Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2013

Av Helga - 31 augusti 2013 11:56


Tack jag har det rätt så bra. Nu lunch på en asiatisk restaurang...

Pga flera schemaändringar har jag fått en längre vistelse i norra Sverige idag och jag njuter!

Av Helga - 30 augusti 2013 08:07


Packar för en femdagarsturné igen. Ses inte hemma förrän på tisdag...

Det är tur att maken och sonen är självgående.

Up up and away...

Av Helga - 29 augusti 2013 14:44


I förrgår gjorde jag två bra fynd på Röda korsets loppis...

Gardiner...


Tavla...

Av Helga - 28 augusti 2013 17:20


Idag har jag jobbat extra som vikarie i en förskola i närområdet och imorgon ska jag dit igen. Tänk så skönt det är att kunna cykla till jobbet...



Av Helga - 27 augusti 2013 08:56



Det är ju helt fantastiskt vilket fint väder vi har fortfarande. Igår satt vi ute och åt middag ännu en gång.


Jag kom ju hem tidigt på förmiddagen och unnade mig en lugn dag i trädgården. Efter alla konstiga nattchartrar mm var jag så trött så jag somnade en stund. Jätteskönt tills en telefonförsäljare störde min sköna sömn! Bah!

 

 

Grillad abborre...

 



Precis innan maten hann vi skypa en stund med dottern i Berlin. Det är kul att lyssna på henne när hon berättar om vad som händer där och små lustigheter. T ex att ALLT på TV är dubbat - t o m Usain Bolt när han blev intervjuad i friidrotts-VM.


Dottern och hennes pojkvän har varit på flera TV-inspelningar eftersom publiken får betalt för att vara med. Flera gånger har hon blivit centralt placerad och en gång fick hon t o m en fråga i TV-showen. Kanske en blivande moviestar? 

  



Av Helga - 26 augusti 2013 09:59


Hela långa helgen borta hemifrån men NU äntligen hemma igen...   


Jag tror ofta att jag sett det mesta och att det inte finns mer att förvånas över på jobbet. Ack så fel man kan ha!!! Den här helgen har jag sett en kvinnas sköte ombord på en flight. Den lilla rosa klänningen hade åkt upp när kvinnan somnat och därunder fanns inga trosor!!! Jag lade dit en filt och lärde mig att aldrig upphöra att bli förvånad...

  



Jaha vad ska man ha för bild till det här inlägget då??


  

Av Helga - 25 augusti 2013 13:51

Efter två nattchartrar då jag somnat 04.00 var jag tydligen väldigt trött idag... jag vaknade först kl 13.

Nu lämnar jag Luleå för den här gången och far söderut. Börjar längta hem nu men en natt till blir det på hotell.

Igår fikade jag vid kulturhuset här i Luleå efter en långpromenad.


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards