Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2008

Av Helga - 31 mars 2008 21:34


... och så kom kvällen och jag ska krypa ner tidigt eftersom jag haft en lång arbetsdag som började onödigt tidigt - särskilt med tanke på att tiden "var ur led".


Maken och jag tog en promenad medan ungdomarna var på sina träningar. Sonen hade gjort sig illa i ett finger med ett stämjärn på slöjden idag så det blev inte något riktigt träningspass för hans del.


Igår när jag kom till "Persiljaland" (se under länken Fyrabarnsmamman här till höger om du undrar vars det är någonstans) hade jag sett framför mig hur jag skulle gå en långpromenad i solen och njuta av det. Jag hade ingen koll på väderprognosen alls för det var regn och blåst och elände. Det fick bli ett besök på stadsbiblioteket, en runda på ett varuhus, en fika med en kollega och sedan en kortpromenad innan jag kröp upp i sängen på hotellrummet. Det var ändå en behaglig söndag med lite egentid!


Rösta bloggregistret?


Av Helga - 31 mars 2008 16:46


Nu är det dags att åka hem efter en låång dag i ett rör...


Nu var det vanlig måndag igen och slut på ensamåkande barn, barnfamiljer,  husdjur, moster Agda och hans faster ;)


Idag var det affärsresenärer så långt ögat nådde och nu har mina fötter talat om för mig att det ska bli skönt att komma hem och vila lite.


Några dagar ledigt nu och gärna i vårsolens glans.


Rösta?


Det där fina huset är inte vårt - men man kan ju alltid önska...

Av Helga - 30 mars 2008 14:43


Det var en kollega som missat det här med tidsomställningen idag trots att vi inte började i ottan. Vi kom överens om att vara snälla mot henne trots fadäsen...


kanske bara skriva +1 i pannan med tusch och bara påminna henne om detta fram tills hösten då klockan vrids tillbaka igen...

 


Rösta?

Av Helga - 30 mars 2008 10:31


Jag kom hem till kvällen igår och är nu redan på gång ut till Arlanda igen men idag blir det ganska lite jobb innan jag hamnar på ett hotell i "Persiljaland"...


Jag hittade ett bra citat igen...


För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.


Så... en långpromenad får det bli på eftermiddagen i norr. Jag hoppas på en solig och fin dag men har glömt att titta på väderprognosen.


Jag har fått flera förslag på sex ord som beskriver livet som jag skrev om i ett inlägg den 28/3 med rubriken Fullt, fullt, fullt. Kom gärna in med ett förslag du också så kommer jag att publicera dem i ett senare inlägg med länk till dig...


Rösta?


Bild från landet... här har isen släppt från strandkanten...

Av Helga - 29 mars 2008 14:49


Jag är ute och "tittar mig omkring" i både Sverige och utomlands idag och kommer att komma hem igen senare till kvällen. Jag och de andra i besättningen har ätit lunch tillsammans och det blev farmarbiff med stekt potatis, saltgurka och sallad. Nu efteråt blev vi så trötta och föll i "paltkoma", som en kollega uttryckte sig. Ja, du vet när man ätit en stadig maträtt och blir supersömnig!!!


Vi hade en aktuell känd kvinna med på flygningen norröver idag och vi tror att hon hade en bröllopsklänning i resegarderoben som vi hängde upp... Nu gäller det att hänga med i skvallerpressen eller kvällstidningarna för att se om vi gissat rätt!?


Jag hittade något roligt under rubriken "Dagens SMS" i Expressen...


Dagens bästa! Jag hade inte tänkt att göra något idag, men jag har inte hunnit det heller. (Yvonne Dahlberg)

Rösta?


Ännu en bild från havsviken på landet...




Av Helga - 28 mars 2008 22:54


Visst kunde de dansa...


          

Tina                   och    Tony


Men nu skulle jag bra gärna vilja se dem dansa tillsammans ;)

Rösta?

TV
Av Helga - 28 mars 2008 19:52


Nu ligger maken på pluskontot igen... när jag kom hem från en hel dag ovan molnen blev jag först hämtad vid tåget och sedan inom en kvart stod middagen på bordet. Det serverades en smarrig wok med rostbiff, nudlar och grönsaker. Mmmmmm...


Nu ska här mysas ordentligt. Dottern och jag ska titta på Let´s dance- finalen. Trots att vi inte följt programmet så mycket kan det vara kul att se slutet!


Ha en skön kväll och glöm inte skriva ned ditt förslag på sex ord som beskriver ditt liv (se förra inlägget).

Rösta?


En bild från Kiruna igen...

Av Helga - 28 mars 2008 10:21


Idag blir det betydligt mera av en innedag än igår. Jobbet kallar...


Vi ska forsla helgresenärer fram och tillbaka till en Europeisk vårdestination. Fullt, fullt, fullt blir det! Jag kommer hem igen till kvällen och då blir det familjemys.


Har du sett i Expressen de senaste dagarna hur folk får beskriva sitt liv eller sin situation med sex ord? Mitt förslag blir;


Härligt, solen skiner alltid ovan molnen.


Har du något förslag?? Skriv gärna ned det i en kommentar...

Rösta?


Ännu en bild från havsviken på landet...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards