Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 9 november 2007 22:33

Imorgon blir det tidig start mot stan där sonen spelar match. Efter matchen ska vi gå och hjälpa mina föräldrar att bära innerdörrar till källaren och sätta upp gardiner i lägenheten. Senare på eftermiddagen spelar dottern match och den vill vi inte heller missa...


I Idol regerade Amanda, undrar vem som röstas ut ikväll??

Av Helga - 9 november 2007 16:19

Jag är lika lycklig varje gång jag kommer hem för ledighet och att det är ledig helg den här gången gör ju inte saken sämre...


Jag ska laga fläskfilé med klyftpotatis till fredagsmiddag och det blir populärt - det vet jag!


Dottern står i hallen och gör sig klar för träningen och maken ska skjutsa tjejerna dit och hem får hon skjuts med en annan familj. Det är mycket bra med samarbete, så man inte behöver sitta i bilen och köra varje gång. Sonen har ledig kväll, men ska spela en träningsmatch tidigt imorgon bitti.


Nu ska vi njuta av fredagskvällen med god mat, ett glas vin/läsk och något underhållande på TV:n.


Jag skrev ju häromdagen om att jag lyssnat på en ljudbok. Det tror jag blir min nya melodi - det är så njutbart och vilsamt! Jag  måste gå en sväng till biblioteket och låna någon mer ljudbok för nu vill jag lyssna mer. Särskilt bra är det på väg till och från jobbet där dötiden på bussen och tåget kan utnyttjas på ett bättre sätt.


Den bok jag lyssnat på nu var en "gåva" med en månadstidning som jag köpte och det är Ewa Fröling som läser två noveller av Camilla Läckberg. Klart hörvärda...


Ha en riktig mysig fredagskväll i höstmörkret eller snökaoset, beroende på var du bor... Go´kväll !!


 Av konstnär Oscar Reutersvärd

Av Helga - 9 november 2007 11:08

Nu har jag uppehåll mellan mina flygningar och ska äta lunch om en stund med en kollega.


Idag när vi flög vår första flygning hade vi väldigt få passagerare och flygplanet kändes som ett enormt hav... Tillbaka hade vi fler ombord och det var ju bra det!


Idag tänker jag på alla som drabbades av skolkatastrofen i vårt grannland. Efter detta borde Finland tänka över sina vapenlagar eftersom detta är det tredje vapenrikaste landet i världen, enligt vad jag läst i media.


Man kan ju fråga sig;

* Hur lätt det går att komma åt vapen i Sverige ??

* Hur mår människor i dagens samhälle??


Prydnadskål och ljung utanför min dörr...

Av Helga - 8 november 2007 21:53


Dagens fråga


Hur många arbetar på ert företag?

Närmare hälften.


Av Helga - 8 november 2007 17:28

En dag kvar att jobba och sedan är det ledig helg... skönt!


Idag har jag flugit med en av våra äldsta flygvärdinnor och det är underbart att se att hon har all lust kvar för sitt yrke. Hon är stilig, duktig och härlig mot våra passagerare fortfarande och det är det inte alla som är trots att de haft kortare tid i yrket. Go girl !!!



Här var familjen utspridd när jag kom hem. Maken skjutsar sonen till träningen och dottern är hos en kompis från klassen. När gubben min kommer hem ska vi äta en gemensam middag och den förberedde jag ju redan igår för att sonen skulle hinna få i sig mat innan träningspasset. En skink- och kabanossås med ris till blir det. 


Idag har mamma och pappa varit här för att vila sina öron från bullret i deras fastighet. Vi har inte hunnit träffas, men det låg en lapp på byrån här när jag kom hem...

Av Helga - 8 november 2007 12:21

Först gick det norrut och snart går det österut och däremellan har jag ätit kycklingsallad med fetaost och pasta. En liten omgång i massagestolen här på jobbet har jag också hunnit med... Ahhh!!


 Nu har jag "tankat på "mat...

Av Helga - 8 november 2007 08:54

Jag har alltid velat besöka den här trädgården belägen sex våningar upp på taket vid Kensington High street, med ingång från tvärgatan Derry street. Närmaste tunnelbanestation är High Street Kensington på District och circle line. Det är fri entré, men då och då är trädgården upptagen av privata arrangemang.

 Annorlunda trädgård...


Trädgården som är på över 5000 kvadratmeter ska visst överträffa alla förväntningar är vad jag hört av kollegor som varit där. Här hittar man en engelsk Tudorträdgård med murar, bågar och hemliga trädgårdsrum, en spanskinfluerad trädgård med gräsmattor, palmer, vinrankor och fontäner och en engelsk Woodlandträdgård med dammar, bäckar och vattenfall befolkade av rosa flamingos och vingklippta ankor.


Nästa gång jag är i London kanske jag ska försöka hinna dit...


Av Helga - 7 november 2007 18:56

Jag har lagat mat både till dagens middag och till imorgon då det är lite knappt om tid. Idag blev det köttfärssås med spagetti, riven ost och pesto. Imorgon ska jag jobba igen, men det blir ganska lindrigt med två kortare flygningar bara.


Sonen har stuckit iväg på sin träning och dottern skulle på en föreläsning om hur man förbygger knäskador tillsammans med några andra tjejlag här i stan.


Maken och jag har börjat gå in för landning .............. i TV-soffan - rapport börjar ju snart.


Häromdagen i min rabatt såg det ut så här;


Igår kväll blommade rosorna så här vackert i södra Sverige när jag gick en promenad i mörkret;

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards