Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2009

Av Helga - 28 februari 2009 14:43


Ibland träffar jag kollegor som är helt fantastiska... som de här dagarna när jag flugit med en arbetskamrat med språköra. Hon talar Svenska, Engelska, Tyska, Franska, Holländska och Portugisiska - vad ger du för det?


Du kan tänka dig hur glada de sydamerikanska passagerarna, som vi hade med oss igår, blev när min arbetskompis kunde prata Portugisiska med dem. De var så imponerade och kände sig så omhändertagna.


Ikväll ska jag på tjejmiddag hos en väninna som jag känner sedan gymnasietiden. Hon älskar att dyka och reser en hel del för att kunna göra det... kanske får vi höra lite om deras senaste resa till Thailand. De har också flera raskatter och de är så söta!


Dottern har lånat hem en overhead-apparat och ska måla siluetter av sina musikidoler på sin vägg. Det blir kanonfint!


Rösta gärna här


Av Helga - 27 februari 2009 13:05



Jag läser på text-TV att Ryanair funderar på att ta betalt av de passagerare som behöver gå på toaletten under deras flygningar. 1 Pund ska man stoppa i ett myntinkast vid toaletten. Så urbota idiotiskt!!!


Om jag någonsin slagits av tanken att flyga med Ryanair är den tanken slagen ur hågen nu - definitivt!


Rösta



Av Helga - 27 februari 2009 08:19


Idag är det dags att ge sig iväg upp i luften igen... jag ska jobba ganska många dagar i rad och det blir en hel del övernattningar på hotell. Fakstiskt även några nätter i utlandet...


Igår ringde de från möbelaffären där vi beställt matbordet och stolarna. De berättade att nu har allt som vi ska köpa kommit. De tillhandahåller en släpkärra och packar den åt oss och så är det bara att köra hem och packa ur alltihop. Jag ska ringa och meddela att vi ska hämta möblerna på tisdag... Jihaaa!!


Vi har ju funderat på vad vi ska göra med våra gamla möbler. Det gamla furubordet behåller vi tills någon av ungarna behöver det - det är ändå ett väldigt praktiskt bord med en utdragsskiva. Stolarna som vi tagit hand om efter farfar är från 1800-talet och jag var rädd att ingen i släkten skulle vilja ta hand om dem. Min systerson har nyss köpt en egen lägenhet och han bestämde sig för att ta stolarna. Bra!


I paketet på bilden från igår ligger det en burk limecurd och en påse guteblandning (té) som jag ska ta med mig när jag går på tjejmiddag på lördag. Kompisen som ordnar middagen har haft Gotlandsanknytning och jag också och då passar Guteblandningen perfekt :)


rösta gärna här


Nu gäller det att njuta av vintern - snart töar den bort...

Av Helga - 26 februari 2009 13:57


Jag skulle ha lunchat med en väninna  idag, men tyvärr blev hon sjuk så det fick skjutas på till nästa vecka.


Jag åkte ner på stan ändå och gick på bokrean bl a. Det blev flera kokböcker, en bok till dottern som hon ska betala för egna pengar, en nytt hårspänne, två krokar som vi ska hänga upp ungdomarnas hörlurar på vid datorn, en present till en kompis och ett supergod sås som var nedsatt till halva priset.



Nu jublar jag också eftersom Sveriges damer tog brons i skidstafetten. Det var första gången på 14 år.


Ps. Vinnare i min tävling blev Ammis


Rösta gärna - klicka här

Av Helga - 26 februari 2009 13:46


Nu är det klart... vinnaren i min tävling blev Ammis och det passar ju bra eftersom hon är på gång med en flytt snart. Grattis Ammis!!


Rösta gärna här





Av Helga - 25 februari 2009 15:52


Här hittar du läckra smycken... jag äger själv ett hjärtarmband som jag fick i julklapp http://www.hoity-toity.se/omoss.html


Rösta är du go´


Av Helga - 25 februari 2009 08:28


Nu är spänningen oliiidlig och du har fortfarande chansen att tävla hos mig... Det är snart dags att dra den lyckliga vinnaren och det börjar dra ihop sig, klockan är fem i tolv, det är snart sista chansen, du är i sista minuten - ja du fattar!!!


Här kan du tävla om fina handdukar från HIMLA.

http://helga1.bloggagratis.se/2009/02/13/1387560-tavla-hos-mig/



Dragningen blir imorgon vid 10-tiden på förmiddagen... så ta nu chansen och tävla!!!


Jag landade sent igår kväll igen och kröp ner bredvid min snusande make ännu en gång runt ettsnåret. Imorse var vi så igång ovanligt tidigt för att fira min gulliga gubbes födelsedag. Vi hade flera paket och ett tänt ljus på brickan. Ingen har heller förut hört en sådan skönsång ;) Nu kan jag avslöja att maken fick 1 pikétröja, 1 bok om skidlegenderna, 1 fisketidning, 2 chokladkakor och en DVD-box.


Till frukost hade vi varma ciabatta, bland annat. En riktigt mysig morgonstund blev det. Nu ska jag bara fundera ut något riktigt gott till middagen. Jag tror jag vet vad födelsedagsbarnet önskar sig för mat.


Jag måste ju titta på presskonferensen från igår på slottet också. När det var dags för samtalet i soffan var jag så klart ute och flög. Tur att man kolla via datorn...


Rösta gärna - klicka här

Av Helga - 24 februari 2009 15:03


Tjolahopp Victoria och Daniel...



All you need is love...


Rösta gärna - klicka här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards