Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2011

Av Helga - 31 augusti 2011 20:03


Jag är på ett nytt hotellrum...  Det är en ganska kort vistelse här så jag har tagit med mig en sallad på kräftstjärtar som jag ätit...


Imorse hade vi en flygning till en stor europeisk huvudstad och på den flighten var en av min dotters väninnor med. Hon ska plugga utomlands ett år så det kändes bra att få vara den som levererade henne till utlandsstudierna.


Vi hade även fem damer med ombord som skulle resa iväg för att fira 30-årsjubileum med tjejgänget. Kul idé! Det var champagne som gällde där förstås...



 

Av Helga - 30 augusti 2011 10:00


Det var en man som steg ombord på en av mina flygningar igår kväll. Han hade laptopen öppen trots att han gick och hade besvär att få med sig alla sina andra saker in i flygplanet. Han hälsade knappt heller... Jag fick lust att rekommendera honom att läsa boken om en familj som valde att leva nedkopplad i sex månader.


 


En annan passagerare berättade att han var på väg till Australien. Han jobbade med catering till en amerikansk kändis och reste varthän kändisen var i världen för att hantera mat till fest.


Vi har alldeles nyligen bytt sortiment i vårt flygcafé (cloud shop). Då har våra handdatorer inte hängt med i utvecklingen riktigt. De menypriser vi erbjuder går inte in automatiskt. Sånt irriterar Helga!


Nu snart ut på stan... jag har sovit ut i min hotellsäng efter en sen landning igår natt. Nya flygningar i eftermiddag och ikväll...


Simma lugnt!

Av Helga - 29 augusti 2011 09:03


Vi avslutade helgen med att grilla hemma med ungdomarna... Det var fortfarande ganska skönt väder men inte så fint som på lördagen - då var det nästan tropiskt! Maken och jag satte oss t o m ute på altanen en stund när vi kom hem från 50-årsfesten på lördagsnatten. Hur ofta sitter man ute mitt i natten i slutet av augusti?

Jag läser om att det "kaosat till sig" i samband med att lärarna ska skaffa sina lärarlegitimationer. Då kanske jag ska vänta lite då som ändå inte använder min utbildning (förskollärare) just nu. Just nu alltså... och inte har jag gjort det de senaste 27 åren heller ;)


I eftermiddag bär det iväg på turné igen. Jag kommer att vara hemma några timmar mellan tisdag och onsdag men i övrigt är det rullväskan som är mitt hem tills på torsdag. Vi ses och hörs i en burk nära dig...


Av Helga - 28 augusti 2011 13:43


Jag har ledig helg och har haft det riktigt bra...


Jag och maken åkte ut till stugan på fredag eftermiddag och lagom till fikat satt vi där utanför husknuten med varsin kaffekopp i handen. Vi fixade en del i trädgården och sen grillade vi på kvällen.


 


Sen hem igen på lördag eftermiddag lagom för att hinna fixa oss fina inför kvällens festligheter. Min absolut bästa väninna fyllde 50 år och det firades med en härlig fest. Jag höll tal och trots att jag innan kände mig rätt så nervös, så gick det bra! Flera gäster höll tal, det sjöngs i högan sky och vi fick supergod mat - kan det bli mycket bättre än så en ledig lördagskväll?


Sonen grillade, med sina kompisar, här hemma i fredags kväll och var sen ute på krogen på lördagen. Dottern har besök av sin pojkvän i helgen. De har inte setts på säkert en månad pga av resor så det är ett kärt återseende!


 

Av Helga - 28 augusti 2011 10:47


Jag har en ljuvlig helg som jag ska berätta mer om senare...


Ledord är natur, trädgård, fest och familj...

Av Helga - 26 augusti 2011 08:30


Det blev en trevlig dag i Sigtuna igår. Vi strosade runt i de fina kvarteren och njöt av att det fortfarande känns somrigt ute... En tysk filminspelning pågick vid rådhustorget.


Klicka på bilderna för större format...



Sigtuna museum pågick en utställning om SAS-uniformer genom tiderna...


Vi fikade naturligtvis på Sigtunas äldsta café - Tant Brun... Där serveras kaffet ur kopparkittlar och de har bordsservering både inomhus och ute i den mysiga trädgården.



En lyckad dag tillsammans med mamma och pappa!



Flyg · Resor · Tips
Av Helga - 25 augusti 2011 10:00


Idag är det utflyktsdags...


Jag "packar in" mamma och pappa i bilen och så åker vi till Sigtuna som ligger bara ungefär 3 mil från Uppsala... Vi ska strosa så mycket som mamma orkar och kan och sen blir det lunch på något trevligt ställe.





Jag såg en dokumentär på SVT igår som handlade om 88-åriga Simin från Iran som bor på äldreboende i Sverige. Jag rekommenderar programmet om du missade det...

Av Helga - 24 augusti 2011 12:00


Ibland chartrar företag eller organisationer ett helt flygplan av flygbolaget. Nyligen fick jag en sån flygning på mitt schema...


Drygt 100 passagerare hade vi med oss. De var på väg till ett slott där det skulle hållas konferens. Vi hade specialcatering ombord, deras bagage skulle levereras direkt till deras hotellrum etc. Kul att ha fått vara med och bidra till att deras resa blev smidig!


På hemvägen till Arlanda flög vi utan passagerare ombord. Då blev det till att lyxa till det en liten stund för oss i besättningen. Kaffe, frukost och en morgontidning - en ren njutning...



Dottern är hemma igen och det känns helt underbart!  Hon ska nu vila helt från träning i en vecka och sedan börja trappa upp sakta den andra veckan innan det blir full fart igen.


Hon tyckte kontrasten var stor på hemresedagen. På morgonen nära 35 grader varmt på Sardinien och på kvällen hemma igen i 17 grader och regn...


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards