Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Vad skulle du göra om...

Av Helga - 29 januari 2010 08:27


Jag mår bra mycket bättre nu, men har ändå bestämt mig för att inte flyga. Jag har gjort det misstaget alltför många gånger... börjat flyga för tidigt och fått ont i bihålor och öron... ingen hit. Så det blir en vilodag idag...


Igår hjälpte jag till i Raggadoll-butiken eftersom min väninna, som äger butiken, är bortrest. Det är en jättesöt liten lokal på 18 kvm och det har varit mjölkbutik där en gång i tiden.


Jag tror de allra flesta bär en liten dröm om att starta eget någon gång. Skulle du vilja ha ett företag? Vad skulle du i så fall syssla med?


Jag skulle vilja ha en liten butik, en bod, som säljer kryddor, kaffe, te, choklad och delikatesser. Personalen skulle vara klädd i gammeldags förkläden. Eller kanske ett resecafé där man kan fika och läsa resetidningar och även handla reseeffekter, resguider och kartor t ex. Nå vad tror du - skulle det vara nåt???


Nu ser det ut så här igen och jag börjar ledsna på vintern...

  

 
 
britten

britten

29 januari 2010 09:49

nu var dte verkligen tankeöverföring..tänkte precis på dig när du ploppade upp hos mig...va roligt att kunna hjälpa till i den lilla butiken...jo jgh ar ocksådrömt om att ha nåt eget...men samtidigt ser jag ju hosmaken hur mycket mera jobb det är än man tror att vara egen...men ett mysigt litet cafe visst vore det kul...eler lite fin inredning...och ett resecafe ..du det vore väl verkligen nåt...Hm ?

http://glitteroga.blogg.se

 
Bitte

Bitte

29 januari 2010 09:52

Låter helt perfekt! Båda idéerna. Jag är sugen på nåt eget men vet inte riktigt vad. Kanske ändå att det händer nåt snart i mitt liv, är trött på att snurra efter andras tycke och smak :-)

http://bitte-blansch.blogspot.com

 
imse

imse

29 januari 2010 10:25

Jag har också drömt om en liten butik i alla år, men inte kommit till skott. Nu har jag nog lite tappat intresset. Vi får se om det blommar upp nån gång.

http://zvammel.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

29 januari 2010 13:46

Egen butik har man nog alltid drömt om..
Jag skulle vilja ha (surprise) en klädesaffär :-)

Bra beslut där att inte flyga för tidigt. Jag har flygit en gång förkyld och det var ingen hit :-(

Ha en mysig fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

29 januari 2010 14:26

En liten bokhandel hade varit en dröm, men utan allt extra jobb och de risker som man tar som egen företagare.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

29 januari 2010 15:46

Jag tycker att det låter som bra butiker.

Jag har alltid drömt om att ha en egen djuraffär eller en affär där man säljer barnvagnar och liknande.
Maken min han skulle också vilja ha djuraffär men det är nog inget som kommer att förverkligas
Mina föräldrar har haft butik och det är ju en hel del jobb bakom...

En annan dröm jag delat med mina föräldrar är en campingplats, de kom ganska långt i planering och tillstånd och sådant...

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

30 januari 2010 07:10

Godmorgon. Skulle också vilja ha en butik med lite inredning både gammalt och nytt, lite mixat men en mysig butik, gärna nån äldre lokal som man får inreda själv. Har faktiskt haft eget företag i fem år ihop med min man. Vi hade bageri/konditori......supermysigt, och det är verkligen så där mysigt på morgonen när dom första kunderna kommer, man serverar nybryggt kaffe o.s.v MEN,, inget att rekommenera, tidiga mornar, lååånga dgr, slitit och väldigt dålig marginal på det man bakar. Vi sålde 2006, i tid kan man säga. Längtar tillbaka ibland men då slänger vi ihop en deg här hemma...ha ha. Ha en go lördag.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

30 januari 2010 08:17

Skönt att du mår bättre

Nä, eget företag på det viset är inte min grej

http://undercover.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

30 januari 2010 10:01

Britten; Jag ser också att det är en enorm mängd arbete med eget, men jag drömmer vidare...

Bitte; Det svåra är väl att få lönsamhet. Skönt att få rå sig själv iaf.

Imse; Kanske kommer drömmen tillbaka senare :)

Sussi; Det skulle säkert vara kul, men som sagt väldigt mycket jobb också.

Kimmie; Det låter underbart... branschen är väl i gungning nu med alla internetföretag och läsplattor.

Nena; Det låter som spännande idéer... Man vill väl bara köpa alla djuren själv... Camping är säkert kul också.

Ammis; Bageri låter så mysigt - förutom när klockan ringer kl. 03. Kanske bättre att baka hemma då ;)

UnderCover; Det är nog inte min grej heller, men drömma kan jag ...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Frejda

Frejda

30 januari 2010 17:41

Vem är inte trött på vintern nu?
Jag vill ha våååååår!

http://frejdastorp.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

30 januari 2010 22:26

Frejda; Vi får ge upp ett gemensamt vårskriiiiiii.... så kanske det händer nåt!!??

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards