Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2007

Av Helga - 4 november 2007 16:32

Vi har kommit hem från en ganska kylslagen dag vid "stugan". Vi satte på värmen i vardagsrummet direkt när vi kom dit, så att vi skulle kunna vara inne och värma oss vid lunch och fika.


Otroligt nog fick vi även med oss ungdomarna dit ut - utan tvång. Dottern satt och spelade supernintendo mest hela tiden och sonen högg ved. Någonting verkade lite fel med vattenledningarna  i köket när vi kopplade ur varmvattenberedaren, så jag måste nog åka ut en gång till och stämma träff med en rörmokare - vi vill inte ha några vattenskador i vinter.


Nu har sonen åkt till stan för att träffa några konfirmationskompisar och vi packar upp specerier och diverse annat från "stugan". Ikväll blir det rester från gårdagens middag och det är skönt att slippa börja med att laga mat så här när man just stigit innanför dörren.


Av Helga - 3 november 2007 22:25

Middagen med våra föräldrar blev lyckad, maten var god och det var roligt att träffas...


Nu laddar vi för att åka ut till landet imorgon för att stänga till. Det är specerier som ska plockas hem, lakan som ska bäddas ur sängarna, studsmatta som ska flyttas och så ska varmvattenberedaren tömmas och plockas med hem osv.


 Så här fint var det i somras...

Av Helga - 3 november 2007 14:54

Min syster ringde mig på förmiddagen från "downunder" och det var såå kul att prata med henne "live" och inte bara kommunicera via mail. Hennes lillekille (9 år) är så glad nu när hans storbröder också kommit ner.


Den ena killen som är 20 år läser på en hästskötarutbildning och jobbar i en chokladbutik och den andra som är 24 år har kommit dit alldeles nyligen med sin flickvän och de ska  båda studera och jobba.


Nu har syrran bott i Australien i drygt ett halvår och de verkar trivas mycket bra! När hon ringde var det kväll där och jag berättade att vi hade snö och då fick jag höra att de har sommar nu... Suck!


 Jag vill också bo "downunder",  i a f ibland...

Av Helga - 3 november 2007 11:01

Min gubbe är värd sin vikt i guld idag ...


Vet ni vad han gör nu? Jo han storstädar gästtoaletten och vårt badrum från golv till tak. Toaletter skuras och toalettlock skruvas bort och duschen gnuggas uppifrån och ner ..... Hurra för en sådan underbar karl !!!


Dessutom fick jag rosor häromdagen och det gjorde inte ont...


 av konstnär Birger Åström


 

Ska vi plocka körsbär i min trädgård, du och jag tralalala...

Av Helga - 3 november 2007 08:27

Här har det snöat i natt och allt är vitt, vitt, vitt. Det är vackert, men det verkar som det kommer att töa bort under dagen...


Jag roade mig med en liten läsartävling igår och svaret på frågan om var jag tagit kortet är ..........


 Taa daa...


Konstmuseét i ÖRNSKÖLDSVIK ....


Idag ska vi förbereda för middag med våra föräldrar som kommer hit ikväll. Jag ska bjuda på en räktoast, en kycklingrätt med pressad potatis och till efterrätt en chokladkaka med fruktsallad och grädde.


Nu ska maken skjutsa sonen på träning och sedan blir det äntligen frukost med en god och varm kopp kaffe.

Av Helga - 2 november 2007 19:36

Det blev extra smaskig middag idag med oxfilé, bandpasta, bernaisesås och sallad. Efter det skjutsade vi dottern till en kompis där hon ska sova över och så har vi varit på kyrkogården. Vi tände ljus på min farmor och farfars grav och på svärfars och makens mormor och morfars grav. Så vackert det är i mörkret när alla ljus glimmar över hela kyrkogården.


Sonen har nyss hörts av och han är på hemväg från storstan, bra det!


Här är riktigt kallt nu och vi börjar oroa oss för vår varmvattensberedare, som vi har på landet. Vi ska åka ut dit på söndag och då ska bl a beredaren tömmas. Vi får hålla tummarna för att inget fryser före söndag.


Ha en skön kväll och titta gärna tillbaka till mitt inlägg från imorse om vilken plats jag besökt och gissa var det är!


 Den här bilden är för övrigt tagen i samma stad ...




Av Helga - 2 november 2007 15:42

Vi har varit i stan och det blev en ny skjorta till maken, en mössa till dottern och nya kallingar till sonen. Jag fick hålla tillgodo med lunch på ett café i stan. Städningen är avklarad och nu ska vi njuta av att vi är lediga i helgen...


Glöm inte att gissa på var bilden i förra inlägget är tagen !!!


Vi köpte med lite gott hem till fikat också.


Oj, det kom visst in lite spöken här hemma ändå och pumpor också...


 Huuuu !!!!!

Av Helga - 2 november 2007 10:12

Idag är vi alla lediga från jobb och skola och det är så skönt när man får sova ut på morgonen.


Sonen ska iväg till storstan och titta på några internationella ungdomsmatcher. Vi andra ska städa , handla mat och sedan åka ner på stan och köpa kläder till maken och kanske ta en fika också.


Imorgon kommer mina föräldrar och svärmor hit på middag så vi ska förbereda för det också...


Nu en ny "läsartävling";


Kan du se var detta är, stad och byggnad ??

Om du bor i denna stad kan du kanske skriva en kommentar, men inte avslöja svaret.




Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards