Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2011

Av Helga - 30 september 2011 09:00


Sist jag var ute och flög hände en rolig grej...


Jag och en kollega gick med försäljningsvagnen genom kabinen. Inte vagnen med mackor, kaffe och snacks utan vagnen med försäljningsartiklar som smycken, parfymer och presenter.


När vi passerade ett medelålders par (i min ålder då alltså) så sa mannen;


- Min fru skulle vilja köpa en sån här.


Både jag och min kollega sträckte oss fram och tittade i katalogen som mannen höll i sin hand.


Bilden som mannen pekade på såg ut ungefär så här;



Jag sa;


- Undrar just var man kan köpa såna?


Mannen svarade;


- Jag tror de finns på Dressman.


Vi fick oss alla ett rejält skratt där 10.000 meter upp i luften.   

Av Helga - 29 september 2011 08:00


Jag kan inte rå för det men nu är jag bara BÄST alla kategorier!!!



Min dotter lånade en tysk bok från skolbiblioteket innan sommarlovet och nu i augusti när den skulle lämnas tillbaka var den spårlöst borta...


Vi har letat högt och lågt, bakom soffor, skoställ och sängar etc etc. Till och med i sommarstugan letade vi men nej - boken var borta! Nu hotades vi av böter och det känns ju inte så kul.


Så igår så tänkte jag NU DJ...AR ska boken fram. Envis, envis, envis letar jag överallt igen och rätt som det var så låg boken där i en byrålåda.


Mammor är inte så dumma att ha ändå...


Av Helga - 28 september 2011 09:00



Det susar i vår inspelningsbara DVD ungefär som i mitt vänstra öra... igår lämnade jag in DVD:n för garantilagning. Synd att inte örat kunde lämnas in också ;)


Till middag lagade jag vegetarisk lasagne - det var längesen sist...



Här har du ett klipp från Air New Zealand med en kul marknadsföringsidé!


Av Helga - 27 september 2011 08:30


Host, fnys och fräs... fortfarande förkyld och desutom har någon "stoppat bomull uti örat" på mig... Mår ändå helt okej men flyga är NO-NO...


  


Så går dagarna lite långsammare än vad jag är van vid. Jag plockar lite här hemma, ser lite på TV och så tar jag upp min bok och läser i lugn och ro. En riktigt bra bok är det jag hittat dessutom och redan till kvällen igår hade jag läst ut den.


Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde. Jag har även de två andra böckerna i serien liggande på mitt nattduksbord och ser fram emot att läsa dem alla. De följande böckerna heter "Eremitkräftorna" och "Vila på gröna ängar". Klicka på länken för en sammanfattning av handlingen i den första boken i serien.


 


Idag ska jag fortsätta i mitt makliga tempo...




Av Helga - 26 september 2011 08:45


Vi åkte ut på landet på lördagsmorgonen och var snabbt igång med penslar och färgburkar. Vädret var verkligen kanon så det var inte alls så tokigt att stå där och måla friggeboden i solen...


Pauserna var heller inte så tokiga där vi satt på varsin stol och fikade/ lunchade. Jag blev ganska matt i solen pga förkylningen men vi måste ändå få friggeboden färdigmålad den här helgen...


På kvällen var vi både så trötta av allt arbete och av all frisk luft. Vi satt som två fågelholkar i soffan efter middagen   


Så här blev det;


   

Vindskivorna hade vi just monterat ned för att måla dem...


Lite fler bilder hann jag ta i trädgården;


     

Många AJA-BAJA-svampar...


   

Tänk att det fortfarande är så fint i rabatten i slutet av september...


Idag är jag hemma - inget flyg för mig på några dagar. Örat känns av och jag kan inte tryckutjämna - ingen hit för en flygvärdinna.

Av Helga - 23 september 2011 11:00

Jag klarade mig precis - jag har haft en förkylning på G ett tag och igår började den bryta ut. Efter min sista landning för arbetsperioden var det helt klart dags att gå hem. Inget mer flygande på ett tag för nu är det tungt huvud, rinnande näsa och nysningar som gäller. Förkylning och flygning passar inte ihop!!!



Jag är ledig i helgen och sen får vi ser hur förkylningen väljer att utveckla sig...


På en flygning jag hade nyligen hade vi med ett par som var på hemväg från semesterresan efter en oväntad händelse. På resmålet fick mannen en hjärtinfarkt och hade legat inne på sjukhus en vecka. Hemresan försenades och de fick resa hem med reguljärflyg flera dagar efter att deras ordinarie charterflyg gått. De var tacksamma och glada för att allt ändå gått bra!


Imorgon åker maken och jag ut på landet och fortsätter måla friggeboden. Det ska visst bli bra väder för målning. Vi har verkligen tur efter en väldigt regnig vecka.





Det är många av mina kollegor som bor i Sigtuna och särskilt många av dem bor nära Munkholmen. De förfasas över den sorgliga händelsen med mordet på de två barnen...






Av Helga - 22 september 2011 19:31


Det har varit dåligt med tid för bloggen de här dagarna då jag  nästan jobbat "dagtid". När jag kommer hem från flygeriet på eftermiddagen är det direkt dags för matlagning, handling mm - ja ni vet...


Imorse började jag ändå tidigt igen och pga schemats utseende gick vi i besättningen och åt lunch redan kl. 10.  Då kände jag mig nästan som en byggarbetare med bygglunch...


 


Igår på en charterflygning hade vi två unga mammor som skulle tillsammans på baby-semester. De hade varsin 3-åring hemma och reste nu bara med sina små bebisar. De kommer nog att få en mysig vecka...


  

Av Helga - 20 september 2011 19:00


Idag och resten av arbetsperioden jobbar jag nästan kontorstider... det känns ju helskumt! Både på väg till och från Arlanda var det svårt att få plats på bussen och tåget - det är ju så många ute och rör på sig samtidigt?


Idag satt jag stilla i civila kläder på en kurs. Jag började skruva på mig efter några timmars stillasittande... Att sitta så still är jag inte van vid på arbetstid. Vi blev iaf bjudna på godis efter lunch så vi inte skulle bli för sömniga. Just den biten gillade jag extra mycket med den här kursdagen. Särskilt när det kom in en skål med M&M - mitt favvogodis!


Resterande dagar i arbetsperioden flyger jag men ändå nästan på "normala tider". Mera upplevelser av trängsel i kollektivtrafiken för Helga. Det är bra att se hur "vanligt folk" har det...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards