Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 december 2020

Nu är det jul igen hos Helga...

Av Helga - 26 december 2020 16:16

Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto".


Idag är det Annandag jul och våra ungdomar, sonen, dottern och hennes pojkvän, har åkt hem efter två dygn hos oss. Den 23:e firade vi sonens födelsedag och sedan firade vi jul förstås den 24:e och 25:e. Detta var första gången vi firade jul bara vi fem och endast i vårt eget hus. Detta beror förstås på covid-19 men också på att våra syskon har fullt upp med egna barn och barnbarn. Det har varit väldigt mysigt och lugnt att starta en egen tradition. Vi har ätit, promenerat och spelat spel. Vi tittade ingenting på TV utan umgicks och pratade istället. 


Året har verkligen varit annorlunda, precis för dem flesta. Jag har jobbat väldigt lite och har varit permitterad på deltid. Maken är ju pensionär sedan drygt tre år, så jag har haft bra sällskap här hemma. Vi har varit mer än någonsin i sommarstugan och njutit av det. Jag har också anmält mig som frivillig hos kyrkan och röda korset och handlar mat åt personer i riskgrupp. Det har mest varit ärenden åt en och samma dam och det känns riktigt bra att kunna hjälpa till.


Min mamma gick bort i sviterna av covid-19 i juni och det var tungt eftersom det var besöksförbud på hennes boende från mars. Vi höll kontakt via telefon och facetime hela tiden och det sista dygnet var en av oss syskon med henne. Hon somnade lugnt och stilla in och sorgen blev faktiskt inte så svår då vi egentligen sörjt henne ända sedan hon blev dement. Ändå tycker jag att tiden med mamma som dement var ganska charmig. Vi pratade och skrattade mycket tillsammans då mycket blev tokigt i våra samtal.


Sonen var på långresa när corona spred sig över världen men han lyckades med en del besvär ta sig hem från Mexico i april. Dottern bodde i Brighton under vårterminen men hon fick också bege sig hemåt när det ändå inte gick att gå till universitetet eller heller umgås med folk. Just nu bor dottern i Bryssel och vi får se hur det går för henne att ta sig tillbaka dit efter nyår, nya svårigheter uppstår hela tiden med detta virus. Nåväl, nog om viruselände...


Jag ser nu fram emot 2021 och någon sorts normalitet. Lite mer jobb och socialt umgänge hoppas jag på! 


Jag vill passa på att önska dig fina mellandagar och ett GOTT NYTT ÅR!


 

#Helga #nyår #mellandagar #julhälsning #familjen #uppdatering




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Av Helga - 18 december 2018 09:59


Ett år har gått sedan mitt senaste inlägg och jag inser att tiden går fort. I mars i år fick mina föräldar, efter mycket arbete från oss barn, flytta till ett boende för dementa. Det var hög tid för det eftersom även min pappa blivit sämre. Det kä...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards