Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2010

Av Helga - 17 juni 2010 09:46


Direkt efter att pilotstrejken avblåstes igår klockan 13.00 var vi på gång igen och kom iväg med våra kära charterresenärer en timme senare... Iväg mot Grekland och medelhavet. Alla var såå snälla trots förseningen - de var säkert glada att äntligen vara på väg. Det var en smidig flight där allt fungerade perfekt! Inga krossade flaskor i taxfreepåsarna som förra veckan - tack och lov!


När vi landade fram på kvällskvisten kände jag mig ovanligt lycklig...


Varför?


Jo, nu är det S E M E S T E R!!!


Första semesterdagen (idag) är det ju fint väder också så jag och maken, som börjat sitt sommarlov idag, kunde sitta ute och äta frukost. Ljuvligt!


Nu tar jag bloggledigt ett tag eftersom jag kommer att vara;


* vid stugan i Roslagen

* i Hälsingland vid släktgården

* på stranden

* på loppis

* på små skärgårdsöar


...och så några fler ställen som inte är planerade - det är ju ganska skönt att inte bestämma allt som ska ske på ledigheten.


Ha det riktigt bra nu kära läsare           


  

Av Helga - 16 juni 2010 07:56


Det är svårt att skriva ett inlägg utan att nämna att det pågår en pilotstrejk och att det är Svensk Pilotförening som strejkar idag mellan klockan 5.00 och 13.00


Jag skulle ha börjat jobba tidigt men fick ett samtal från trafikkontoret igår kväll om att flighten är framflyttad till eftermiddagen. Så mina resenärer ska få komma till medelhavet idag om än försenade...


Jag och maken firar vår 20-åriga bröllopsdag idag och hade tänkt gå ut och äta middag på restaurang ikväll. Det nöjet får vi skjuta på om inte maken vill följa med mig på jobbet och äta flygplansmat då förstås   


Ps. Så här skrev jag om strejken den 8/6. Ds

Flyg · Humor
Av Helga - 15 juni 2010 12:52


Imorse klockan "före tuppen", när jag skulle göra mig klar i hotellrummets badrum, insåg jag att jag glömt min deodorant hemma. Suck... vad göra. Vilken flygvärdinna (eller vem överhuvudtaget) vill dofta svett?


... Inte jag, men jag är heller inte rådlös. Jag tog min fotdeospray och sprayade mig under armarna med den. Lite annorlunda att ha mentoldoft under armarna, men en liten skvätt parfym bakom lilla örat löste det problemet.

  


Nu ska jag sätta mig och planera inför midsommarfesten. Vi ska ha ca 15 gäster ute vid stugan och de flesta övernattar också så det finns lite att fundera på. Som tur är har vi "knytis" så jag behöver bara fördela gracerna så rättvist som möjligt!

  


Här bloggar jag också. Kika in om du är nyfiken på min blogg för Resa i Sverige.

Av Helga - 14 juni 2010 17:48

Vi åkte till landet på lördagen och fick med oss dottern ut. På fredagen hade hon skolavslutning och en övernattningsfest med kompisar så jag tror hon tyckte att det var skönt att vila lite med oss.


Allt hade växt utav bara sjutton därute vid stugan så gräset fick lov att klippas trots att det var ganska fuktigt ute. Salladen som jag hade sått växte för fullt för att inte tala om raberbern. Jag har så svårt att se rabarber växa och inte göra något av den så jag tog hem och kokade rabarberdricka enligt ett recept i Vår kokbok. Den blev supergod!


På söndagseftermiddagen, när vi kommit hem igen, packade  och fixade vi också inför dotterns Greklandsresa. Imorse kom så den efterlängtade avresedagen... hela flicklaget, ett annat tjejlag och ett pojklag drog iväg till Halkidiki.


Jag är nu i en nordlig svensk stad och ska bara vila efter en 10-timmars dag i luften... Jag har just ätit en god indisk maträtt som jag stack ut och köpte. Nu blir det inga fler äventyr idag utan bara lite surfande, tidningsläsande och TV-tittande och sedan ZZZZZZZZZZZZZZ


Jag skulle stå ut med några sådana här dagar jag också...

Av Helga - 11 juni 2010 16:08


Jag tar en bloggfri helg...


Hoppas du har det bra och får en fin helg!


Av Helga - 10 juni 2010 19:16


Jag är ute och flyger en hel del nu... junischemat är fullsmäckat. Det är nästan svårt att hinna med bloggen. Vi har en hel del charterflygningar bl a och det är alltid kul! Imorgon är det dags för en medelhavsflygning igen och klockan kommer att ringa 3.20 - huuuu!


Senast jag hade en charterflight var vi till Santorini i Grekland och på flygplatsen såg det ut så här... (jag hade gärna sett lite mer);


Havsutsikt från baktrappan på flygplanet...


Vi har en del att styra med också inför dotterns resa med laget till Grekland. Idag har jag varit och växlat till mig euro och gjort en slutbetalning för flygbiljetten och handlat solskydd och plockat fram passet osv osv...


Nu pustar jag ut lite med en kopp kaffe. Maken och sonen övningskör och dottern tränar.


Ha det!


Flyg · Resor
Av Helga - 9 juni 2010 10:43


Jag och dottern fick sova ut lite längre imorse. Det passade ju bra efter balen... Det blev inte så jättesent ändå - jag hämtade dotra och tre andra tjejer vid 01.30 - då var de hemma hos en kompis från klassen.


Nu har jag precis bakat färdigt en äppelkaka som vi ska ha till ett möte ikväll. Mötet handlar om Greklandsresan som dottern och hennes lag ska iväg på snart.


Jag har också roligt och lite snurrigt med min nya mobil. Den gamla var trasig och tejpad så det var verkligen dags för en ny. På denna kan jag kolla e-mail m.m när vi är i stugan. Riktigt bra! I natt när jag skulle ringa lilltösen slog telefonen ett helt annat nummer- inte det jag hade sparat i minneskortet från förut. Superpinsamt när en helt okänd människa svarade. Jag skäms och ber härmed offentligt om ursäkt för nattens synder ;)


Sonen har fått en APU-praktik på ett bygge som skolan ordnat och som det verkar kommer han att få sommarjobba där några veckor också. Det är perfekt. Det är inte så lätt att få sommarjobb nu...


Nej, nu sticker jag till stan. Jag ska träffa min väninna på Raggadoll-butiken...


  

En ampel från Raggadoll...

 

Av Helga - 8 juni 2010 23:20


Ikväll har jag nattjour... inte genom jobbet då... utan jag ska se till att dottern kommer lyckligt hem från niornas bal i natt...


Hon var så fin när hon skulle iväg så modershjärtat tog ett stort skutt och jag var "stolt som tuppen"...


  Kommer det någon gosse i närheten väcker jag maken och då kommer hagelbössan fram...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards