Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2014

Av Helga - 28 april 2014 19:03



Ja, men hej hopp!


Nu har jag fullt upp med livet i luften igen. Det är långa flygdagar med många resenärer på i stort sett alla flighter.


Igår flög jag en charter, idag först en inrikestur och sen en flygning utanför EU-området. Imorgon och i övermorgon blir det medelhavsdestinationer i Franrike resp. Grekland. Jag har ju inte flugit så mycket den senaste månaden pga min jobbkurs och semester, så nu är det riktigt kul att vara igång igen.


Två killar åkte med oss från en inrikesdestination imorse och ville köpa ramlösa. Jag fick dessvärre säga som det var att vi inte har någon dryck att sälja på inrikesflygningarna när vi serverar frukost.


Lite senare på dagen flög vi till Ryssland och samma killar dök upp. När jag skulle fråga vad de ville ha från cafévagnen sa jag att nu har vi ramlösa. De blev faktiskt ganska häpna över att jag kom ihåg dem och dessutom vad det var de ville köpa på den förra flygningen.


Jag blev ganska häpen jag också    


 


#flyg #flygvärdinna #café #vatten #humor

Flyg · Humor
Av Helga - 27 april 2014 03:03


Japp,  jag är ute och ser lite av Europa från luften idag. Men Uppsala är inte så tokigt det heller en fin vårdag.

Bilden tog jag i fredags och här ser du saluhallen till höger och Upplandsmuseet rakt fram.

#flyg #flygvärdinna #vår #foto

Av Helga - 25 april 2014 18:15


Igår gjorde jag quesadillas till lunch. Detta är gott som snacks till en drink också.


Lätt som en plätt och man tager vad man haver liksom...


Du tar två mjuka tortillabröd och brer den ena med godsaker. Igår tog jag röd pesto, creme fraiche, 5 tunna skivor skinka och hyvlad parmesanost. Sen lägger du på det andra tortillabrödet ovanpå och steker "kakan" i lite matolja på båda sidor. Lägg upp på en tallrik och skär i lagom stora mumsbitar.


#mat #recept #quesadillas #matlagning #tilltugg

Av Helga - 24 april 2014 10:45


Igår var det städ- och trädgårdsdag här hemma. Bl a sådde jag persilja, dill och sallad i min "lilla låda"...


 


Sen var det dags att träffa tre gamla gymnasiekompisar. Vi brukar träffas ungefär en gång per år och det är alltid lika kul. Den här gången gick vi till restaurangen Trattoria Commedia på Skolgatan i Uppsala. Vi åt canneloni della mamma - färska pastarullar fyllda med ricottaost och spenat. Det blev mycket surr om livet - både roligt och sorgligt hann vi gå igenom. Tänk vad glad jag är att ha så fina vänner!!!


 

Annars går jag mot slutet av min vårsemester. Till helgen är det dags att flyga igen och det blir en charterflight första arbetsdagen.  Det blir kul! Det är alltid full fart och glatt på charter. Passagerarna är lediga och har förväntningar på sin resa. På hemvägen längtar de allra flesta hem och är nöjda med att de haft en bra semester.




#resa #flyg #trädgård #restaurang #uppsala #pallkrage #charter



Av Helga - 23 april 2014 08:30


Nu är vi hemma igen efter två härliga vårdagar i storstaden. Igår blev det lite shopping och mer häng i Kungsträdgården.



Jag gillar saluhallar så självklart var vi nere i hötorgshallen också.



Innan tåget skulle ta oss hem igen gick vi till en tapasrestaurang som vi fått tips om. Mondo på Odengatan nära Odenplan. Oj vad gott det smakade.



#stockholm  #körbärsblom #turister #tapas #mondo #shopping

Av Helga - 22 april 2014 10:59


Det blev besök på Fotografiska igår eftermiddag och där fanns spännande utställningar. Ett varsitt glas vin slank ner i bistron med en vidunderlig utsikt över Stockholm.



Sen gick vi upp på Söder och strosade runt. Urban deli måste ju besökas och så fönstershopping på Milda Matilda bl a. Vi åt middag på en grekisk kvarterskrog - Dionysos, på Bondegatan 56. Vi delade en förrätt med många smårätter och till varmrätt blev det lammkotletter. Mmmm...

#resa #stockholm #söder #urbandeli #fotografiska

Av Helga - 21 april 2014 13:57


Dottern och jag är i Stockholm och ska övernatta på hotell. Det är kanonväder och riktigt mysigt att vara turist.

Det blir ett besök på Fotografiska och strosande på söder i eftermiddag och ikväll. På förmiddagen har vi shoppat lite och varit i Kungsträdgården. Se bara så vackert här är...

#stockholm #resa #hotell #kungsträdgården #turist

Av Helga - 17 april 2014 18:00


Vi har myst klart vid stugan och ska nu ladda för påskfirande med släkten. På påskafton firar vi med min släkt hos min syster och på påskdagen firar vi med makens familj hos svärmor.

Den här bilden tog jag när vi promenerade längs havsviken ute vid sommarhuset igår...

Vi hade besök av ett grävarföretag igår också på landet. Vår tomtägarförening har fixat kommunalt vatten till tomtgränserna i fjol och nu är det snart dags att gräva ner rör mm på gården och få in vattnet i huset. Det ska grävas ner en stor tunna också så jag fick flytta rabarber och blommor ur en rabatt. De får stå i ett trädgårdsland tills jag vet hur slutresultatet blir på tomten.

Det blir nog rörigt värre ett tag...   


Nu önskar jag dig en GLAD PÅSK!!


 


#påsk #kommunaltvatten #trädgård #norrtälje #natur #sommarstuga

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards