Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2014

Av Helga - 31 oktober 2014 10:51

Idag är modershjärtat allt lite tillknycklat... Sonen for iväg igår och vi ses väl inte förrän framåt våren.


När jag satt på min klappstol inför landning igår och lyset var släckt kände jag hur jag ögonen tårades. Sen måste jag bara skärpa mig eftersom jag har en hel bunt människor som jag ansvarar för om något skulle hända. Sen efter start från Moskva tänkte jag att nu flyger vi nog förbi varandra i luften. Jag på väg mot Arlanda och sonen på väg mot Bangkok.


       


Jag kanske skulle ha vinkat ut i mörkret?    


Nog om det!


Idag är min sista jourdag och vi får se vad jag ska iväg på för äventyr. I helgen är jag ledig och på söndagen blir först brunch på ett hotell med familjen och sen får vi  fikagäster. Det ser jag fram emot och det blir mysigt!


 

Bild från en brunch i Östersund förra året...


#resa #helga #flyg #jour #brunch #fika #ledsen #familj


Av Helga - 30 oktober 2014 08:06


Igår fick jag en lugn dag på jouren utan utkallning. Sonen kom hem med alla sina grejer efter att ha bott på olika håll sedan i april.

Nu är sonens avresa väldigt nära och han blir borta ungefär ett halvår. Packning pågår...


Jag har fortfarande jour så vi får se om jag är hemma när han sticker till Arlanda.

#resa #flyg #arlanda #thailand #långresa

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 29 oktober 2014 11:36


Jag jourar vidare, väntar liksom...

Maken är ledig från skolan och fixar och grejar här hemma. Sonen ska bl a få hjälp att flytta hem alla sina saker inför avresan till Bangkok imorgon.

Den här rosen tog jag hem från landet i söndags. Det är ju ingen idé att den står och blommar fint där alldeles ensam.


På jobbet de sista två dagarna märktes det att det är höstlov. Många barnfamiljer och ensamåkande barn är i farten.  Fart och fläkt - det är kul det!


#ros #helga #jour #bangkok #trädgård #resa #höstlov

Av Helga - 28 oktober 2014 12:57


Efter några timmars väntan hemma igår fick jag jobb på jouren. En Europaflygning och sen iväg på en övernattning i norr.  Nu är det rast och vila och sen lite kvällsflighter igen.


Jag har just varit ute och ätit lunch och det blev en god buffé på Grekiska kolgrillsbaren...


 


Jag fick tips om att det är en artikel i M-magasins senaste nummer om en fd kollega, Lena. Hon har startat ett företag nyligen som behandlar flygrädsla. Kika in på hemsidan "Fly with joy" om du behöver hälp med din flygrädsla.



#flygrädsla #helga #flyg #grekiskt #mat  

Av Helga - 27 oktober 2014 06:26


Jourdags igen och ännu har ingen ringt...

Dusch, smink, kaffe, tidning, tv och telefonen - ok - "bring it on".

Den här veckan åker sonen iväg på sin långresa i Asien. Han sover hemma två nätter innan avresan men jag vet ju inte om jag är hemma. Igår var han här en stund så vi fick ses lite iallafall.



Ögonblicksbild från mitt "jourhäng". Muggen är nyinköpt på Indiska - en favoritbutik.

#indiska #jour #flyg #helga #resa #asien

Av Helga - 25 oktober 2014 10:09



Det känns extra lyxigt att vara ledig över en helg... underbart!


Igår fick jag ett ryck och testade att göra ett fröknäcke som var väldigt enkelt att göra. Det blev supergott!


   

Vill du ha receptet kan du kika in här - Hillas matprat


Idag ska jag på ett jubileum. I juni var det 30 år sedan jag gick ut förskollärarseminariet och det ska firas!


Vi ska börja med att fika tillsammans på anrika Ofvandahls konditori i Uppsala.

 


Senare ska vi till en av mina vänners bostad och där finns en lokal som vi hyrt. Vi ska äta tillsammans och har bokat catering - en karibisk buffé. Två av mina gamla skolkamrater bor utomlands och flera bor långt bort i Sverige så det ska bli riktigt kul att ses igen!


Hoppas du också har en mysig helg!


#ledighelg #fröknäcke #recept #buffe #mat #helga #jubileum #30år

Av Helga - 23 oktober 2014 14:32


Hemma igen och vad jag njuter! Kaffe, morgontidningen och "bonde söker fru" på samsung-plattan...

Vi har haft tre intensiva dagar i Norge. Idag flög vi omkring på västkusten och vädret var regnigt och blåsigt. Då är man glad för våra proffsiga piloter som säkert landar trots kastvindar.

Här en bild från hotellrummet tagen strax innan jag somnade. Tyvärr vaknade jag igen sen runt kl. två på natten eftersom vi vände på dygnet och skulle upp i ottan. I såna lägen lyssnar jag på nedladdade radioprogram. Då brukar jag somna om igen ganska snart.


#norge #flyg #helga #hotell #resa #piloter

Flyg · Kultur · Resor
Av Helga - 21 oktober 2014 23:19


Temperaturen varierar kraftigt nu... Igår flög jag till Tyskland tur och retur och där var det runt 20 grader varmt! Min temperatur gick också upp en del nyligen när jag insåg att en liten tant hade kissat bredvid inne på toaletten Det var bara att ta på gummihandskar och så ner på golvet och torka. Sen när jag skulle spola upptäckte jag en liten bajsklutt på toalettringen också. Tanten ville väl antagligen inte sitta på ringen utan halvstod. Inget vidare fräscht!!!


Vart tog glamoooouren vägen??   


Nu är jag på turné i det dejlige grannlandet Norge igen med tre dagars flygningar hit och dit. Korta nätter på hotell bara, utan tid att gå ut och titta runt tyvärr. Alla är vänliga här och det kommer att bli supert!


 


#flyg #helga #flygvärdinna #humor #Glamour



Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards