Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2011

Av Helga - 31 juli 2011 09:30


Om du blev nyfiken på vart vi egentligen styrde kosan - så blev det Barcelona några dagar...

Vi kom ner på förmiddagen igår och hann med en hel del redan den första dagen. Bad och sol, god mat och strosande i stan... Idag blir det nog ungefär samma program men nu allra först - hotellfrukost!

När vi kommer hem får vi leva på vatten och bröd resten av månaden - men det struntar jag i...

Av Helga - 29 juli 2011 09:49


Jaa, det blir en resa nu också innan det är dags att börja vardagen igen. Jag och dottern sticker till en storstad med badmöjligheter. Några dagar där och sen är jag redo att ta mitt ansvar, dra på mig uniformen och serva andra igen...



Vart vi ska?


Kika in de närmaste dagarna så avslöjas det nog...


Av Helga - 25 juli 2011 16:00


Vi är hemma en sväng igen och tvättar bl a innan den sista perioden av min semester startar. Nu gäller det att njuta fullt ut av ledigheten innan jobbet kallar igen...



Eventuellt sticker jag och ungdomarna iväg på en kortresa till helgen men inget är ännu bestämt. Helt spikat är iallafall att vi ska resa till Rom i höst för att fira min 50-årsdag (!!!- vadå jag 50??). Resan ser jag fram emot även om siffran 50 skrämmer mig lite ;)


Innan själva födelsedagen ska vi ställa till med en fest också för släkt och vänner. Vi har hyrt en lokal och ska börja planera inför detta så snart vardagen kommer här hemma.


Fruktansvärda saker har hänt i vårt grannland och jag sörjer med norrmännen...


Av Helga - 19 juli 2011 10:30


Ett livstecken från Helga...


Vi är hemma för att städa, hjälpa svärmor med ett sjukhusbesök och för att hämta dottern som varit på ett läger.


Maken har plockat fram hagelbössan eftersom vi visst ska bli presenterade för en viss vän för första gången. Vi får se om bössan kommer till användning ;)


Ha en fortsatt skön sommar!

Av Helga - 19 juli 2011 09:00


Jag fick ett så himla bra tips som jag vll dela med mig av...


Det nya är att man genom att använda webben kan boka bord på restauranger i Stockholm. I vänstermarginalen på sidan kan man hitta alla stadsdelar och efter att ha klickat där kan man välja en restaurang som man gillar och boka bord direkt över nätet.


Himlans smart idé!!


Av Helga - 6 juli 2011 16:15


Nu närmar sig semestern även för mig. Det är dags att stämpla ut några veckor och koppla av. Dags att släppa alla måsten ett tag... Jag slipper passa tider och det är det allra bästa med ledigheten för mig med mitt yrke som flygvärdinna -där det är oerhört viktigt att passa tider.


På tal om tid så är det roligt att se hur  ungdomar idag nästan aldrig bär armbandsur. Det är mobilen som gäller för att ha koll på tiden. Mina ungdomar är nu så stora så de har fler och fler åtaganden och då har de faktiskt börjat önska sig varsin vanlig "hederlig" klocka. En armbandklocka är ju även en modeassesoar vilket påverkar dem i deras beslut att köpa en klocka.


 


Vi håller på och surfar runt för att hitta några roliga/ läckra klockor till ungdomarna. Bland annat ser jag att man kan designa sin egen klocka - det verkar kul!


I och med detta avslutar jag bloggandet för ett tag i sommar. Vi ska semestra i Sverige i år och börjar med en långweekend i Hälsingeskogarna. Kanske får vi ett ryck senare och drar iväg utomlands. Vi får se!?


Ha en trevlig sommar!   

Av Helga - 4 juli 2011 19:30

Vi njuter av sommaren mellan mina flighter... Klicka för större bilder!


1. Dill

2. Klöver

3. Sallad

4. Timjan

5. Vinbär

6. Salladsblad från egen odling med riven parmesanost och vinegraette

7. Grönsaker i folie (fänkål, purjo, timjan, tomat och persiljesmör)

8. Gös som ska grillas

9. Nyrensade kantareller

10.Ugnsbakad färskpotatis

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards