Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2009

Av Helga - 30 november 2009 12:41


Jag inser så här i efterhand att jag antagligen hade lite lätt feber igår kväll där på hotellet. Jag kände mig trött och ruggig... Det blev till att ta en värktablett och krypa ner i sängen tidigt. Imorse kände jag mig som vanligt igen och nu hoppas jag att det var mina biverkningar av sprutan!!??


Jag är lite sugen på snö nu... jag har varit till en stad i norr där snön singlade ner så fint. Det blir ju lite annan julstämning när det är vitt ute.


Den här flygperioden har jag träffat på ett hockeylag, två skidkändisar (nää... jag skrev inte skitkändisar), en mycket arg utländsk passagerare,  en känd fd handbollsspelare, många goa glada resenärer, en grupp hörselskadade, en synskadad dam. Det är detta jag gillar med mitt arbete - ingen dag är den andra lik.


Vad var då den där arga mannen så arg på?? Jo, hos oss får man inte ha en bärbar dator i stolsfickan vid start och landning utan den ska ligga i en väska eller i hatthyllan just under den tiden. Detta ledde till ett ilskeutbrott - stackars människa... vad ligger bakom en sådan reaktion?    


Det är gött att vara hemma igen...

Stjärnorna hänger över våra gardiner...

Som stjärnor små...  

Av Helga - 29 november 2009 20:09


Jag har flugit runt i Sverige idag och det var en dimmig dag i Stockholmsområdet... Tack vare mycket bra inflygningssystem på Arlanda innebar det inte några större problem.


Nu har jag kommit fram till mitt hotellrum och ska nu bara vila inför en ny flygdag imorgon. Jag har köpt mig en skinksmörgås av jultyp och firar första advent på det sättet.


Igår fick jag och maken svininfluensa-vaccinet. Det var en skola som skulle vaccinera barn men det kom mycket färre än väntat så de tog in alla som ville. Jag har haft lite ont i armen och jag känner mig tröttare än vanligt! Det får bli en tidig kväll...

Av Helga - 28 november 2009 10:23


Ännu ingen utkallning idag... När jag kikade på klockan vid 4-tiden imorse och insåg att det inte hade ringt än njöt jag av att krama kudden ett tag till...


Igår plockade jag och donade med adventssakerna och det var så mysigt. En julskiva med Nils Landgren och hans vänner spelade i CD-spelaren och då kände jag att JAAAA - äntligen adventstid...


Idag har jag förfasats över alla matchshorts och linnen som ligger kring matbordet i vårt vardagsrum... Suck! Imorgon ska grejerna användas och då hoppas jag de försvinner ur vårt hus ett tag. 


Så här ser det ut just nu...

Hjälp!!!  

Så här vill jag att det ska se ut...

båda mattorna  

Av Helga - 27 november 2009 11:01


Det blev trots allt hyfsat med sömn i natt. Tillräckligt för att klara av dagens program iallafall. Jag hann dessutom hem igen innan sonen hunnit vakna... Han såg rätt så snopen ut när jag talade om för honom att jag minsann redan hade varit ut till Arlanda, hade flugit en sväng och hade kommit tillbaka hem igen. Nu har jag tagit en förmiddagsfika med två pannkakor som blev över från gårdagens middag och läst morgontidningen i lugn och ro.


Resten av dagen ska jag plocka fram adventssakerna, byta gardiner i köket och fixa lite. Jag väntar dock tills imorgon eller på söndag med att tända ljusstakarna, ljusslingan och adventsstjärnorna. När det blir vet jag egentligen inte eftersom livet är lite på "stand-by" den här helgen. Med det menar jag att jag har jour och att jag inte kan räkna med något eller så kan jag räkna med allt - det beror på hur man ser på saken.


På köksbordet hos Helga  

Av Helga - 26 november 2009 21:45


Imorgon börjar min mobil pipa klockan 03.15 Det är nog bäst att jag knyter mig nu... annars kanske jag blir en sur och grinig flygvärdinna imorgon och det är ju inte populärt  


suss gott  

Av Helga - 26 november 2009 08:00


Igår var vi på dotterns högstadieskola på kvällen. Vi fick vara med på två lektioner och så fanns det möjlighet att köpa fika i entréhallen. Dotterns klass samlar pengar till en skolresa så de sålde läsk, kaffe och hembakt där...


Det var underhållning i aulan också. Skolkören sjöng och andra elever uppträdde också med olika band, dansnummer och rap. Det var verkligen jättekul att få se lite hur de har det i skolan... Dottern och några kompisar hade bildat ett band och dottern var sångerska. Jag trodde jag skulle dö innan, men de var superbra så jag hade inte behövt vara nervös alls...


Nu är min adventsljusstake klar, men jag väntar med att ställa fram allt tills på lördag eller söndag.


 Så här ser den ut;

Grön mossa, lingonblad, rönnbär och kanelstänger ligger i ljusstaken...

Min adventsljusstake


 Min adventsbricka

Adventsbrickan...  

Av Helga - 25 november 2009 07:51


När jag vandrade hemåt från vårdcentralen  igår gick jag genom skogen eftersom det är den närmaste vägen. Det är så vackert och fridfullt och jag får så bra tankar när jag går där.


Jag plockade mossa, lingonblad och rönnbär som jag ska ha till adventsljusstaken och till min adventsbricka...

Rönnbär, mossa, lingonblad  


Rätt som det var hittade jag svamp också... tur att jag hade en påse med mig...

svamp  plockad i slutet av november  

Det blev goda svampmackor till mig och sonen till lunch.




Av Helga - 24 november 2009 08:09


Jag är ledig några dagar nu och det känns skönt...


Jag ska till vårdcentralen först och ta ett prov och på hemvägen går jag genom skogen. Där hoppas jag hitta lite fin grön mossa som jag kan piffa till adventsljusstaken med i helgen.


Häromdagen hade jag en grupp unga idrottstjejer med ombord. De hade varit i Hamburg på en alpin inomhusanläggning och åkt skidor. Ett bra sätt att få känna på snö tidigt på säsongen tyckte de.


Jag hade också nyligen med flygbolagets största kund ombord. Han reser med oss så mycket så jag brukar träffa på honom då och då. Den här gången hade han frugan med sig och hon reser också en hel del. Jag undrar när de hinner träffas egentligen. Tur att skype finns så de åtminstone kan höra varandras röster när de är på varsin sida av jordklotet Flört


ikeavaser  



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards