Inlägg publicerade under kategorin Trädgård

Av Helga - 14 september 2016 18:12

Ledigheten "sprang" förbi och den ägnades åt att gå till vänner på middag direkt efter landning i lördags, fika och flytthjälp med familjen hemma hos dottern och hennes pojkvän på söndagen och så ett möte med kommunens äldreomsorg tillsammans med mamma och pappa och en handläggare i måndags.

Då var det inte helt fel att slippa flyga på jouren idag. Jobba gjorde jag ändå från 03.35-13.35, men jobbet var att passa telefonen hemma. Detta gav tid till reflektion och ro...

Jag passade på att fotografera lite i trädgården med min systemkamera;

#helga #fotografering #trädgård #äpplen #murgröna #kamera #foto #jour

Av Helga - 26 augusti 2016 13:51

Jag landade sent igår kväll och vi blev försenade på den sista flighten ut från Arlanda. Anledningen var lite udda. Hela flygplatsen och luftrummet stängdes av pga statsbesöket av USA's vicepresident.

Idag är jag ledig och just nu vilar jag efter att ha städat, putsat fönster och fixat med alla våra äpplen. Jag har gjort paj, äppelmos och skivat äpplen och fryst in med socker.

Snart kommer maken hem och då sticker vi till landet över helgen. Det ska bli så skönt...

Livet är lite stressigt just nu så jag "drar ur pluggen" därute och varvar ner. Från måndag är det full rulle igen med utbildning av en ny kollega.

Nästa helg firar vi mammas 90-årsdag och det finns lite att göra inför den dagen också.

#helga #äpplen #utbildning #äppelmos #äppelpaj #sommarstuga

Av Helga - 11 augusti 2016 09:44

Maken började jobba igen igår och nu är det hans sista skolår. Nästa år går han och blir en glad (förhoppningsvis) passionär .

Rosorna på landet blev räddade från rådjuren så nu kan vi njuta av dem här hemma på köksbordet istället...

Ikväll kommer vår dotter hem från sin månadslånga resa i södra Afrika. Vi har inte haft så mycket kontakt eftersom de campat mest och de har inte haft tillgång till Wifi/internet. Just precis nu väntar hon på sista flyget hem på flygplatsen i Doha.

Nu kan jag vara lugn tills oktober då sonen ska iväg och resa runt i Sydamerika. Han börjar med en kurs i spanska i Equador och stannar sen ca 5 månader. Han ska resa i fler länder, troligen Chile och Peru. Det bor mycket äventyrslusta i mina ungdomar...

Imorgon kväll bjuder vi familjen och dotterns pojkvän på middag här hemma.

#helga #resa #Afrika #sydamerika #trädgård

Av Helga - 4 augusti 2016 20:32

Så var man hemma igen då och imorgon är det dags för jour igen.Jag har schema lagt från lördag så nu hoppas jag kunna gå ut och äta middag imorgon kväll med tjejkompisar.

Jag tog bussen hem från Norrtälje idag och direkt efter det var jag och min syster hemma hos mamma och pappa en stund. Sen fick jag skjuts hem och fick ser den nya trädgårdsmuren för första gången.

Skönt att det äntligen är gjort. Muren har sett förfärlig ut länge.

#trädgård #helga #sommarstuga #flyg #jour

Av Helga - 2 augusti 2016 17:20

Igår kväll landade jag runt 23 på kvällen och för att få ut mesta möjliga av ledigheten, blev jag hämtad på Arlanda. Maken och jag åkte till landet direkt - vi älskar att vakna på plats. Frukost ute och sen är dagen igång...

I dagarna fyller min arbetsgivare 70 år och jag har varit med mer än halva mitt liv. Igår fick vi i besättningen gratulationer från våra passagerare. Det kändes roligt!

Den här skylten bar jag på kavajslaget på gårdagens flight.

#helga #flyg #sas70år #70år #sommarstuga

Av Helga - 31 juli 2016 16:47

Idag har sonen varit här och hjälpt oss att klippa häcken rejält. Imorgon kommer hantverkare som ska riva den befintliga trädgårdsmuren och anlägga en ny.

Igår när jag skulle gå från min buss till Arlanda-tåget kom ett fruktansvärt regnoväder förbi. Jag hade paraply men blev ändå genomblöt. Uniformsjackan var fuktig och skorna var så blöta så de torkat färdigt först idag. Tur att jag hade ett par skor till i jobbväskan...

Nu har jag jour och vem vet vad som ska hända! ?

#regn #trädgård #jour #helga

Av Helga - 19 juli 2016 23:34

Ibland har man nog för höga förväntningar...

Trots en rejäl puss blev det ingen prins. Tur jag har en redan.