Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2007

Av Helga - 31 augusti 2007 16:45

Nu får det vara slut på det här kylslagna vädret för ett tag så inte den här fryser på nätterna;


Av Helga - 31 augusti 2007 11:22

Nu är jag fin må ni tro med mitt nyklippta hår...


På hemväg passerade jag torget och där köpte jag lite grönsaker, lin och fröställningar (vet ej namnet) som jag ska torka. Se nedan...


I eftermiddag sticker maken ut till "stugan" igen och stannar tills imorgon då han ska på trevlig herrmiddag. Herrarna har känt varandra allt från barndomen till ungdomen och bjuder varandra på middag 1-3 ggr per år. Vad roligt att ha vänner som man håller ihop med genom livet!! Jag tror inte det är lika vanligt bland män med sådan vänskap - har jag fel?


Jag och barnen blir hemma, vilket jag uppskattar efter fem dagars flyg och fläng runt i Europa och Sverige. Ikväll tror jag att vi ska äta tacosmiddag - det kan ju vara riktigt gott ibland. Guacamole måste vi ha till och grönsaker, lök, ost och tacossås förstås.


Av Helga - 31 augusti 2007 08:03

Vi kom iväg till slut igår, men med en annan destination än planerat. Vårt flygschema låg sent hela dagen/kvällen och vi landade 30 minuter sent på Arlanda. Jag var hemma och i säng vid midnatt.


Idag är jag ledig och nu ska jag strax iväg till min frissa, som jag gått hos sedan 1991. Det blir schamponering, lite skön massage på skulten och en vanlig hederlig klippning. Ingen permanent eller färgning. Färgning skulle jag kanske behöva eftersom det inte är tonade slingor som lyser igenom i håret utan kanske snarare lite grått. Vi får se - jag fixar nog lite toning själv senare i höst när det solblekta börjar försvinna.


Igår trodde jag att min digitalkamera brakat sönder igen (den var trasig i försomras). Som tur var var den OK, det var bara att batterierna som jag hade med som reserv inte var laddade ordentligt. Puh, pust...

Av Helga - 30 augusti 2007 13:33

Nu har de ropat på oss i besättningen för den inställda flygningen och vi har fått annat jobb. Bra det!

Av Helga - 30 augusti 2007 12:11

Det kom brev från stiftsgården idag om återträff för sonens konfirmandläger. Det ser han fram emot så jag kastade mig över SJ:s biljettförsäljare på väg till jobbet för att försöka få tag på billiga tågbiljetter till sonen. Det gick väl sådär... Ena vägen dyrt och andra vägen lite billigare!


Kommer till jobbet och hur är det här då??


Min första flygning har ställts in... typiskt. Jag fick jourtid istället och då blev det plötsligt mycket tid över till att göra inget särskilt...


Stackars passagerare- strul och åter strul!

Av Helga - 30 augusti 2007 10:15

Igår satt jag bakom två tonåringa tjejer på bussen hem. Jag hörde inte hela samtalet, bara vissa valda delar.


typ, hon ba´, ja ba´, då ba´, typ, han ba´, fniss, typ och då ba´osv osv...


Jag trodde detta språkbruk dött ut - det var ju riktigt underhållande att lyssna på!!

Av Helga - 30 augusti 2007 09:16

Idag börjar jag först vid lunchtid och kommer att komma hem igen ikväll inför min ledighet. Sonen hade sovmorgon idag vilket han njöt han av och maken skulle iväg på en kurs halva dagen.


Jag har redan förberett mat till familjen, men själv kommer jag hem först cirka 23.00 Det är alltid stressigt för maken när alla kommer hem, ska äta, göra läxor och träna. Då kan det vara härligt om det finns färdig mat att värma. Snart kan nog barnen hjälpa till med enklare matlagning - de börjar visa intresse!


I förrgår på hotellrummet såg jag en film, "Djävulen bär Prada". Jag har sett den förut, men då på bio med dottern. Jag tycker att den är rätt så bra faktiskt. Meryl Streep spelar sin roll som chef för en modetidning på ett övertygande sätt. Betyget blir G+.




Av Helga - 29 augusti 2007 21:39



LIKA SOM BÄR:


Jerry från "De tre vännerna och Jerry" och




Fredrik Reinfeldt (men Jerry har kanske lite mer hår....). Vilka är det som står bredvid på den övre bilden? Är det inte Maud, Göran Hägglund och Carl Bildt?

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards