Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2010

Av Helga - 30 november 2010 17:15


Scchhh... jag vågar knappt knysta om det men jag sitter hemma på jouren och har inte hört nåt på hela dan. Det är ännu några standby-timmar kvar och allt kan hända...


I helgen ska vi ha glöggknyt tillsammans med grannarna. Förra året var vi hemma hos oss men i år ska vi knalla 100 meter nerför gatan till småbarnsfamiljen.



Jag ska ta med mig oststänger med grevé- och parmensanost och rostade saltmandlar. Jag tycker ofta att det kan bli lite väl mycket sött med pepparkakor, glögg och julgodis så dessa lite saltare tillbehör gör jag för att balansera upp det hela lite...


Ska du på något advents- eller julkalas?


Av Helga - 30 november 2010 08:28


Vi har ofta övernattningar i Östersund. Just nu är jag glad att jag inte varit där på ett tag...


Nu till något helt annat;



Jag har en son som blir myndig i december...


Vart tog tiden vägen?


Nu kan han konversera, kurtisera och briljera.


  


Då var det mest joller, bajs och tandagnissel.


  


Har jag också blivit 18 år äldre?


   

Näääää....  

Av Helga - 29 november 2010 08:00



Dottern, maken och jag njöt av det fantastiska fyrverkeriet igår uppe vid Botaniska trädgården i Uppsala... Det var enormt mycket folk som tagit sig dit! Programmet höll på i ca 15 minuter och det var musik till och verkligen häftigt...

  


Det var riktigt kallt ute så när vi kom tillbaka till bilen skoj-kivades jag och dottern om vem som skulle sitta i framsätet där vi har värmeslingor i stolen. Jag vann fighten, precis som boxaren Frida Wallberg, men fick utstå glåpord som;


Führer, Stalin, diktator ...


Jag fnittrade förstås åt hennes lilla utbrott och då sa dottern;


- Hamnar jag på bloggen imorgon nu?

 

Hon visste redan svaret   


     Myspys i huset...

Av Helga - 28 november 2010 11:14


Det blev sent igår... jag flög en charter till Egypten och när arbetsdagen var slut hade jag jobbat nära 14 timmar. Det var en av säsongens första flygningar och det märktes på flyplatsen i Kairo där det mesta strulade. Det var en del passagerare som kände sig risiga på hemvägen och en resenär svimmade t o m i främre galley.


Kabinchefen var så gullig och hade tagit med sig lussekatter så vi fick känna lite adventsstämning på flygplanet. Vi värmde bullarna i varmluftsugnen - Mmmm... och så en kopp java till det...


Jag fick flighten på min jour och det var ganska väntat eftersom vi har många charterflygningar på helgerna. Idag blir det extra ledigt pga den långa arbetsdagen igår. Inte helt fel!


Dottern och jag ska gå på Uppsalas första advents-fyrverkeri på eftermiddagen. Det ska bli kul!


Upp på vinden och leta grejer...

Fungerar ljusstakarna...

Hyacinterna på G...

Adventsljusstaken är klar...


Av Helga - 27 november 2010 23:43


Idag blev en lång flygdag - jag började vid 10.00 och går hemåt nu.


Sov gott mina vänner!

Av Helga - 26 november 2010 17:45


Jag fick en kommentar på mitt inlägg om Tom Jones som var skrivet anonymt och då är man ju modig liksom... Klockan 03.06 på natten efter en konsert kanske man i Svelvik, Vestfold i Norge gör sånt...


Jag tycker kommentaren är på gränsen till oförskämd, men tack ändå - alla kommentarer är välkomna om de inte går helt över gränsen.


Tack Gun D Svan som med tanke på sitt alias har humor iallafall ;)


Av Helga - 26 november 2010 08:00



Det blev ju en rejäl middag igår också till slut och inget vatten och bröd. Det blev kycklingfilé med pasta... Basta!


Ledigheten lider mot sitt slut så idag måste städgrejerna fram, hucklet på och dammtrasan ska vina. Sen plockar jag fram alla adventssakerna.


Redan nu?


Ja, redan nu - i helgen är jag som bortblåst... Det är dags att lätta från hemmet ett tag igen.


Jag läste en riktigt bra artikel i lokalblaskan häromdagen och jag som jobbar med service (och säkerhet också förstås) kunde inte låta bli att klippa ut följande citat;


People forget what you said,

people forget what you did,

but they will remember

how you made them feel.

Översatt;

Människor glömmer vad du sa,

människor glömmer vad du gjorde,

men de glömmer inte

hur du fick dem att må.


Jag ska förstora upp urklippet och sätta upp den på jobbet. Bra att tänka på för alla som jobbar med kunder, elever, på äldreboende eller varför inte hemma med familjen.


Den här skylten fick maken i Fars dags-present.

Den är som gjord för honom...

Av Helga - 25 november 2010 11:02


Nu har jag nästan varit husligare än tillåtet.


I förrgår lagade jag porterstek, igår hel ugnsbakad lax. Nä, idag får det bli vatten och bröd...

  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards