Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2010

Av Helga - 23 januari 2010 09:30


Detta är en fullsmäckad helg för oss.


Dottern spelar i en större turnering som arrangeras på hemmaplan av vår klubb och av oss föräldrar...


See you all later   

Av Helga - 22 januari 2010 07:00


Jag släcker bränder, räddar liv och evakuerar flygplan idag, hela dagen lång... men bara på låtsas som tur är...

  


  

Av Helga - 21 januari 2010 08:57


Igår när jag flög en inrikesflight hade jag inte mindre än tre bekanta med ombord på samma flygning. Det var en nära granne, en granne från en tvärgata och en släkting till min svåger... Lustigt! Som tur var höll jag mig i skinnet och spillde inte någonting på någon av dem  ^_^


En annan dag flög vi till Moskva och innan vi skulle börja sälja från våra cafévagnar sa jag till kollegan att det var bäst att vi gjorde två tekannor. Normalt sett säljer vi bara ett fåtal koppar te, men på väg till och från Ryssland går det ofta åt en hel del av denna dryck. Sagt och gjort... två kannor te bryggde vi och allt gick åt... Det är skönt med erfarenhet även om jag ibland önskar att jag bara hade några få års erfarenhet och inte över 20 år som nu ...


Idag ska jag studera. Jag ska göra en kurs som man kan göra hemma, vid datorn, istället för att åka till Arlanda. Du som hållit tummarna för att jag skulle klara årets nödträningsskrivning kan släppa tummarna nu - jag klarade testen...


Bullfest, bullfest hela dan...

Kransarna ska säljas i helgen och

småbullarna fryser jag in...

  

Av Helga - 20 januari 2010 13:02


Vi gick på restaurang igår kväll, hela familjen, för att fira minstingen som fyllt straffmyndig. Vi beställe in fyra olika maträtter och alla var nöjda. Det var ceasarsallad, panpizza, revbensspjäll och pasta med skaldjur. Mmmm....


När vi kom hem åt vi glasstårta med snickersfyllda muffins. Vi såg handboll och grymtade när Sverige så snöpligt förlorade en match som kändes klar efter den första halvleken.


Nu har jag varit ute och flugit en sväng och hade en tidig start imorse. Tåget som brukar vara proppat på morgnarna var bara halvproppat så jag fick en sittplats. Man kan bli glad för rätt så små saker i vardagen ibland...


Nu ska jag snart börja baka kanelbullar som vi ska ha i kiosken i helgen när vi är hallvärdar.


Just nu är jag så glad för min nya temosmugg...

  

Av Helga - 19 januari 2010 08:30


Jag lunchade med min gymnasiekompis igår och som vanligt blev det thaimat. Jag hade en 2 för 1 kupong så jag var gentil nog att bjuda ;)


Det var mycket snack eftersom vi inte setts sedan före jul. Hon har nu kört igång med Raggadoll-butiken i Uppsala igen efter helgerna. Hon har haft mycket god åtgång på Kom Loy-lanternorna och ska nu också börja sälja ekologiskt godis. Jag lovade att hjälpa henne i butiken en dag lite senare i januari och det ska bli kul...


Dottern har nu blivit ordentligt firad på morgonen och ikväll ska vi äta middag på restaurang. Födelsedagsbarnet får bestämma vilken.


  

Av Helga - 18 januari 2010 08:02


Jag var ledig igår och morgonen ägnade jag och maken åt en god frukost och en långpromenad. Lång för att fördriva tiden lite... Det låg tre sömniga 17-åringar i vårt TV-rum och snusade och sov...


Dottern har varit i Norrköping och spelat basket hela helgen och hon kom hem ganska trött på eftermiddagen. Nu fyller hon snart år så idag ska hennes  paket slås in och kanske ska jag köpa någon liten sak till på stan. Jag ska träffa en kompis senare idag också och vi ska äta lunch på thairestaurang. Mmmm... det ser jag fram emot.


I lördags när jag var ute och flög sist hade vi en baby med ombord som inte hördes någon gång under resan. Det är verkligen ovanligt så jag frågade föräldrarna om han alltid var så här nöjd. De hade varit en vecka i London och barnet hade inte gråtit en enda gång på hela veckan. Jag fick god lust att varna dem från att skaffa fler barn... de kanske blir förvånade om de får en "vanlig" baby nästa gång.


  

Av Helga - 16 januari 2010 20:00



A lion will never cheat on his wife

but a tiger would.




(Kan också skrivas som; Tiger Wood)


  

Av Helga - 16 januari 2010 10:00


Vi flög till en östlig destination igår och många resenärer skulle vidare mot länder i Asien. Av någon outgrundlig anledning var det en massa folk som mådde lite halvpyrt ombord. De ville ha spypåsar och gick på toa och höll för munnen och det byttes blöjor mitt i kabinen. Jag och mina kollegor tänkte på alla smittor, svininfluensor och vinterkräkssjukor som finns och plockade fram alkogelen igen...


En ung tjej på hemresan hade rest runt i Kina i fyra veckor och sedan hade hon tagit dykarcertifikat i Thailand och varit där i ca tre veckor. Varmt och skönt hade hon haft i Thailand och jag blev inte ett dugg avundsjuk...


Idag bär det av igen och denna gång västerut. Jag kommer hem igen till kvällen. Det finns inte många hotellövernattningar utlagda under januari månad och det gillar jag.


  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards