Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2016

Av Helga - 31 mars 2016 10:00


Gårdagens medelhavsflygning var riktigt trevlig. Vi hade helt fullt på hemvägen och runt 130 passagerare på vägen dit. Det var mycket att göra men i stort sett alla var på gott humör och mysiga.


På utvägen visade det sig att städningen lagt ut fel menyer i stolsfickorna. Det var långlinjemenyn istället för den vanliga kortlinjemenyn. En passagerare läste på baksidan om val av mat som skulle serveras gratis och jag såg ut som ett frågetecken när han frågade vad vi skulle erbjuda honom att äta. Så småningom kopplade min hjärna och jag kunde förklara vad som blivit fel.


Vi har ett nytt sortiment av varor nu i vår försäljningsvagn. Jag nämnde det i min annonsering och gisses vad mycket vi sålde av kosmetika, dofter, tekniska prylar, godis mm. Det är så kul att sälja ombord.


 


31/100 #blogg100


#flyg #helga #nyheter #medelhavet

Av Helga - 30 mars 2016 05:25


Jouren har börjat med en rivstart...

Tur och retur till Medelhavet med påsklovsfirare, blir det idag. See you later!


 

30/100 #blogg100
#helga #flyg #jour #rivstart

Av Helga - 29 mars 2016 09:00


Igår åkte maken till stugan men jag stannade hemma. Jag kände bara att jag måste få vara hemma och göra vad JAG vill. Inte fara runt utan vila. Det blir ofta så intensivt på jobbet så ibland orkar jag inte åka runt så mycket när jag är ledig. Sen börjar ju jobbet i natt igen med jour från klockan 03.45


Det blev iallafall en stund på gymmet och en stund ute i solen på vår uteplats. Underbart!


 


Jag skrev ju om Sven-Bertil igår, en kändis som jag haft med ombord flera gånger. Egentligen borde jag ha skrivit upp alla kändisar jag haft som resenärer. I stort sett varje gång jag ser på TV säger jag;


- Den där personen har jag haft med ombord.


T ex Silvia, Per Gessle, Tom Jones, Kate Winslet, Göran Persson, Lill-Babs, Anni-Frid Lyngstad, Carl Bildt, Carola, Lasse Berghagen, Madeleine, Carl-Philip..........


Nyligen hade jag okändis ombord. Det är en kändis som jag inte känner igen, men som någon yngre förmåga upplyser mig om att jag borde känna igen som t ex Adrian Montin från Paradise hotel.


#helga #kändisar #flyg #gym #hälsa #intelätt

Familj · Flyg · kändisar · TV
Av Helga - 28 mars 2016 10:32

Igår var det dags att göra svärmors 90-årspresent verklig. Vi gick först till en restaurang som har en riktigt bra asiatisk buffé med både sushi, thai- kinamat och mongolisk wok. Sen åkte vi till Uppsala konsert och kongress och där såg vi en nationalsymbol uppträda - Sven-Bertil Taube.


Jag hade inga särskilda förväntningar men gick sedan därifrån med ett stort leende på läpparna. Sven-Bertil har en fantastisk röst både i tal och sång och bakom honom stod en proffsig symfoniorkester. När slutnumret kom med "himlen runt hörnet" satt man bara och njöt.



Jag har haft Sven-Bertil ombord som passagerare flera gånger och nu var det roligt att se hur karismatisk och musikalisk han är på scenen...


28/100 #blogg100


#helga #flyg #taube #klassiker #musik #kändis

Av Helga - 27 mars 2016 12:06


Så har jag flugit klart för den här gången. Igår hade vi en skidcharter till norra Italien och det var väldigt god stämning ombord. Det var många som firade t ex med menyn "sparkling för two" där man får två mousserande och två chips eller nötter för 195 kronor.

Vi i besättningen firade vi också...


Strax efter att jag tog den här nedre bilden vid landning så blev jag hämtad av maken och så fick vi en god påskmiddag hos min syster och svåger.



27/100 #blogg100

#helga #flyg #påsk #godis #alperna

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 26 mars 2016 07:00



Idag är det den sista arbetsdagen för den här gången. Påskafton är det och dagen bjuder på en alpcharter. Det blir landning igen på arlanda strax efter 18 och då kommer maken och hämtar mig på arlanda. Jag har privata kläder i rullväskan och så åker vi direkt till min syster och svåger för att fira påsk tillsammans.


Jobbar man på påskafton tycker jag man är värd lite extra mys. Jag har köpt med mig en massa smågodis som jag ska bjuda de andra i besättningen på. Nu får vi bara hoppas att det inte strular till sig med någon försening som följd. Jag vill tillbaka snabbt för att gå in i "myspys-mode"...


 


26/100 #blogg100


#helga #påsk #flyg #godis

Av Helga - 25 mars 2016 08:30



Igår var det en stor resdag med många barnfamiljer, ensamåkande barn, husdjur och allt möjligt annat ombord. Jag kunde inte låta bli att skoja lite när vi landat.


- Det är ju väldigt dimmigt här i Skåne, som ni kan se. Jag undrar har vi verkligen landat på Ängelholm/ Helsingborgs flygplats? Eller har vi kanske landat på Blåkulla? Jag vet inte riktigt men hur som helst så vill vi passa på att önska er en riktigt trevlig påskhelg!

 

 

 


Det visade sig senare att när vi landade hade vi haft oturen att krocka med en fågel och kapten såg att fågeln hamnat i höger motor. Först trodde jag att vi skulle bli kvar i Skåne. Det gjorde mig mega-nervös eftersom jag lovat att skjutsa mina föräldrar till tågstationen, för vidare transport till min syster i Mantorp. Efter diverse dividerande med stationspersonalen, tekniska avdelningen och rengöring av motorn kunde vi iallafall komma iväg ganska snart... Tur tur tur... både för oss i besättningen och för våra kära passagerare.


25/100 #blogg100


#helga #flyg #Blåkulla #humor

Familj · Flyg · Humor
Av Helga - 24 mars 2016 09:00


På temat roliga svar från cockpit.


Igår när jag ringde in till cockpit svarade kapten;


- Ja, det är George Clooney och Brad Pit.


Gissa om jag fick bråttom in dit...   


24/100 #blogg100


#flyg #helga #humor #cockpit #kändisar

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards