Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 12 november 2007 10:57


Det är ju väldigt inne med sådana här SVEA-mössor just nu, men min dotter kör sin egen stil och struntar i märkeskläder, vilket jag tycker är moget av en tjej som går i 7:an. Nu funderar hon på att ta en gammal mössa och brodera "BERTA" på den i protest....


Min omröstning om vem som ska leda Allsången får nya röster varje vecka, men jag själv börjar ledsna.


Vad tycker ni?

- ska jag byta omröstning för att det är kul med variationen?

- eller ska jag inte byta omröstning för att det är kul att se hur många röster man kan få??




Av Helga - 12 november 2007 07:55

Huset är tomt och det är bara jag som är kvar här hemma. Idag börjar jag jobba på eftermiddagen och det blir perfekt att få en stund ensam för att fixa lite och som vanligt har jag en del punkter på min lista som jag ska göra innan jobbet kallar. Nu på morgonen har jag gått igenom en kartong med uniformsdelar som jag skickat efter. Allt måste provas för det är inte alltid så att måtten stämmer, men den här gången satt allt perfekt. Skönt! Bara att börja använda...


Igår blev det ju salami- och skinkpizza till middag och här nedan ser du bildbeviset. Som tur var gjorde jag mycket pizza den här gången eftersom både maken och sonen ska ha med sig matlåda på dagarna. Sonen brukar ju äta i skolan, men nu är det praoperiod och då ska det ätas medhavt.


Pizzan innan gräddningen...

Av Helga - 11 november 2007 21:53

Så småningom kom ungdomarna hem och det överlämnades ett paket till maken. Där i paketet var en pyjamas, en fisketidning och en chokladkaka och det blev uppskattat. Vi åt hemmagjord pizza till middag, med bl a salami på och det är ju bara för gott!


Nu bjuder jag dig en liten historia så här på kvällskvisten;


- Varför har tant inga barn?

- Storken har inte kommit med några barn till mig.

- Jaså! Om tant tror på storken, så får tant aldrig några barn...


Av Helga - 11 november 2007 15:53

 Grattis älskade pappa .....


Min pappa är 83 år, men är ändå en fenomenalt pigg man. Han föddes och växte upp i Indien - ja, faktiskt! Min farmor och farfar bodde där i sju år under min pappas uppväxt.


Intresset för andra länder har präglat mina föräldrars liv. Vi bodde i Asien när jag var liten och efter pension har de bott i Filippinerna och i England. En månad fick pappa också chansen att bo i Italien och det var också på senare år. Nu börjar mina föräldrar bli gamla, men trots det vill de försöka hinna med att hälsa på min syster "down-under" innan de blir för gamla.


Jag hoppas att pappa har många goda år kvar och att han får vara fortsatt pigg och frisk ett bra tag till!!

Av Helga - 11 november 2007 13:23

Vi är hemma igen och dotterns match är avklarad. Dottern duschade och gjorde sig klar i matchlokalen och skulle sedan gå och titta på en annan match. Sonen hade extraträning nu på eftermiddagen så ingen av ungdomarna kom med oss hem nu.


Imorgon fortsätter sonens prao och då ska han få prova på att dela ut post med cykel - det kan bli nog så tufft nu i halkan. Dottern ska gå på en Lars Winnerbäck-konsert, med en kompis och hennes pappa, och det blir nog riktigt kul!


Nu ska här plockas fram en styck dammsugare och sedan tror jag att jag ska stryka mig igenom en hög med kläder... Hur skojigt som helst (inte).


Även byggkranar kan vara vackra...eller ?

Av Helga - 11 november 2007 09:21

Idag har vi fått en lugn och skön start på dagen med en god frukost med bl a ägg, värmda ciabattabröd och juice för att fira att det är Fars Dag. Present kommer ungdomarna att räcka fram i eftermiddag när sonen kommit hem. Undrar vad det kan vara i paketet?????


Nu ska vi till stan och dottern ska spela ännu en match...


Halloweenfesten som dottern var på igår med sitt lag verkar ha varit mycket lyckad med blå spagetti, röd köttfärssås och prinskorv med mandelbit i spetsen (som ett finger), lekar osv. Hela uppgången till huset var smyckad med pumpor, spöken och lyktor.


 Av Oscar Reutersvärd

Av Helga - 10 november 2007 19:45

Det är intressant det här med hur hjärnan arbetar.


Som härom natten när jag låg och försökte komma på en kollegas namn efter att jag vaknat till lite lätt. Jag har väldigt många kollegor om du undrar varför det är svårt att veta någons namn. Jag skulle maila det här namnet till min syster "down-under" iallafall och var tvungen och komma på det.


I sömnen kom jag på ett för- och ett efternamn, men när jag vaknade hade jag bara efternamnet kvar i minnet. Det var ett namn och jag trodde att jag bara drömt och att det säkerligen var fel namn, men när jag kom till jobbet någon dag senare fick jag möjlighet att kolla upp namnet och det var exakt rätt efternamn. Är det inte fantastiskt - en inbyggd hårddisk i min lilla hjärna !!!


Av glaskonstnär Bertil Vallien, en del av en glasbåt i foajén på Örnsköldsviks bibliotek...


Av Helga - 10 november 2007 18:21

Nu är vi hemma igen i hemmets lugna vrå...


Jag har gjort i ordning räk- och spenatcrepes som bara ska in i ugnen och gratineras. Dottern är på väg hem till en lagledare (en amerikan) som bjudit hem laget på Halloweenfest och hon ser för häftig ut. Till festen tar hon med sig polkagrisar till döttrarna i familjen. Sonen sover hos sin bästa kompis så honom träffar vi igen imorgon eftermiddag.


Crepes innan gratinering och polkagrisarna

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards