Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2011

Av Helga - 29 juni 2011 12:15


Fördelen med att stiga upp i ottan är att man ibland (inte alltid) kommer hem relativt tidigt. Som idag t ex då jag redan kommit från jobbet och parkerat i trädgården.


Lite lunch på G nu och så ut, ut, ut...


Sola och läsa lite på gräsmattan...

På framsidan ser det ut så här...


På baksidan lite skuggigare...


Här kommer även några bilder från stugan;


Blåbären är tidigt färdiga - vi gjorde en blåbärspaj i måndags... Jag råkade ta sönder en pelargon - det blev gulligt med sticklingen i en liten röd gräddkanna... Mera pelargoner i köksfönstret i stugan...


Av Helga - 28 juni 2011 18:30


Tittut!


Jag är ute på en flygturné och har tagit mig tillbaka från stugan och naturen ett tag... Just nu är jag på ännu ett hotellrum - den sista övernattningen borta innan semestern som börjar i mitten av juli. Jag börjar längta rätt så rejält nu...


På midsommarafton fick jag med kort varsel ledigt och det var tur det eftersom vi hade stugan full med gäster. Vi var sammanlagt 19 personer som åt sillunch, dansade runt midsommarstången, åt tårta och drack kall simmig punsch, hade femkamp och grillade på kvällen. En familj reste hem på kvällen men ändå var vi 12 personer som övernattade i stugor och i tält.


På midsommardagen var det omöjligt att få ledigt så då for jag iväg vid sju på morgonen och maken och gästerna fick ordna med frukost och lunch...


Sen sist jag skrev i bloggen har sonen klarat både teori och körprov och har nu tagit körkort!!!


Ikväll ska jag se Allsång på Skansen innan det är dags att sova tidigt för att orka med en tidig start imorgon igen...

Av Helga - 19 juni 2011 17:45


Jag pustar nu ut på ett hotellrum... pustar ut eftersom jag jobbat hela helgen men även lyckats klämma in en 50-årsfest för en väninna igår i Stockholm... Festen hölls på Kafe Kajak som ligger på Smedsudden i Rålambshovsparken i Stockholm. Det var en jättelyckad fest med fin miljö, god mat, uppträdanden och tal.


Eftersom detta är en kompis som jag haft sedan jag var 15 år så höll jag ett tal. Jag trodde jag skulle bli nervös men det blev jag faktiskt inte... Jag hade en del att berätta från tiden då vi gick på konfirmationsläger tillsammans bland annat. Ganska fantastiskt att vi fortsatt hålla kontakten trots att vi inte bor så nära varandra...


Imorgon påbörjar vi en landet-period. Vi ska flytta ut så smått trots att min semester inte börjar förrän lite senare i sommar. Därför blir mina inlägg här i bloggen lite mer sporadiska ett tag framöver... No nätet there - you know!


Av Helga - 17 juni 2011 09:00


Det stod en vas med 21 rosor på köksbordet när jag kom hem igår... en ros för varje år vi varit gifta - romantiskt! Jag hade fixat mousserande rosévin, toast, avocado, rom, kräftstjärtar och gräslök till förrätt. Till middag hade maken gjort lammspett som vi grillade!



Nu drar jag mig ut mot Arlanda för att flyga lite igen och sen imorgon ikväll ska vi till Stockholm på en 50-årsfest. På söndagen borde jag få vila efter en sån fest men så bra är det inte. Jag checkar in igen klockan sex morgonen därpå... Puh!

Festföremålet är en gammal kompis som jag känt sedan 15-årsåldern. Det ska jag berätta mer om senare...

Av Helga - 16 juni 2011 12:36


Jar har ett uppehåll mellan flygningarna och har ätit lite lunch innan det är dags att ge sig ut på tur igen...


Häromdan hade vi en kille ombord som råkade lämna ett kletigt tuggummi efter sig i stolssätet! Inte så kul! Det var bara att be teknikerna komma och byta ut stolsdynan.


Idag är det 21 år sedan jag och "my-man" gifte oss i Visby domkyka... Det ska vi fira ikväll med lite skumpa!




Av Helga - 15 juni 2011 08:45


Idag tänker jag ta det betydligt lugnare än igår. Inget flängande här inte... Nu gäller det att vila upp sig inför nästa arbetsperiod!


Kanske tar jag ännu en kopp kaffe och tittar lite mer på morgon-TV. Kanske myser jag med dottern som är hemma idag. Kanske gläds jag åt maken som börjar sitt sommarlov i eftermiddag. Kanske går jag ut i trädgården och planterar några sommarblommor som jag köpte igår. Kanske, kanske, kanske gör jag bara det JAG vill och har lust med! Japp så får det bli...



Vallmo är fin i alla sina stadier... knopp, blomma och fröställning...

 

Av Helga - 14 juni 2011 19:15


Det har varit en aktiv ledig dag idag. Eftersom midsommar närmar sig och att jag inte är ledig så mycket innan så måste jag förbereda så mycket som möjligt redan nu.


Jag började med att storhandla... Sedan åkte jag hem igen och väckte "fräulein tonåring" och åt frukost med henne. Sen ut till stugan tillsammans för att rensa lite i rabatter, laga mat och för att frakta ut grejer.


Här har jag gjort en ört- och vitlökspaj med skinka...



De här korgstolarna har vi nyligen köpt och nu skulle de med ut i bilen... Stolarna till vänster är helt slut och måste kastas...


Det låg en död pippi utanför vårt hus... Stackarn...


I den gamla sandlådan växer sallad, timjan, gräslök och persilja är på G...


Jag lagade även Janssons frestelse och båda rätterna åkte in i frysen... Här är vår belöning för allt arbete vi utfört...



En mysig dag på landet...

Av Helga - 13 juni 2011 08:15


Direkt efter jobbet igår var vi bjudna till svågern och svägerskan där den yngsta dottern fyllde 18 år. Jag satt ju i soffan på trafikkontoret ganska länge under dagen och visste inte in i det sista om jag skulle kunna följa med eller inte. Det var iaf mysigt att jag kunde vara med till slut. Vädret var perfekt för att sitta ute på deras altan - varken för varmt eller för kallt...


 


Vi kom hem ganska sent och hade ingen middag på G. Det blev en tur till affären och två grillade kycklingar och potatissallad. Gott och fräscht och betydligt billigare än t ex köpt pizza.


Jag har jour även idag och telefonen har redan ringt - dags att ta sig ut mot Arlanda igen.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards