Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Pizzan blev god...

Av Helga - 12 november 2007 07:55

Huset är tomt och det är bara jag som är kvar här hemma. Idag börjar jag jobba på eftermiddagen och det blir perfekt att få en stund ensam för att fixa lite och som vanligt har jag en del punkter på min lista som jag ska göra innan jobbet kallar. Nu på morgonen har jag gått igenom en kartong med uniformsdelar som jag skickat efter. Allt måste provas för det är inte alltid så att måtten stämmer, men den här gången satt allt perfekt. Skönt! Bara att börja använda...


Igår blev det ju salami- och skinkpizza till middag och här nedan ser du bildbeviset. Som tur var gjorde jag mycket pizza den här gången eftersom både maken och sonen ska ha med sig matlåda på dagarna. Sonen brukar ju äta i skolan, men nu är det praoperiod och då ska det ätas medhavt.


Pizzan innan gräddningen...

 
 
gulligagumman

gulligagumman

12 november 2007 08:25

Mums, dom ser jättegoda ut! Jobba lugnt och ha en trevlig måndag.

Kram!

http://gulligagumman.blogg.se

 
UnderCover

UnderCover

12 november 2007 09:15

Hemgjordpizza är så himla gott! Det bästa är nog att alla kan göra sin bit precis så som dom vill ha den.

Ha en bra dag!
Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Avataria

12 november 2007 10:01

Mm, gott! Jag brukar också baka pizza hemma. Lärde mej en del tricks av exet som är pizzabagare (som jag bodde ihop med i nio år)

 
kicki

kicki

12 november 2007 14:26

Gud va god pizzan såg ut,,,tror det får bli sån ikväll här också, bäst att passa på för imorgon är gubben hemma på kvällen och då skall det plockas ut vitvarorna ur gamla köket, sen finns ingen spis och ugn att använda...här vräker snön ner idag så det är gott att sitta inne och skruva ihop köksskåp då, inte ens hunden vill ut..
ha det gott och kramen på dej från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Babbelmoster

Babbelmoster

14 november 2007 13:17

Gud vad gott det ser ut! Nu måste ju jag också göra en pizza ... mums filibabba.

http://www.babbelsidan.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

12 november 2008 20:15

Nu blev jag sugen. Igen! Får helt klart bli en så'n i helgen *nickar*

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards