Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2011

Av Helga - 30 april 2011 09:00

Härom kvällen skulle jag ner på stan och träffa några väninnor...


Titta så fint Uppsala är en försommarkväll!

En liten gränd nära Domkyrkan...


Uplandsmuséet och saluhallens uteservering...


Vid Uplandsmuséet...


Vi gick ut och åt på restaurang Tsatziki som ligger alldeles invid Fyrisån...


Fyrisån rinner genom Uppsala. Idag är det valborg och då är det forsränning i ån... Dessvärre är jag ute och flyger hela dagen så i år blir det inget valborgsfirande för Helga...

Av Helga - 29 april 2011 12:37


Jag hade kunglig tur när jag hade rast mitt i det engelska bröllopet och hann se de unga tu säga I will!

Av Helga - 29 april 2011 07:16


Flyger hela dagen...   

Av Helga - 28 april 2011 15:30


Igår var jag ute och åt med tre väninnor på tzatziki, en Grekisk restaurang som ligger alldeles invid Fyrisån i Uppsala. Det var supertrevligt!


Lite väl trevligt känns det som så här dagen efter. Jag är nog en aning dagen efter faktiskt och det brukar jag aldrig vara... Hm... Så nu vet du det - intresseklubben antecknar.


Visst ser det mysigt ut!!?? 


Dagen ägnades sedan åt shopping på stora affärskomplex... ÖB, Plantagen och COOP. Nyttoprylar bara men så någon liten planta också till trädgården och det är ju alltid kul...

Av Helga - 28 april 2011 08:15


Min gamla mjölkskummare har börjat bli lite trög. Den får flytta ut på landet istället. Så är det med det mesta... det som börjar bli gammalt och dåligt åker ut till stugan...

Igår köpte jag en ny fin mjölkskummare som gör kanonskum till mitt goda hemmakaffe.

Skumt värre!!

Av Helga - 27 april 2011 08:15


Idag börjar min dag på ett mysigt sätt...


Jag gick upp med maken och dottern och åt frukost tillsammans med dem. Sen förflyttade jag mig till TV-soffan och studerade rådjuren som gick runt i skogsbacken bakom huset som de ofta gör. Nu har jag just sett en inspelning av den norska TV-serien "Himmelblå"... en skön start på en ledig dag. Snart vaknar nog sonen och vi ska på återbesök på ögonkliniken på eftermiddagen.



*************


Nyligen hade jag en man med ombord som var runt 45 - 50 år. Han var mycket ungdomligt klädd och hälsade på mig;


- Tja ba!


Jag vet inte om jag tycker det är kul eller osexigt att försöka vara yngre än man är...


Jag bestämmer mig för osexigt...


Flyg · Natur · TV
Av Helga - 26 april 2011 17:08


Så skönt att även valborgshelgens väder väntas bli fint i år... synd bara att det är ännu en helg som jag jobbar. Maken får gå ensam till våra vänner på sillunch - undrar hur han står ut med sin skiftarbetande fru??


Senare i maj är vi bjudna på en 50-årsfest i skärgården - inte långt från vår sommarstuga. Tror ni att jag är ledig då?


Nä... men jag jobbar stenhårt på att försöka byta schema med en kollega - hoppas jag lyckas...


Lite "GnällOmbudsmannen har talat" över detta inlägg - Japp!


Bilden är tagen på en klippa i närheten av vår sommarstuga...

Av Helga - 26 april 2011 08:30


Nu när de allra flesta tar sig tillbaka till arbetet efter påskhelgen är jag ledig igen och jag har sällskap här hemma av sonen. Han är sjukskriven två dagar extra eftersom han inte får göra tunga lyft på en vecka efter starroperationen. På hans praktikplats förekommer många tunga arbetsuppgifter.


Dottern ska till Stockholm på ett bokseminarium med en tyskagrupp  idag. Jag är inte så lite stolt eftersom hon åker dit med tvåorna (hon går i ettan).


Dottern har köpt flera läckra tygmärken på tradera och nu håller hon på och syr på dessa märken på en gammal kånken som vi hade i våra gömmor. Det är ju superinne med kånken-ryggsäckar nu så då är väl dottern cool då när hon sticker iväg med den där gamla ryggan över axeln.


      


På min Europaflygning igår var det en man som frågade om jag kom från Uppsala och om jag kände NN. Det visade sig att han var kompis med min svåger och att han kände till min man och min svärmor också. Festligt! På en annan rad satt en tjej som jag känner från gymnasietiden. Många bekanta på en och samma gång...


Idag ska jag plocka fram papper och penna (borde väl göra det på nätet) - det är dags att deklarera...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards