Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2013

Av Helga - 31 januari 2013 15:15


Maken är väldigt förtjust i thai chili sauce - du vet sån där sås som finns att köpa på flaska. Helst vill han ha thai chili på allt såsom t ex pastarätter som jag tycker är godare med lite olivolja och parmesanost på toppen.


 


Igår när vi åt chili con carne såg jag hur han tittade pillemariskt på mig och jag undrade - vad har han gjort nu då? Då hade han ringlat rejält med thaichilisås över sin portion. Men det var ju inte konstigt.


Värre är det om han skulle börja hälla såsen över ugnspannkakan eller morgonfilen    





Av Helga - 30 januari 2013 21:30


Igår kväll åt jag middag med mina kabinkollegor på hotellets restaurang. Som alltid, när jag bor på just det hotellet, så beställde jag chili con carne. Ikväll när jag kom hem fick jag samma maträtt men tillagad av maken. Tur att jag verkligen gillar chili con carne...


 


Lite hotellbilder...


 


Idag var det en flygdag med rörig luft. Vi fick hålla i oss mest hela tiden när vi jobbade. Att servera kaffe och te medans det skumpar och att  hela tiden vara försiktig så ingen vagn sticker iväg - det tär på tålamodet och man blir trött. Fem såna flighter hade vi idag - skumpskumpeliskumpskump! Jag brukar skoja med våra passagerare och säga att piloterna borde köra upp på vägen igen och inte köra i vägrenen hela tiden...


På en av flygningarna hade vi ett helt gäng medarbetare och artister som ska medverka i/kring melodifestivalens första deltävling. Det var roligt!


 


Nu softar jag framför TV:n och njuter av min fredagskväll. Synd bara att ingen annan i familjen tycker att det är fredag   

Flyg · Humor · Musik · TV
Av Helga - 29 januari 2013 15:15

Jag är framme på ett hotell igen och mycket hotell blir det.


Jag har ätit kombinerad lunch/fika på ett café med en kollega och sen blev det en snabbrunda på stan. Jag har fortfarande lite julklappspengar kvar från mina föräldrar så jag köpte en fin silverring på REA.


Jag läste ett intressant inlägg på en annan blogg om sättet de flesta av oss bloggar på. Vi förskönar våra liv, våra hem och visar bara det perfekta. Jag håller med om att jag mest bara skriver och visar roliga saker som händer i mitt liv. Dels beror det på att jag inte tror att läsaren vill läsa en massa "eländes elände" och dels beror det på att jag inte vill vara alltför privat i bloggen. Hur gör du i din blogg och vad tycker du om  "perfekta bloggliv"??


Jag har faktiskt visat en del o-perfekta grejer från vårt hem också som t ex massor av tvätt och trasiga maskiner som du kan se på de här bilderna.

 



 



Jag har den senaste tiden varit med om en väldigt jobbig situation i arbetslivet och även en del privata prövningar men det är väl så livet är. Det går upp och det går ner - det gäller bara att hålla i sig när berg-och dalbanan kör så man inte trillar av i farten.


Ps. Kommer du ihåg flygvärdinnan som ramlade ut från den bakre flygplansdörren på ett Ryan air-plan i Göteborg förra våren. Klicka på länken ovan så kommer du till en artikel i GP som berättar om orsaken till olyckan.

Av Helga - 28 januari 2013 10:45


Våra passagerare har humor helt klart. Imorse var det en man som vid ombordstigningen frågade oss;


- Är det på det  här caféet det serveras frukost??


Vi svarade;


- Jaa, aha café- det var ingen dum idé... vad tycker du caféet ska heta?


Han sa;


- Café Biggles kanske?


 



Flyg · Humor
Av Helga - 27 januari 2013 12:00


Maken och jag har bokat en resa till solen i vår...


Helt plötsligt fick dottern lust att följa med och hon kunde ändra sina planer för en Berlinresa. Vi har nu lyckats lägga till den unga damen på vår resebokning. Nu drömmer vi om sol, bad, citystrosande, shopping och kultur i Las Palmas.


 


Idag ska jag ut och jobba och rullväskan ska packas igen. Ut på tur i ur och skur   



  

Av Helga - 26 januari 2013 13:45


Vilken bra lördag - vi städar och fejar och fixar här hemma... Det är så skönt att få sånt gjort!


Ikväll ska maken iväg på herrmiddag och sonen ska på middag med sina kompisar. Kvar här hemma blir jag och dottern. Vi ska laga kycklingwraps med bl a sallad och guacamole och så ska vi hyra hem en eller två riktiga tjejfilmer... Vad mysigt vi ska ha det!


     


Tulpanerna från förra helgen sjunger på sista versen men ännu är de vackra....

 

Uppdatering 28/1;

 

De här två filmerna hyrde vi. Den till höger var sisådär. Den andra var bättre!

 

Av Helga - 24 januari 2013 19:15


Hemma igen efter två intensiva flygdagar med många flighter hit och dit. Natten tillbringades på hotell och det blev bara middag med en kollega och lite TV-tittande, mer hanns inte med. När jag kom hem stod maken vid spisen (mannens rätta plats!!!) och vi har nu ätit ärtsoppa och fläskpannkaka. Det är faktiskt sån mat man saknar när man är ute och fladdrar runt på flygplatser och hotell.


 


Imorse när vi kom från övernattningen och skulle landa på Arlanda var det -20 grader kallt. En passagerare var rolig och sa;


- Jag känner mig snuvad på den globala uppvärmningen   



Av Helga - 23 januari 2013 16:45


Nu är jag ute och far igen och har hamnat på hotell i mellan-Sverige...


Datorn ligger hemma i tryggt förvar (glömde den helt enkelt) - så ett längre inlägg får komma en annan dag)


Kram och tack för att du tittar in hos mig!


 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards