Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2010

Av Helga - 7 januari 2010 15:56


Jag har haft jour idag också, men blev inte utringd förrän vid 8-snåret - precis lagom för att stiga upp och äta frukost i godan ro...


Sedan hörde jag att tågen mellan Uppsala och Knivsta stod helt stilla hela morgonen och förmiddagen pga en olycka. Det blev Arlandabussen ut till jobbet istället.


Jag har senare fått veta att det var en personolycka på spåret (ni fattar) - så himla sorgligt! Jag tänker på de anhöriga och vad de måste gå igenom en sådan här dag.


  

Av Helga - 7 januari 2010 10:26

ute och flyger...  

Av Helga - 6 januari 2010 09:45


Det blev en härlig dag igår med tjocka släkten från nära och långbortifrån... De som rest längst kom från Dalsland och Värmland. Vi var hela 19 personer samlade.


Först träffades vi hos min syster och hade ett möte om vår släktgård i Hälsingland och efter det var det speldjävulen som flög i oss   


Vi spelade Mah Jong hela eftermiddagen och kvällen hos mamma och pappa. Äta, fika och äta lite till kunde vi också göra eftersom vi hade hjälpts åt med mat, dryck och sötsaker.


Idag har jag jour och vad som ska hända står skrivet i stjärnorna...


Här tar vi för oss av efterrätterna...

  


Här har jag just vunnit en omgång i Mah Jong-spelet...

  

Av Helga - 5 januari 2010 09:44


Jag hann aldrig slå ned rumpan vid en dator igår - det fanns mycket annat att göra...


Alarmet på mobilen ringde klockan 03.15 och så kom taxin en halvtimme senare. Bussen ut till Arlanda och så en lång arbetsdag i flygplanet. Direkt därifrån till bilen där maken väntade och så vidare till basketcupen i Stockholm. Roliga matcher att titta på och så var vi hemma vid halv nio på kvällen. Då blev det köpemat och sedan var det bara att knoppa in efter en lång och hektisk dag...


Idag blir det släktträff med möte först om framtiden för vår släktgård och Mah Jongspelande tillsammans på eftermiddag/kväll...


Ps. Jag kan inte låta bli att skriva att dotterns lag vann hela turneringen. Ds.


Uppsala sett från Fyrisåns strand...

  

Av Helga - 3 januari 2010 09:30


Idag följer jag med på dotterns basketcup i Stockholm. Det ska bli roligt...


Heja, hurra, kämpa, bravo, neej, synd, heja, hurra, kämpa!!!


 

Årets första tulpanbukett... 

Av Helga - 2 januari 2010 10:05


De där åtta tonåringarna som sov i vårt TV-rum åkte hem frampå eftermiddagen igår och de verkade som de hade haft ett roligt nyårsfirande... Skötsamma hade de varit också som vi hoppades. Det enda som hänt som var oväntat var att bäddsoffan hoppat ur "gängorna" - men det var lätt att fixa.


Nu är det åter nära normalt i huset - kanske ovanligt tyst just nu. Maken ligger på spikmattan, sonen är hos en kompis och dottern har just åkt iväg på en turnering i Stockholm. De ska sova hemma så hon är tillbaka på eftermiddagen och nästa match blir imorgon.


Idag tänker jag bara "softa" eftersom det snart är dags för arbete igen. Det gäller att njuta in i det sista. Det blir en liten sväng till stan för att köpa nya nylonstrumpor till jobbet och så vill jag titta på skidåkning på TV. Låter inte det som en behaglig dag så säg?


Vad gör du idag?


  

Av Helga - 1 januari 2010 14:30


Det är så roligt att ha knytmiddagar på nyårsafton. Att få bli överraskad av vännerna och se vad det blir för meny - vi samplanerar inget utan har bara olika uppgifter att utföra...


I år serverades vi;


* Laxsnittar


* Toast Skagen


* Fisksoppa med vitlöksbröd och saffransaioli


* Hallon- och marängtårta (som jag gjort), kaffe, knäckflarn och chokladask.


* Champagne vid tolvslaget


Vår kompis som snart fyller 50 år blev överraskad och rörd när vi uppvaktade henne efter midnatt...


Så här blev glasstårtan...

 

  

 

Den spritsade grädden är mest där för att chokladfigurerna skulle fästa...

  

Av Helga - 1 januari 2010 11:00

 

 

 

Hjälp!!!

Vi har 8 hormonstinna

unga människor som

sover i

vårt TV-rum...

 

  

 

Men skämt åsido är

det här helt underbara

ungdomliga

ungdomar som

jag tycker väldigt

mycket om...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards