Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 23 november 2007 16:07

Ja, tack - jag tar gärna lite vin till middagen ikväll.


Rösta på mig

Av Helga - 23 november 2007 15:58

Maken har just skjutsat iväg dottern till stationen för samling med laget och senare avfärd med tåget söderut. Sonen borde vid det här laget ha kommit fram till sin destination. Vi lär väl inte höra av honom förrän efter att den första matchen spelats... No news is good news!


Här hemma ligger köttet i marinad och jag ska strax hälla upp en flaska vin i karaff. Till köttet ska jag göra potatisklyftor och så blir det en ädelostsås. Här ska mysas ordentligt i helgen och imorgon är det konsertdags...

 

Om du inte gillar kött är detta ingen höjdare ...


Rösta på mig



Av Helga - 23 november 2007 12:16

Nu är jag så fin i håret efter att ha varit hos min frissa...

 Nåt åt det här hållet??


Nej, kanske inte riktigt såååå......


Dottern och jag kom hem med samma buss. Hon slutar tidigare i skolan idag eftersom hon ska iväg och spela en turnering i södra Sverige. Det är samling i eftermiddag och sedan blir det till att åka tåg en bra stund.


Sonen har också en turnering i sydväst den här helgen och deras tåg gick redan imorse. Så, här i huset blir det osedvanligt tyst i helgen. Jag vet knappt om jag ska laga mat, städa och tvätta eller om jag bara ska sträcka ut mig i schäslongen och vicka på tårna.

 ?????


Nu ska här packas...

 Rösta på mig

Av Helga - 23 november 2007 08:32

Igår när jag var ute och körde sonen och hans kompis hem från träningen  hade vi en ask chokladtoppar och ett paket kokostoppar i bilen, som maken skulle ha med till fikat på jobbet idag.


När sonens kompis, som är närmare 2 meter lång och väger runt 90 kg, fick se de här godisaskarna utbrast han;

- Ahhh, MAT...

Det lät så kul så det blev en hel del flabb där i bilen.


Nu ska jag åka in till min frissa och klippa mig. Det ska bli skönt för luggen vill inte som jag vill...


Så här såg det ut häromdagen när jag tittade ut genom dörren på flygplanet;

 Rösta på mig

Av Helga - 22 november 2007 22:54

Vill bara önska dig en god natt efter att ha kuskat runt som chaufför ikväll också. Dotterns extraträning var så pass kort att det inte var idé att åka hem emellan utan jag blev klar i hallen och tittade på...



Natti natti !!


Rösta på mig

Av Helga - 22 november 2007 14:44

Jag har varit på stan igen och köpt lite mer julklappar. Jag gillar att bli klar så tidigt som möjligt för ju närmare jul vi kommer desto mer hysteri blir det affärerna.


Jag gick på ett café också och begrundade mina inköp och där serveras rättvisemärkt kaffe. Rättvisemärkt är en oberoende produktmärkning som bidrar till bättre arbets- och levnadsvillkor för odlare och anställda i utvecklingsländer, www.rattvisemarkt.se .


När jag kom hem fick jag se något som gav mig hopp om våren...

 

 Rösta på mig


Av Helga - 22 november 2007 10:43

Jag kom helt plötsligt att tänka på en av mina idoler, men det var så länge sen så jag nästan glömt. Här bjuder jag på ett medley av Gilbert O´Sullivan som var min idol när jag gick i grundskolan.


Rösta på mig



Av Helga - 22 november 2007 08:25

Idag är jag ledig från jobbet och jag har börjat dagen med en egen stund här i bloggosfären...


Igår när jag skjutsade tjejerna hem från träningen höll dottern på att byta radiokanaler flera gånger. Det var Rix FM, 106,5, P3 fram och tillbaka beroende på tycke och smak bland de andra tjejerna. Till slut ledsnade dottern på de andras velande och hotade dem;

- Akta så jag inte byter till P1...

 - Nej, gör inte det, sa en av tjejerna. Det är typ den tråkigaste kanalen som finns!


Det kändes som jag hade mitt alldeles eget "Tjuvlyssnat" där i bilen... ;)


Här är en bild på mitt nya förkläde och grytlapp, ugnsvante och grytunderlägg till syskonbarnet som ska flytta hemifrån...

Rösta på mig



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards