Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 juni 2017

Vad händer hos Helga?...

Av Helga - 5 juni 2017 08:52

Tänk att vi redan kommit in i juni månad. Makens jobb som lärare tar snart slut och pensionen hägrar.

Sonen har kommit hem från långresan i Sydamerika och han fick jobb i stort sett direkt hos sin gamla arbetsgivare. Resan gick till Equador, Colombia, Panama, Costa Rica och Nicaragua. Så skönt att allt gick bra och att han är hemma igen.

Dottern tog sin universitetsexamen i fredags inom statsvetenskap. Hon började jobba redan idag med ett tre månaders vikariat på sin praktikplats. Så kul!

Jag har gått ner till 80% och det är toppen! Idag har jag jour och väntar på besked om de närmaste dagarna arbete.

Energin börjar komma tillbaka till mig efter ett tufft tempo. Just denna månad har vi ändå mycket med examen, pension, en student i Norge och midsommarfirande på landet med 15-20 vänner.

Ha det gott!

Uppdatering kommer väl nån gång framöver igen...

#helga #uppdatering #livet #familj

 
 
FREEEDOMtravel

FREEEDOMtravel

6 juni 2017 19:41

Trevlig med ett livstecken här! Och dessutom positiva nyheter :) Roligt att det går bra för barnen och skönt med 80 procent! Ha det fint! Kram

http://www.freedomtravel.se

Helga

7 juni 2017 00:52

Kram tillbaks...

 
Ingen bild

-Nena-

11 oktober 2017 01:45

Hej hej
Varit ifrån bloggvärlden ett tag igen (fb och instagram har tagit över) men så snubblade jag över en blogg som jag inte varit inne på en massa år, Filifjonkan, tyvärr finns hon ju inte med oss mer men jag hittade i alla fall din adress igen och tänkte titta in och se om den fortfarande finns kvar och blev glad att se dig
Skickar ett hej, en kram och önskar dig en skön höst <3

Helga

22 oktober 2017 16:03

Hej! Tack för fina ord...

Inte mycket bloggande här heller längre men på hillasmatprat kan du titta in om du vill. För skriver jag om mat.

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards