Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2009

Av Helga - 30 april 2009 20:04


Det blev en sväng till ett grannland idag... Jag har haft jour och fick besked om den här flygningen redan igår. Många var det som skulle transporteras inför helgen...


När jag kom hem var gubben min gullig nog att hämta mig vid tåget. Vi handlade hem lite mat på hemvägen eftersom vi skulle ha tre damer till middag.


Damerna var dottern och hennes två kompisar och de uppskattade att vi grillade igen. Nu är de på picnic här i närheten med en korg fylld med bullar, kokosbollar och saft.


Jag ska försöka somna riktigt tidigt eftersom alarmet på mobilen kommer att pipa redan vid 03.20 i natt. Morgondagens flight blir jättelång och återigen är det charterresenärer som ska flygas bort och hem.


Hoppas du får en fin valborgshelg!


Rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 29 april 2009 20:33


Ikväll är det "kvalborg". Kvalborg är en förfest till valborg och det sups redigt redan idag på en del håll. Studenterna i en närbelägen stad (Uppsala) har en "tung" helg framför sig med just denna förfest, valborg och 1:a maj-baler. Fest i dagarna tre alltså...


Vi har fredagskänsla idag trots att jag ska jobba två dagar till innan det blir helg för mig. Vi åt lite extra gott, men pga kylslaget och mulet väder satt vi inne idag.


På lördag åker vi till landet och öppnar upp stugan. Troligen sover vi över, men det hänger en del på hur det blir med tonåringarna... Följer de inte med oss vill vi veta hos vem de är och om det finns vuxna hemma där.


Jag har iallafall köpt lite fröer och längtar ut till min örtagård där jag ska så. Förra året gjorde vi om barnens gamla sandlåda till såbädd och jag ska så dill, persilja, plocksallad, mangold och ruccola i år. Dessutom har jag gräslök, timjan och rosmarin där som jag hoppas ska ha klarat vintern...


Tillägg 1/5; Adam är en härlig kille som gillar flygplan och allt runt omkring det. Tack för din award.


 Läs mer här; http://adalun.bloggagratis.se/2009/04/29/1629478-ar-jag-pa-oscarsgalan/


Bild från förra året...


Rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com


Minitulpaner...

Av Helga - 29 april 2009 12:54


Jag har redan arbetat klart för dagen och möttes hemma av sonen som är ledig idag. Vi har myst lite tillsammans vid TV:n, men nu ska han iväg och träna med en kompis på gymmet.


Idag hade vi en riktig liten sötnos med ombord. Det var en kille på ungefär två år. Han hade värsta märkeskläderna på sig. Converseskor, GANT-tröja och GANT-jacka... Det var modiga föräldrar - jag undrar hur länge den där fina, vita tröjan förblir ren ;)


Igår fick jag mig ett skratt då telefonen ringde och det var en kompis till dottern. Jag ropade på dottern och undrade var hon var!? Här, hör jag lite svagt och inser att hon är på toaletten. Döm om min förvåning när hon öppnar dörren liggandes på golvet med läxböckerna framför sig... :)


Nu har jag planterat mina växter och kryddorna ser du på bilden här nedanför...


Rösta?


www.my-precious-mind.blogspot.com  Min nya twitterblogg


Till vänster; Rosmarin, citrontimjan och gräslök. Till höger; Ruccola som börjat gro. Mitten; Basilika.

Av Helga - 28 april 2009 08:21


Igår började jag dagen i svärmors tvättstuga. Jag hade en del större grejer som behövde tvättas och svärmor hade två maskiner lediga på sin tvättid. Under tiden maskinerna gick blev det en kopp kaffe vid köksbordet...


På hemvägen åkte jag till en blomsterhandel och köpte penséer, minikärleksört och kryddor. Rosmarin, gräslök och cintrontimjan satte jag i  kruka, penséerna i en annan och miniväxterna grävde jag ned i en rabatt. Jag har tidigare sått ruccola i kruka och där har det börjat gro... Jag älskar trädgårdspysslet!



På kvällen åkte jag och dottern till stan för att leta skor och klänning till den kommande konfirmationen i sommar. Vi hittade en söt, vit klänning och ett par skor till. Dessutom blev det lite andra sommarplagg till dottern och ett par sommarskor till mig. Till middag åt vi en asiatisk buffé - vi passade på att utnyttja en rabattkupong om 2 för 1 på restaurang.


Maken och sonen var på handledarkurs på en körskola på kvällen. Vi är i full gång med alla förberedelser inför övningskörningen. På www.korkortsportalen.se hittar man allt om att ta körkort och vad man ska göra för att få börja övningsköra.


Rösta här?


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 27 april 2009 12:03


För ett tag sedan när jag hade övernattning i Göteborg bestämde jag mig för att leta upp ett utecafé eftersom det var så fint väder. Längs med shoppingstråken var det för mycket folk så jag valde att ta en annan väg...


Jag hittade till Kronhuset och Kronhus-Bodarna som ligger relativt centralt på Postgatan nära Gustav Adolfs torg.


Där fanns Glashytta, Choklad- och karamellbutik, Klockbod, Krukmakeri, Guld- och silversmedja, Lanthandel, Göteborgsmusiken och ett trevligt café med bord både inne och ute. Det var ett jättemysigt ställe som jag kan rekommendera om du besöker Göteborg.


Rösta på mig är du rar


Har du kikat in till min nya blogg i twitterform?

www.my-precious-mind.blogspot.com


 



Av Helga - 26 april 2009 22:50


Passagerare kan verkligen vara hur gulliga som helst...


Som ikväll innan landningen här på Arlanda. Jag tog upp lite tidningar som låg på golvet i mittgången - det är inte bra om det ligger allt möjligt löst på golvet när vi ska landa. När jag sedan går gången ned mot bakre delen av planet plockar alla upp sina tidningar ur stolsfickorna och räcker dem till mig. De tror jag samlar in alla tidningar...


Jag kommer slutligen ned till bakre galley med en tidningshög som sträcker sig över mitt huvud (jag överdriver bara lite).


Nej, nu är det hemåt som gäller och det ska bli skönt att få krypa ned i den gosiga sängen...


Rösta är du söt


Av Helga - 26 april 2009 14:49


Vi har haft en jätteskön förmiddag där vi njutit av solen i trädgården...


Nu ska jag iväg till Arlanda och göra en insats igen. Jag har tjuvkikat på bokningsläget och det blir fullbokat som brukligt är på söndagar.


Rösta?



Av Helga - 25 april 2009 21:37


Männen i våra liv drog. Maken på konsert, som jag skrev om tidigare idag och sonen skulle iväg med en kompis.


Dottern och jag bestämde oss för att grilla och det blev fläskfilé med bakad potatis till middag. Strax innan jag skulle till att tända grillen kom jag körande ner för gatan och det såg faktiskt för lustigt ut, typ "Svensson, Svensson". På var och varannan tomt stod folk och just grillade ;)


Nu har vi just sett klart på Robinson och konstaterar att det är mycket tjuv och rackarspel i år. Tur att man slipper vara med och smida planer, bilda pakter och mobba andra...


Heja Jarmo - en skön profil i Robinsonäventyret...


Rösta gärna här


Har du hittat till min nya twitterblogg ännu? www.my-precious-mind.blogspot.com


Vår nya soffa... Nu behöver vi lite färg med hjälp av plädar och kuddar och så ska nog mattan bytas ut också...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards