Inlägg publicerade under kategorin Natur

Av Helga - 31 juli 2016 16:47

Idag har sonen varit här och hjälpt oss att klippa häcken rejält. Imorgon kommer hantverkare som ska riva den befintliga trädgårdsmuren och anlägga en ny.

Igår när jag skulle gå från min buss till Arlanda-tåget kom ett fruktansvärt regnoväder förbi. Jag hade paraply men blev ändå genomblöt. Uniformsjackan var fuktig och skorna var så blöta så de torkat färdigt först idag. Tur att jag hade ett par skor till i jobbväskan...

Nu har jag jour och vem vet vad som ska hända! ?

#regn #trädgård #jour #helga

Av Helga - 19 juli 2016 23:34

Ibland har man nog för höga förväntningar...

Trots en rejäl puss blev det ingen prins. Tur jag har en redan.

#groda #prins #natur #saga #humor

Av Helga - 4 juli 2016 08:05

Dottern har kommit hem från sin utbytestermin i Wien och vi hämtade henne förstås på Arlanda. Sen firade vi med en härlig grillkväll med familjen och dotterns pojkvän.

Igår åkte vi tillbaka till sommarstugan för att njuta av mina sista tre semesterdagar. Det blev lite plock i rabatten och allmänt pyssel. Eftermiddagsfikat var inte fy skam...

Smultron och smulgubbar.

Idag kommer dottern och hennes kille hit ut. Vi ska grilla igen och så ska vi göra en pannkakstårta. Sen imorgon bär det hemåt igen och så flygeri från onsdag...

#helga #sommar #Wien #semester #bär

Av Helga - 30 juni 2016 11:17

Här börjar bären komma...

Sommaren är skön här på ostkusten med en bra blandning av sol och regn. Igår hade vi en så fin dag med mycket sol. Vi åkte ut på en klippa och spelade backgammon och fikade. Jag tog t o m mitt första dopp i havet för i år.

#helga #semester #sommar #bär #utflykt

Av Helga - 2 juni 2016 09:23

Tack vare ett schemabyte fick jag två extra dagar ledigt den här gången mot att två dagar försvann på min vårsemester. Jag har njutit av de extra dagarna men nu är det dags att dra på "den blå" igen. Även denna gång blir jag handledare till en nyanställd. Fyra dagar ska vi jobba tillsammans innan hon ska checkas ut. Det blir nattpasset alla dagarna med hemkomst runt 02-03 på nätterna...

Sist jag var ute och flög hade jag bl a en charterflygning till Kreta. Flygbolaget har fått en massa charterproduktion i sommar, vilket är bra. Nu har jag en charter i veckan tills jag påbörjar min sommarsemester. Den här veckan blir det en tomflygning hem från en Grekisk ort - detta för att det är första turen och för att det inte finns några resenärer att "plocka hem".

Det är en fantastisk tid på året nu och jag njuter. Igår blev det en långpromenad tidigt på morgonen innan det blev för varmt.

Magnolian i full blom...

#helga #flyg #natur #försommar #magnolia

Flyg · Natur · Resor
Av Helga - 29 maj 2016 17:54

Maken och jag tog bilen och for till landet igår. Där bak hade vi vår gamla sängstomme och symaskinen bl a.

Vi håller på att fixa ett sovrum åt oss i vår "nya"  friggebod eftersom det enda sovrum vi haft inne i huset nu är duschrum och toalett. Nu flyttar vi ut vår gamla dubbelsäng från stan och syr gardiner mm och det är faktiskt riktigt roligt. Nästa gång tar vi ut madrasserna eftersom inte allt fick plats samtidigt i bilen.

Här en bild från innan friggeboden var helt klar...

Vi hann inte gå någon längre promenad på landet men en sväng ner till bryggan blev det för att titta till båten.

Nu har vi båda fikat med våra mammor på mors dag. Min familj gick på café och vi var nio personer från 2 - 92 år som dök upp. Mysigt!

#helga #morsdag #sommarstuga #norrtälje #inredning

Av Helga - 10 maj 2016 21:53

En härlig dag är till ända. Jag åkte med mamma och pappa till stugan. Vi fikade och åt gott...