Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2010

Av Helga - 31 december 2010 09:00


Vi ska på knytmiddag ikväll precis som varje nyåsafton sedan 1993... med samma gäng dessutom. Barnen som då låg i magarna eller satt i barnstolarna är nu i det närmaste vuxna.


Idag är det vårt ansvar att fixa fördrink, plock till det och skumpa till tolvslaget.


Vi tar med nachos och guacamole, ljusungsbröd och färskost med lax, gräslök och räkor samt små kex och tapenade. Då ska väl alla hitta nåt som de gillar. Våra ungdomar kommer att fira med sina vänner så jag står redo för utryckning och håller mig spiknykter... Jag brukar ha lika kul ändå!


GOTT NYTT ÅR kära läsare!!!


Av Helga - 30 december 2010 10:40


Jag får börja med att be mina läsare om förlåtelse/ förståelse för att jag just nu är en osocial bloggvarelse... men nu prioriterar jag familjelivet och firar jullov.

Idag kommer dottern hem. Eventuellt åker vi och hämtar henne söder om Stockholm - inget är bestämt om skjuts ännu så vi får se.

Den nya TV:n och den inspelningsbara DVD:n har vi lärt oss hyfsat nu och det roligaste av allt var att vi inte berättat nåt för ungdomarna. Sonens min när han kom hem igår var obetalbar och dottern vet ännu inget.

Min pappa, som är 86 år, har blitt med mobiltelefon. Kul att det är fler som försöker hänga med i utvecklingen och inte bara vi ;)


Av Helga - 29 december 2010 09:09


Tjock byts mot platt idag!


Det gäller TV:n alltså...


  


Hoppas inte utvecklingen här hemma blir som på bilden...


Av Helga - 28 december 2010 10:35


Dottern har åkt iväg på ett fyradagars träningsläger... hon kommer hem lagom till nästa helg.


Jag hade stämt träff med min syrra från Norrköping igår,  inne i stan - vi gick och åt lunch tillsammans och hennes flickor var också med. Ikväll ska vi träffas igen "hela bunten" -  hemma hos mina föräldrar.


Jag har haft ett presentkort på Rabalder som bränt i handväskan ett tag (sedan min födelsedag). Nu hade rean startat där med 30-50% på det mesta. Jag hittade en kofta och ett par byxor som blev mina.


Idag är det väldans lugnt här hemma. Dottern är ju som sagt bortrest, sonen jobbar och maken är ute och skottar ner snö från garagetaket. Senare ska vi åka till systemet och inhandla skumpa till nyår bl a. Vi ska även se om vi kan fynda på elektronikmarknaden. Tjock-TV:n är för tjock så vi ska se om vi kan hitta något lite smidigare att titta på...


Egentligen är jag nöjd med det vi har men maken är sugen på något lite mordernare så jag har fått ge med mig...


    Jul hemma hos Helga...

Av Helga - 27 december 2010 09:00


Vi kidnappade grannarnas kanin några dagar. Nu funderar vi på att begära en enorm lösensumma för att lämna tillbaks den ;)


Klicka för större bilder...



Av Helga - 26 december 2010 11:26


Jag lyssnar på nya "Så mycket bättre-CD:n" som jag fick av maken i julklapp.

När det TV-programmet skulle börja och det gjordes reklam för det trodde jag absolut inte att jag skulle gilla det, men så fel jag hade...


Jag fick även följande julklappar;


* "På spåret"-frågespelet som är i form av en bok av sonen


* Ett presentkort att handla för den dan jag får lust till det av maken


* Pengar från mamma och pappa


* En fin pajform, skålar och en julhandduk av syster och svåger


* Två CD-skivor av dottern, den ena med Cornelis och den andra med Mikael Wiehe


Tack, tack!!


Idag blir det julmiddag hos svärmor. Lite mer sill, sylta, jansson, lax, revbensspjäll, köttbullar, prinskorv och skinka ska vi nog kunna klämma ner.


Jag börjar vakna upp ur jul-dvalan nu och har börjat fundera på vår lott till nyårsfesten. Vad ska vi göra för fördrinkstilltugg? Vilken dricka ska vi ta med till det?


Av Helga - 25 december 2010 16:25

Granen doftar gott, stearinljusen brinner och i huset råder frid... Denna dagen är den bästa av juldagarna i mitt tycke!


En del väljer att åka ner på juldagsrea vid elektronik-Mekka och stångas med de andra människorna, men inte jag. Jag sitter i mitt vardagsrum och doftar på julens alla underbara blommor... jag känner mig som tjuren Ferdinand...


Av Helga - 24 december 2010 03:45


GOD JUL

KÄRA LÄSARE

ÖNSKAR

"SNURRIGA HELGA"



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards