Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2009

Av Helga - 31 juli 2009 14:17


Nu börjar det dra ihop sig till vardag igen, men först blir det lite sol och bad på en Grekisk ö...


Jag har köpt mig en MP3-spelare och laddat in flera sommarprogram som jag missat att lyssna på. Jag har packat ned flera korsord, två magasin och en bok. Detta blir höjden av njutning efter en semester på landet med många besök av ungdomarnas kompisar m fl.


I övrigt packas det ned lätta sommarkläder, flip-flops, solkräm och kepsar. Vi ska äta frukost och lunch i lägenheten och på kvällarna ska vi njuta av restaurangbesök.


Jag måste ju bjuda dig på en rolig anekdot också;


Vi åkte bil genom ett mindre samhälle helt nyligen och på en skylt stod det;

BEGAGNAT * CAFE´


Maken frågade om vi trodde att de serverade begagnade bullar där??


Rösta gärna här


Vi hörs igen om ca en vecka...

Av Helga - 24 juli 2009 13:10


Det har blivit mycket gjort de här två dagarna då vi varit hemma från "stugan". Främst har det handlat om tvätt och shopping.


Igår var vi på Uppsalas nya Ikeavaruhus och köpte en ny madrass, 4 nya kuddar, 6 dessertskålar, 6 dricksglas och 2 golvlampor - allt ska tas med ut till landet.


Idag har vi köpt presenter till svågern som snart fyller femtio. Det blev en blender och en bok om hans största intresse - whiskey. Han dricker inte bara drycken i fråga utan samlar också på finare sorter. Senaste fyndet han gjorde var en flaska från 1959  - hans födelseår.


Ikväll sticker vi ut i gröngräset igen och med oss får vi två att dotterns kompisar. Det är roligt när stället fylls av liv och lust...


Rösta gärna här


Av Helga - 22 juli 2009 20:17


Så roligt det är att se att jag haft besökare här trots att jag varit väldigt inaktiv pga semester...


Jag kan sammanfatta de första veckorna av ledigheten som följer;


Släktgården, svärmor, konfirmation, middag för 25 släktingar, hemresa, tvätt, stugan, bad, sol, fiske, laga propellern, svärmor, svågern, glödstekt sill, loppis, fynd, bok, korsord, grilla, ett glas rött, blåbärspaj, sommarkantareller, strosa i skärgårdsmiljö, hem, tvätta...


En ganska behaglig tid :) Snart ska vi fira att svågern fyller 50 och sedan blir det en Greklandssemester innan jobbet kallar igen...


Här i skuggan av schersminen sitter jag gärna och fundelurar...



Av Helga - 8 juli 2009 09:50


En futtig dag kvar och sedan börjar min semester. Åh... så skönt det ska bli!


Idag skriver jag mitt sista inlägg på ett tag eftersom morgondagen är fylld av både arbete och massor av annat som ska fixas inför konfirmationen i helgen. Vi ska resa bort och ska handla och packa och hämta svärmor osv osv - ja du fattar.


Semestertider i min familj innebär att vi självvalt inte har tillgång till dator så nu blir det tyst ett tag från Helgas borg... Kanske kikar jag in om vi är hemma och packar om, men annars ses vi om några veckor.


Ha det riktigt bra nu i sommar!! KRAMAR till alla som läser här!!


Av Helga - 7 juli 2009 23:15


Idag har jag haft en lång arbetsdag.


Det var avfärd med bussen hemifrån kl. 07.45 och jag var hemma igen 22.30 Vi hade en flygning till "långtbortistan" och det var fullsatt båda vägarna (vilket är bra förstås). Det var tant Astrid och farbror Kurt, mammor, pappor och alla barnen och lite därtill.


På hemresan hade vi hela elva bäbisar - full fart med andra ord. Många hade beställt specialmat som det tar lite tid att få ordning på. Så du förstår att jag tycker att jag har det ganska skönt nu när jag har en liten stund för mig själv så här på kvällskvisten...


Imorgon kommer sonen hem från sin kompis sommarställe och maken ska komma hem från stugan. Snart ska vi alla vara återförenade när dottern konfirmeras i helgen.

Rösta bloggregistret


Humle som växer på ladugårdsväggen vid släktgården...



Av Helga - 6 juli 2009 18:28


Vi har haft en kanonfin helg i stugan. Vi grillade båda kvällarna och särskilt nöjd blev jag med den grillade fjärilslaxen med ugnsrostad potatis och romsås som vi åt igår. Mmmm...


Första kvällen skulle vi också använda grillen och tog en promenad innan vi skulle börja med maten. Bäst som vi gick där sa jag till maken;


- Här brukar man kunna hitta kantareller.


Maken svarade;


- Ja men, vad är det där då?


Där såg vi en hel massa vita svampar.


- Säkert torra taggsvampar sa vi i mun på varandra... men se det var faktiskt kantareller. Vi hade ingen påse med oss så vi fick ta alla svamparna i händerna. Gissa om det smakade gott till middagen sedan!!??


På tal om det minns jag en gång då jag också hittade svamp lite oväntat. Då tog jag av mig BH:n och fyllde den med kantareller. Man tager vad man haver ;)


Bloggregistret


www.my-precious-mind.bloggspot.com


Våra första kantareller för året...

Vacker kvällssol över viken...




Av Helga - 4 juli 2009 01:46


Det blev en himlans sen flygning "idag" och nu kan jag ju inte bara stupa i säng utan sitter här en liten stund innan John Blund (förhoppningsvis) kommer.


Jag har bestämt mig för att ta en kort nattsömn och bege mig mot stugan rätt så tidigt. Jag tar bussen ut dit och ska ta med frukost som jag kan äta på vägen... så sparar jag lite tid på morgonen. Det ska bli ljuvligt med några dagars frid och ro på landet.


Nu längtar jag så det knakar tills semestern börjar. Oftast verkar det vara de sista dagarna som känns drygast!!??


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


I en park i London...


Av Helga - 3 juli 2009 10:04


Man kan bli väckt och man kan bli VÄCKT...


Idag vaknade jag av en åskknall som hette duga och därefter hörde jag hur regnet droppade på taket. Det har rensat luften, det är helt klart! Nu ska det visst bli lite ostadigare väder ett tag - hoppas det inte blir för länge bara.


I eftermiddag ger jag mig iväg för en flygsväng igen, men det blir den sista innan helgen. Igår fick jag inget på min jour och det blev en ganska seg dag. Man vankar mest omkring och får inte mycket gjort. Jo, två pajer gjorde jag på morgonen innan jouren startade...


Tittade på Ernst gjorde jag iaf på kvällen. Han gjorde i ordning en liten stuga på Öland och det blev jättefint. Ernst hade tonat ned sig själv en smula och han kändes bättre som programledare än på länge. Jag har varit lite trött på "Kirschstången" ett tag...


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


En trappa i London... inte långt från buller och bång...


TV

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards