Inlägg publicerade under kategorin TV

Av Helga - 24 augusti 2016 19:09

Det blev lunch på stan efter träningspasset idag. Thaimat intogs alldeles intill Fyrisån i skön skugga.

Sen var jag hos mamma och pappa och hjälpte dem med lite av varje. Vi handlade mat och så gick pappa och jag iväg och köpte en ny TV till dem. Deras lill-tv har gått sönder så nu blev det en ny fin och liten platt-TV. I en del av butiken hade de en utställning av retroprylar...

Det var så kul att stå och titta på alla dessa apparater.

#helga #tv #Retro #thaimat

Av Helga - 1 april 2016 09:15

Har du lurat någon ännu idag? Jag är fortfarande på mitt hotellrum så ännu har ingen lurat mig iallafall.

Herreminje vad vi i kabinbesättningen skrattade igår kväll under en inrikesflygning. Vi hade jobbat länge och började bli trötta. När kaptenen skulle annonsera våra namn började han tveka innan han sa det sista namnet. Anledningen var att på hans datalista fanns bara två bokstäver på ett av förnamnen. Han fick till mitt och en manlig kollegas namn rätt men sen när han bara såg bokstäverna JO sa han Josefine i högtalaren men rätt namn skulle vara Jonas.

Ja, ni kan ju tänka er att vi fick roligt...

Ni kan kanske tycka att det är underligt att kaptenen inte riktigt visste namnen men anledningen är att vi byter kollegor mest hela tiden och efter en lång dag kan det vara svårt att komma ihäg vem man flyger med även om man hälsat innan flygningen avgått.

Nu ska du får se ungefär hur roligt vi hade genom ett you tube-klipp;

32/100 #blogg100

#helga #flyg #humor #tv4 #skratt

Flyg · Humor · TV
Av Helga - 29 mars 2016 09:00

Igår åkte maken till stugan men jag stannade hemma. Jag kände bara att jag måste få vara hemma och göra vad JAG vill. Inte fara runt utan vila. Det blir ofta så intensivt på jobbet så ibland orkar jag inte åka runt så mycket när jag är ledig. Sen börjar ju jobbet i natt igen med jour från klockan 03.45

Det blev iallafall en stund på gymmet och en stund ute i solen på vår uteplats. Underbart!

Jag skrev ju om Sven-Bertil igår, en kändis som jag haft med ombord flera gånger. Egentligen borde jag ha skrivit upp alla kändisar jag haft som resenärer. I stort sett varje gång jag ser på TV säger jag;

- Den där personen har jag haft med ombord.

T ex Silvia, Per Gessle, Tom Jones, Kate Winslet, Göran Persson, Lill-Babs, Anni-Frid Lyngstad, Carl Bildt, Carola, Lasse Berghagen, Madeleine, Carl-Philip..........

Nyligen hade jag okändis ombord. Det är en kändis som jag inte känner igen, men som någon yngre förmåga upplyser mig om att jag borde känna igen som t ex Adrian Montin från Paradise hotel.

#helga #kändisar #flyg #gym #hälsa #intelätt

Familj · Flyg · kändisar · TV
Av Helga - 12 mars 2016 08:15

Idag sätter vi oss på tåget till Linköping för att hälsa på min lillasyster och hennes sambo. Vi har inte sett deras nya hus än så det ska bli såå kul!

Både jag och min syster gillar Mello så det blir säkerligen en mysig hemmakväll hos dem ikväll. Jag hoppas och tror att Frans vinner hela klabbet. Det är en riktigt bra låt med en fin kille och jag gillar det lilla formatet. Inget galande med stora svulstiga bakgrundsfilmer eller fladdrande tyger och man slipper smått galna dansare runt omkring. Lugnt och snyggt helt enkelt!

Tuff tuff tuff...

12/100 #blogg100

#helga #weekend #resa #tåg #mello

Familj · kändisar · Musik · Resor · TV
Av Helga - 9 mars 2016 08:48

När man är glad för att det finns åtminstone en svensk tv-kanal...

Jag har ju lite svårt att förstå det finska språket ;)

9/100 #blogg100

#resa #tv #helga #Finland

Nyheter · Resor · Sport · TV
Av Helga - 9 februari 2016 16:25

I lördags var jag ute och flög med tre härliga kollegor och vi var alla lite ledsna för att vi inte var hemma och såg Melodifestivalen. Vi var väldigt  inspirerade av "Mello" och gnolade och sjöng på olika schlagers under flighten.

När vi kom fram till Italien blev tyvärr även markpersonalen, som kom ombord på flygplanet, utsatta för våra sångambitioner då vi försökte sjunga Italienska låtar såsom "Nel blu dipinto di blu" " och "Buena sera signorina buena sera".

Ja, man kan iallafall inte anklaga oss för att vara tråkiga...

Här kan du höra riktig musik och observera att det är inte en inspelning av den nybildade cabincrew-kören...

#helga #flyg #humor #mello #schlager #italien #roligtpåjobbet

Flyg · Humor · Musik · Resor · TV
Av Helga - 13 oktober 2015 15:05

Vi har väl alla funderat på hur det skulle kännas om nån på ens gata skulle vinna på postkodlotteriet...

Nu vet jag efter att ha sett Magdalena Graaf smyga omkring utanför huset med ett helt kamerateam. Åtminstone tre grannhus fick besök - kanske fler!? Stort grattis till våra grannar!

Och vi hade ingen lott eftersom jag blivit så förb....d på all reklam och "tänk om-mentalitet" som kommit i brevlådan. Nu vet jag inte än hur mycket grannarna vann men jag räknade ut att om vi hade haft två lotter i 12 år så hade det kostat nära 50.000

Då kan man väl säga att vi också vunnit på postkodlotteriet?

#vinnare #helga #postkodlotteriet #humor

Av Helga - 29 september 2015 18:29

Vi spelade in det första avsnittet av "Bron" och skulle se programmet igår vid åttatiden. Det gick inte så bra - efter ca en halvtimme insåg jag att jag missat minst en kvart och sovit såå gott istället. Så kan det gå efter att alarmet ringt vid 04.20 och efter en lång dag på jobbet...

Jag får titta ikapp en annan dag.