Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2013

Av Helga - 25 juni 2013 21:47



Sommaren och semestern gör gott för en skiftarbetande flygbolagsanställd. Det är så skönt att sova ut, spela backgammon, lösa korsord, sola, klippa gräset, rensa rabatter, läsa, fiska och fika.Vi har även haft stor midsommarfest och det var roligt som alla år!


Idag har vi varit i stan för att bl a vinka av dotterns pojkvän på Arlanda. Han har varit här i Sverige i snart fyra  veckor. Om ca en månad flyttar vår dotter till Berlin och till pojkvännen. Imorgon har vi lite allt möjligt att fixa men sen åker vi tillbaka till stugan och då ska svämor följa med. Båda ungdomarna ska jobba de kommande veckorna och de vaktar ju huset också, vilket är kanon!


Hoppas du har det bra i sommar-Sverige!!


 


Det finns en ny funktion här på bloggplatsen.Man kan gilla och dela inläggen...

Av Helga - 17 juni 2013 23:35


Nu på sommaren går mångt och mycket in i ett lugnare tempo och så gör även jag och bloggen. Lite färre inlägg blir det framöver.


Hoppas du kikar in ibland ändå...


   

Av Helga - 16 juni 2013 23:00



Befinner mig ganska långt norrut ikväll och det är väldigt ljust utanför hotellrumsfönstret. Man blir lika förundrad varje gång...


   


Jag gör nu sista rycket på jobbet innan semestern och jobbar drygt 33 timmar på tre dagar. Puh! Sen ska jag vila, njuta, bada, umgås och göra allt det där man vill göra när man är ledig.


Idag vill jag ockå hylla min man som velat leva med mig så länge. Vi "firar" 23 år som gifta  just idag men fira tillsammans får vi göra en annan dag. Då blir det ett glas skumpa!!!



Av Helga - 16 juni 2013 18:12


Idag skulle vi ha en hel orkester med oss till vår destination...


Det var en del strul innan vi kom iväg från gaten bl a pga tre cellos som skulle surras fast i kabinen innan start. När kapten skulle annonsera i högtalaren sa han;


- Mina Damer och Herrar, Barn och Cellos...   


 

Flyg · Humor
Av Helga - 13 juni 2013 16:26



Idag har jag varit vid sommarstugan och rensat rabatterna, sått nya fröer eftersom fåglarna verkar ha pickat upp dem jag sådde förut. Sen har jag vattnat, satt små tagetssplantor, gjort rabarberkompott och gjort två västerbottenpajer till midsommar. Efter ett tag kom regnet och det var ju perfekt för mina nyplanteringar. Maken var inte med den här gången och det var ganska fridfullt att vara helt ensam därute.


 


Imorgon bitti tar jag tåget (SJ, SJ gamle vän...) till min systerdotterns studentfirande i Norrköping. Jag kommer ner redan på förmiddagen och då hinner jag träffa en gammal väninna också innan "utspringet".


Av Helga - 12 juni 2013 08:07


Dottern och hennes tyske pojkvän har mycket roligt för sig nu när han hälsar på oss några veckor. De förbereder sig också för en gemensam resa till Sydafrika i höst. Dessutom ska dottern flytta till Berlin i höst för att studera. Det händer mycket nu...


Igår åkte de till Solna och Friends Arena för att se Sverige - Färöarna i VM-kvalmatchen. Idag skjutsade jag dem till tåget för de ska åka till Gotland och cykla/ campa.


 

Jag har bott på Gotland en kortare period, men mina föräldrar bodde där i elva år. Det känns som det är dags att återvända till ön snart även för mig. Gotland är så fantastiskt fint!


Imorgon sticker jag till sommarstugan och förbereder lite inför midsommar och sen  på fredag åker jag till Norrköping för att fira en systerdotter som tar studenten... Ska jobba tre dagar efter det och sen är det SEMESTER!!!

 

   



Av Helga - 11 juni 2013 13:19


Idag har jag jour och är redo att rycka ut...


Jag vandrar runt lite i trädgården och idag gillar jag;


 

Av Helga - 10 juni 2013 16:41


Jag har varit på vift i tre dagar nu och två nätter har jag sovit på hotell. Då är det extra skönt att komma hem till hemmets lugna vrå igen. Vi har haft fullsatta flighter och många möten de här dagarna. I samband med en avgång skulle vi få "uplift", dvs mer mat skulle lastas på. Då brukar det komma en lastbil med dessa extra matlådor. Just den här gången kom det en jätteliten bil med maten och kaptens kommentar var;


- Kolla vilken liten bil cateringen kommer med. Då är det nog bara en förrätt...   


Jag läste en krönika i Göteborgsposten idag om känslorna efter studenten. Krönikören hade på pricken fångat in hur jag känner. Plötsligt inser jag att jag inte har några småbarn längre och inte ens några skolungdomar. Nu är ju t o m den yngsta på väg ut i vuxenlivet. Det är både skönt och sorgligt på samma gång...


Idag regnar det i Uppsala. Jag minns knappt när jag såg regn här sist (kanske regnade det när jag inte var hemma). Jag tror trädgården slukar den här vätskan med stor aptit!


 


Jag ska försöka ta mig till affären nu mellan skurarna... Bye bye!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards