Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2009

Av Helga - 31 januari 2009 17:57


Idag har jag fått träningsvärk i sittmuskulaturen igen ;)


Båda ungdomarna har spelat matcher och jag har agerat publik. Mellan matcherna var det ett uppehåll och då blev det en El maco grande på ett hamburgerställe som du säkert känner till.


Nu vankas det lördagsmiddag... det blir fläskfilé med ugnsrostade grönsaker och ett glas rött. Jag ska inte förlusta mig allt för mycket eftersom det är dags att ta en flygrunda igen med start imorgon bitti.


Tack för alla kommentarer på det förra inlägget om vad jag ska skriva om. Ibland tappar man liksom tråden lite och undrar vad som är bäst. Det är väl ändå bäst att följa sitt eget hjärta och bara köra på :)


Ha en underbar kväll!


...Och jag hejar på Bollnäs ikväll...


Rösta gärna här



Av Helga - 30 januari 2009 14:09


Ibland funderar på vad det är som du tycker mest om här på min blogg??

Om du inte gillar något alls kan du ju skriva det också ;)


Vad är roligast eller bäst?


  • Allt som handlar om jobbet - flyget
  • Allt som handlar om ungdomarna
  • Allt som handlar om maken
  • Bilderna
  • Allt om Helgas privatliv
  • Mix av alltihop


Jag skulle uppskatta om du skrev en kommentar om vad DU gillar!!!


Å, så kan du väl rösta också



Av Helga - 30 januari 2009 09:14


Nu är alla på banan igen... Ingen som är hemma och sjuk för tillfället :)


Jag har en ledig dag och ska bara njuta av den. Jag har redan hunnit bläddra en gång till i de kataloger som vi tog med oss hem igår på vår möbelrunda. Det är härligt att sitta och leta och fundera på vad som skulle passa bäst hemma hos oss.


Matbord har vi i stort sett redan bestämt oss för. Det var ett bord i oljad ek som var 1,65 långt utan iläggskivor. Vi kommer i så fall att beställa till två stycken iläggsskivor så vi kan vara riktigt många när det behövs. Vi  har många syskon och syskonbarn både maken och jag. Stolar till fanns det flera modeller att välja på så det måste vi fundera på.


Sedan tittade vi på soffa och fåtöljer också. Då började skiftsmeten slå till mot min hjärna och jag kände att nu kan jag inte ta in fler intryck så det blev mest en titt på lite av varje. Soffbeslut får vi nog ta senare.


Soffan som vi har nu köptes 1991 och den känns helt fel... Matbordet har maken haft ännu längre och är så fult så jag döljer det alltid med en duk och stolarna har jag ärvt av min farfar. De är ändå läckra så dem kanske vi kan göra något med. Nu ska det bli kul med förändring.


Rösta snälla du - klicka här


Oj, vad mycket det finns att välja på...

Av Helga - 29 januari 2009 10:17


Fy för tusan vad tidigt klockan ringde idag. Jag steg upp redan vid 03.40 Som tack slutar jag också tidigt - så nu känns allt kanon.


Det märks att det är sjukdomstider nu. Nyligen hade vi en passagerare med ombord som bad om tre filtar som han svepte in sig i. Han var snorig, rödögd och satt med mössan på sig. Inte kul att flyga i det läget!!


Idag ska jag åka och titta på nya möbler. Vi skulle behöva byta soffan och matbord/stolar. Vi får se om vi hittar något...


Rösta gärna


Av Helga - 28 januari 2009 13:33


Min man är en rolig man!! Som i morse när han antagligen ville vara snäll mot mig, eftersom jag landade så sent igår kväll. Han for upp ur sängen och han fixade och donade med frukost till familjen och matsäck till dottern och kvittrade om att han mådde så mycket bättre nu. Jag satt bara på pinnsoffan med vidöppna ögon och häpnade...


... när han plötsligt blev sååå trött och fick gå till sängs igen. Det där hade vi rätt så kul åt sedan när han sovit tre timmar och jag visade honom hur han farit omkring i köket.


På tal om att kvittra så skrev jag om att jag hörde fågelkvitter utanför vårt sovrumsfönster på morgnarna. Idag hörde jag fågelkvitter igen - denna gång inne på COOP stormarknad ;)


Gillar du kiss- och bajshumor? Läs mitt förra inlägg också.


Rösta på mig är du gullig - klicka här


Av Helga - 28 januari 2009 08:39


Ofta när våra flygplan står på marken kommer "toaservice" och de tömmer toaletterna utifrån. Ibland kommer personalen in och tittar att det ser bra ut, spolar osv.


Nyligen när vi var utomlands och vände kom toamannen in i flygplanet och en kollega sa;


- Nu kommer bajsmannen (som tur var talade han inte svenska).


Han fixade och donade lite inne på toaletten och sedan gick han av igen och sa glatt;


- Bye, bye!!


Vi kollegor sa detsamma, men kom båda i samma tankebanor direkt och började fnittra...


- Bajs, bajs!!

Rösta gärna på mig - klicka här

Av Helga - 27 januari 2009 09:17


Idag har jag en ny sjukling hemma och nu är det makens tur att vara sjuk. Inte magsjuka dock utan feber och ont i kroppen. En begynnande influensa kanske!? Snart får jag döpa om vårt hus till sjukstugan ;)



Sonen hade sovmorgon idag och lommade precis iväg till skolan. Det ska simmas på skoltid och det är ju ett trevligt avbrott i vardagen. Jag ska ge mig av snart och flyga en sväng igen. Lite upp, lite ner och så hem igen.


Kanske hinner jag ta en fika med maken innan jag ska iväg - om han vaknar förstås.


Vårtecken;

1. Fåglarna kvittrar utanför vårt sovrumsfönster på morgnarna nu.

2. Det ljusnar faktiskt.


Rösta gärna - klicka


En bild tagen på ett ekologiskt café i London...

Av Helga - 26 januari 2009 17:34


Gnällombudmannen talar;

Jag undrar hur det ser ut hemma hos folk egentligen???


Tanken har slagit mig många gånger på jobbet där det ofta kan se ut som en svinstia efter en del passagerare, trots att vi gått och samlat in skräp flera gånger under flygningen. Det jag tycker mest illa om är när passagerare lämnar en använd blöja på golvet i flygplanet. Det är ju så enkelt att ha med sig en plastpåse eller att be att få en av oss - så vi kan slänga blöjan i wastecontainern istället.


Men nu var det under helgens turnering som jag återigen började fundera i dessa banor. Det hade ställts ut papperskorgar på ett flertal ställen i hallarna där matcher pågick och trots det hittade vi gamla matrester, matlådor, plastflaskor, läskburkar, bananskal, äppelskruttar m.m överallt på läktarna.



Hur kommer man till rätta med ett så snuskigt beteende?


Rösta, rösta - klicka här



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards