Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2010

Av Helga - 31 januari 2010 09:29


Jag har varit husligare än vanligt de senaste dagarna... städat, kokat saft och bakat kakor. Nu får det vara slut på detta pysslande... idag ska jag ut och flyga igen.


Av Helga - 30 januari 2010 10:02


Vi har haft en del bilstrul den sista tiden.


Strul 1; Vi upptäckte en buckla där bak på höger sida som vi inte orsakat själva.


Strul 2; Vi höll på att inte komma upp för backen där vi bor när det kom så mycket snö härom dagen.


Strul 3; Vi körde fast på en parkering där det inte var skottat och fick hjälp att skjuta på för att komma loss.


Strul 4; Jag skulle leta efter en handske under förarsätet och smällde upp bildörren i min egen panna och fick en buckla jag med.



Det lutar åt att jag ger mig ut och flyger igen imorgon... jag tror att förkylningen har gett med sig för den här gången!?



Av Helga - 29 januari 2010 08:27


Jag mår bra mycket bättre nu, men har ändå bestämt mig för att inte flyga. Jag har gjort det misstaget alltför många gånger... börjat flyga för tidigt och fått ont i bihålor och öron... ingen hit. Så det blir en vilodag idag...


Igår hjälpte jag till i Raggadoll-butiken eftersom min väninna, som äger butiken, är bortrest. Det är en jättesöt liten lokal på 18 kvm och det har varit mjölkbutik där en gång i tiden.


Jag tror de allra flesta bär en liten dröm om att starta eget någon gång. Skulle du vilja ha ett företag? Vad skulle du i så fall syssla med?


Jag skulle vilja ha en liten butik, en bod, som säljer kryddor, kaffe, te, choklad och delikatesser. Personalen skulle vara klädd i gammeldags förkläden. Eller kanske ett resecafé där man kan fika och läsa resetidningar och även handla reseeffekter, resguider och kartor t ex. Nå vad tror du - skulle det vara nåt???


Nu ser det ut så här igen och jag börjar ledsna på vintern...

  

Av Helga - 28 januari 2010 08:23


Varje morgon ser jag fram emot att hämta morgontidningen (UNT) och se vad det står på nästsista sidan idag...


Jag har helt enkelt fått en ny favoritserie som talar direkt till mitt hjärta. Zits heter serien och handlar om en tonårig kille och hans mamma. Killarna som slagit huvudet på spiken när de skapat serien heter Jerry Scott och Jim Borgman. Ta en titt här så får du se min nya favvo... klicka här.


Idag spelar dottern i skol-SM... Det blir tufft motstånd så det är inte säkert de går vidare, men jag hoppas ju förstås!


Av Helga - 27 januari 2010 09:12


...fräser vidare...


Jag har en tid hos frissan idag... Jag skulle klippa och slinga mig. Nu försöker jag få tag i min frisör för att höra hur hon ställer sig till en förkyld kund.


...Upptaget...


Nu svarar hon visst...


- Jo, jag får komma.


Så det blir dagens plan. Klippning, slingning och sedan hem igen och dricka honungsvatten och mysa i soffan.


  

Jag hoppas inte bli fullt så där blond...

Av Helga - 26 januari 2010 12:08


Jag steg upp vid fyrasnåret imorse och inte hade förkylningen givit med sig...


Jag kände ändå att jag ville försöka klara av den här korta arbetsdagen. Så jag preparerade mig med näsdroppar och en alvedon och stack iväg till Arlanda. Jag hade bara en tur- och returflight och det var precis lagom för mina öron. Det gick bra med tryckutjämningen!!! Nu är jag ledig och ska kurera mig så får vi se hur läget är när det är dags att checka in för flygning nästa gång.


Attjo prosit, snörvel och fräs på dig!


  

Av Helga - 25 januari 2010 15:43


Jag börjar känna av en förkylning. Det är ganska typiskt efter en helg där man haft så mycket att göra att man nästan glömt bort sig själv... Hoppas jag klarar en flygdag till nu bara, för sedan är jag ledig igen.


Idag har jag varit på en tur söderut och flög med en kollega som var väldigt nyhetsintresserad. Han letade reda på alla tidningar han kunde efter att passagerarna stigit av på vår destination och plöjde dem så fort tillfälle gavs. Lite irriterande för oss andra eftersom det kändes som hans fokus låg på annat håll än på våra arbetsuppgifter. Hur som helst hade han nog betydligt bättre koll på läget än Gunde Svan som inte kände till jordbävningen på Haiti.


När jag kom hem fick jag besök av en kompis - hon med butiken. Jag köpte med en varsin räksmörgås hem från Arlanda som vi mumsade på. Det var så gott så jag tror jag fick gåshud - eller ståpäls kanske man ska säga när man snackar om Gunde...


  



Av Helga - 24 januari 2010 19:45


Efter en enormt hektisk helg är det ganska skönt att se att livet återvänder till det normala igen. Turneringen som vi varit med om att arrangera är slut och allt gick bra!


Det är mycket som ska klaffa. Vi hade hyrt högtalare, musikanläggning och extrastolar. Fixat kiosk, bakat, handlat, ordnat med ett informationsbord, domare, priser, funktionärer till sekretariatet och mycket, mycket mer. Visst är alla ideella ledare och föräldrar i Sveriges avlånga land värda ett stort HURRA-rop!!!


Imorgon är det dags att dra på den blå igen och se om vingarna bär   


Några hade bakat semlor som vi sålde i kiosken... det var uppskattat av publiken som mer än gärna handlade fika...

  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards