Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Kvalborg och lite om örtagården...

Av Helga - 29 april 2009 20:33


Ikväll är det "kvalborg". Kvalborg är en förfest till valborg och det sups redigt redan idag på en del håll. Studenterna i en närbelägen stad (Uppsala) har en "tung" helg framför sig med just denna förfest, valborg och 1:a maj-baler. Fest i dagarna tre alltså...


Vi har fredagskänsla idag trots att jag ska jobba två dagar till innan det blir helg för mig. Vi åt lite extra gott, men pga kylslaget och mulet väder satt vi inne idag.


På lördag åker vi till landet och öppnar upp stugan. Troligen sover vi över, men det hänger en del på hur det blir med tonåringarna... Följer de inte med oss vill vi veta hos vem de är och om det finns vuxna hemma där.


Jag har iallafall köpt lite fröer och längtar ut till min örtagård där jag ska så. Förra året gjorde vi om barnens gamla sandlåda till såbädd och jag ska så dill, persilja, plocksallad, mangold och ruccola i år. Dessutom har jag gräslök, timjan och rosmarin där som jag hoppas ska ha klarat vintern...


Tillägg 1/5; Adam är en härlig kille som gillar flygplan och allt runt omkring det. Tack för din award.


 Läs mer här; http://adalun.bloggagratis.se/2009/04/29/1629478-ar-jag-pa-oscarsgalan/


Bild från förra året...


Rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com


Minitulpaner...

 
 
Ingen bild

Adam

29 april 2009 21:00

Du har något på min blogg till dig!

Ha det fint! Kram från Adam

 
Sussi

Sussi

29 april 2009 23:58

Jag bor i Uppsala och jag åker inte in till stan frivilligt. Så mycket tråkig fylla..
Jag drar mig ut på landet för en mysig grillning hos en god vän istället..

Ha en trevlig valborg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

30 april 2009 08:36

En sandlåda är ju perfekt för kryddor, vi har en zinkbalja, nära köket, men jag fuskar med färdiga kryddor från mataffären...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

30 april 2009 08:48

Tack snälla Adam :)

Sussi; Det verkar lugnare och behagligare än Uppsala idag... Trevlig helg!

Hannele; Det fungerar ju det också... men det är något visst med att gå och plocka sitt eget till middagen...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 april 2009 10:20

Hej Helga jaha det sups ohejdat vid Valborg och Kvalborg hemskt så det eskalerat. Tur mina barn kommit förbi sådant.Önskar dig en trevlig Valborg och snart är du i din kära stuga och kan öppna den för i år. Vad skall du ha för blommor i år ampeln på din farstubro då? Minns att den brukar vara så fin. kram.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

30 april 2009 13:31

Ojdå, ska de fira en extra dag också. Tur man slipper - det hade jag aldrig orkat med =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Adam

30 april 2009 18:51

Mig behöver du inte oroa dig för iaf. Jag skall bara till firandet, och hem igen! Jag lovar att inte ta genvägen via Uppsala!

 
helga

helga

30 april 2009 20:04

Filifjonkan; jag hoppas på att få en fin ampel av svärmor i år också. Det brukar vara hängpetunia. Tänk vad du minns ;)

Kimmie; Lika bra att jobba som jag gör ;)

Adam; Bra att det är ordning på dig Adam :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards