Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2009

Av Helga - 25 april 2009 11:43


Jag landade efter klockan ett i natt och var hemma först vid två-tiden. Idag har jag unnat mig en kompdag eftersom jag annars skulle ha ännu en "tung" Medelhavsflight med sen landning ikväll.


Istället ägnar vi oss åt hemarbete idag. Vi är ovanligt hurtiga och vädrar madasser, tvättar kuddar, täcken och dammsuger sängarna.


Ikväll ska maken åka till Uppsala med sin bror och gå på ett mysigt musikställe som heter Katalin och där ska Pugh Rogefeldt uppträda... www.katalin.com Det väcker gamla ungdomsminnen. När jag fick gå på min första konsert i en folkpark var det med just Pugh. "Dingalingalingalinga Lena" surrar i mitt huvud idag.


Jag hade Pugh med ombord en gång och berättade att jag sett honom på min första konsert. Jag brukar inte "störa" kändisar, men detta var ett så ljust minne och jag hoppas att han uppskattade att jag talade om att jag hade de här ungdomsminnena från hans konsert.


Kika även in på min nya twitterblogg; www.my-precious-mind.blogspot.com


Rösta också?


Av Helga - 24 april 2009 08:45


Idag vaknade jag i en hotellsäng och har sovit ut lite längre än jag brukar göra hemma... skönt!! Jag har kokat mig varmt vatten och bryggt mitt kaffe i den engelska muggen med sil. Det har varit lite bullrigt här utanför hotellet. Det verkar vara ett bygge på gång i närheten. Jag fick gå upp och stänga fönstret på morgonkvisten för att kunna sova vidare...


Igår kom vår nya soffa och sonen och jag hann packa ut den ur förpackningsplast och kartong och vi konstaterade att det var rätt tyg och modell - det blev jättebra! Det var även en fåtölj med i leveransen, men där hade vi fått fel träslag på stolsbenen. Jag hann ringa affären innan jag skulle sticka till jobbet och det skulle vi få hjälp att fixa...


Igår hade vi tre helt fulla flighter på kvällen. En liten försening fick vi redan från start då flygplanet kom in sent. Snart nog lyckades vi ta in förseningen och vi landade på tid redan efter den andra flighten.


Idag blir det lite promenerande här i staden och till eftermiddagen har vi en charterflight till medelhavet.

Rösta gärna


Min nya twitterblogg




Av Helga - 23 april 2009 08:59


Det blev mycket fika igår... Först fikade jag med en väninna på ett café i stan. Eftersom jag ofta har svårt för att äta en ordentlig frukost på morgnarna så tog jag en smörgås till den första kaffekoppen. Lite nyttig iallafall...


Lite senare pinnade jag iväg till min andra kompis nya butikslokal. Ja! jag har flera vänner ;)


Där var det målning på gång och det uppskattades att jag hade med mig en varsin latte till oss. Den nya butiksföreståndaren fick en välbehövlig paus...


På väg hem från stan råkade jag hamna på samma buss som sonen. Vi gick vägen förbi affären och där köpte vi en varsin chokladmunk som vi smaskade i oss till eftermiddagsfikat.


Jag tror jag ska dra ned på fikandet idag ;)


I eftermiddag är det dags för mig att ge mig iväg på flygäventyr igen och jag sover borta i natt. Innan avfärd ser jag fram emot att få ta emot vår nya soffa och en ny fåtölj. Lite nervöst också - har det blivit rätt tyg?? Pirr, pirr, pirr....


Som jag skrev om sent igår kväll så har jag startat en ny "twitterliknande blogg" - Titta gärna in där... www.my-precious-mind.blogspot.com


Rösta gärna här


Av Helga - 22 april 2009 22:10


Nu har jag startat ännu en blogg (igen)...


Jag har tänkt mig att det ska bli en enkel blogg med väldigt lite text ungefär som att twittra. Jag vet inte hur det utvecklas - vi får se...


Titta in om du vill på www.my-precious-mind.blogspot.com . Jag tror bara de som har ett googlekonto kan kommentera, men vem som helst kan skaffa ett sådant konto. Jag kommer fortfarande att skriva här precis som vanligt... Ibland känner jag bara för att skriva lite mer direkt och kort och det kommer jag att göra på det nya stället.


Rösta gärna här


Av Helga - 22 april 2009 07:51


Idag är jag ledig även från husliga sysslor och ska träffa en väninna på ett café i stan. Lite snack och en latte är aldrig fel...


Jag ska gå upp till en annan kompis nya butikslokal också och se hur det går där. Hon ska starta en ny affär och hon är där och målar och fixar inför starten om två veckor. Där ska säljas egentillverkad keramik, en annan konstnärs tavlor och träleksaker bl a. Det ska bli spännande att se hur det går för henne - kanske kan jag hjälpa till med något!?


Det är spännande finaler inom herrbasketen nu och igår förlorade Sundsvall den tredje matchen - det står 2-1 (bäst av 7) till Solna. Jag hejar på Sundsvall - det är deras tur att vinna i år och det är ju alltid kul om man sprider på gracerna... Solna vann ju förra året :)


Rösta gärna här


Himlen är oskyldigt blå

som ögon när barnen är små...


Se gärna videon här nedanför till minne av Ted Gärdestad...


Av Helga - 21 april 2009 14:59


Nu har jag varit en duktig tant och städat hela huset. Till och med köksskåp och lådor fick sig en omgång... Det brukar vara bra nu innan myrorna anfaller...


När jag var klar ringde de från MIO om att vår soffa och fåtölj har kommit och ska levereras på torsdag. Äntligen... det känns som vi har väntat hur länge som helst!


Nu ska jag ut en och gå en sväng. Vi har ingen sol idag, men det blir skönt ändå efter fejandet här hemma.


Rösta är du rar


Det här är inte vår nya soffa, men den ser ungefär så här...

Av Helga - 21 april 2009 08:40


Man kanske inte ska avslöja sina klantigheter här i bloggen utan fortsätta verka som den perfekta, svala, tjusiga flygvärdinnan?


Men JO, jag bjuder på lite strul...


Igår morse klev jag upp tidigt på hotellet, duschade och klädde mig och så iväg... På den första flighten började jag känna att det var rätt så klibbigt under armarna. Visserligen hade vi haft en stressig flygning med många passagerare att servera, men det luktade inte så vidare gott heller ;)


Då insåg jag att jag glömt ta på deodoranten på morgonen.


Det fanns ingen tid till att fixa det på den flygningen, men på nästa tur var vi fler som jobbade och jag kunde smita in på toan under boardingen och tvätta mig och stryka på deo. Fräsch som en nyponros klev jag ut från toan med ett leende på läpparna.


Perfekt, sval och tjusig igen :)


Rösta  - snälla du


Av Helga - 20 april 2009 11:59


En ny dag och jag gläds åt att vara hemma igen - nu är jag ledig några dagar. Det är bakvända världen mot hur de flesta har det. Många går till jobbet på måndag morgon och jag kommer hem på måndag förmiddag :)


Nu ska det bli mysigt att gå ut med post- och tidningshögen och leta upp vårt läigaste hörn på framsidan av huset, koka en kopp kaffe, bre en smörgås och njuta av livet. Nu byter jag motorbuller mot fågelkvitter...


Den första morgonflighten imorse var exceptionell. Vi hade helt fullproppat ombord, men ändå var alla passagerare så vana och disciplinerade så allt gick som en dans. Boarding, handbagestuvandet, serveringen, avstigningen - ja allt!! Himla smidigt helt enkelt...


Rösta gärna här


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards