Inlägg publicerade under kategorin Sport

Av Helga - 24 januari 2011 10:55

Så var jag då hemma igen sedan sjutiden igår kväll. Dottern kom hem lite senare eftersom laget åkte tåg...

Jag sa till dottern att jag tyckte att coachen i turneringen hade en ovanligt mjuk och sjysst stil mot flickorna i den här turneringen. Detta är inte dotterns ordinarie lag så jag visste inte så mycket om tränaren sedan tidigare. Dottern svarade;

- Ja, vi spelar hippie-basket i det här laget...

Hippie-basket fungerar uppenbarligen bra!

Jag har hunnit jobba nu på morgonen en stund. En kort flygdag var det och det passade ju perfekt efter min lilla weekendresa. Som så ofta bokar man in massa annat att göra när man har en så här kort arbetsdag. Det blir tjejlunch på stan med gamla tjejgänget och ikväll ska vi i familjen gå på restaurang för att fira att dottern har fyllt år. På självaste födelsedagen kunde vi inte göra det...

Imorse när jag gick till tåget hörde jag fåglarna kvittra som tokiga.

Tsi-tsi-tu, tsi-tsi-tu, tsi-tsi-tu... Nu finns det hopp om våren - jag älskar det!

Av Helga - 23 januari 2011 13:10

Nu sitter jag på ett café och slösurfar lite innan flygbussen ska ta mig ut till flygplatsen...

Tjejerna har verkligen varit duktiga och de har gått obesegrade genom turneringen här i Malmö. Det utsågs en MVP (mest värdefulla spelaren) för hela helgen och gissa vem det blev?

Jo, det är sant!

Min lilla tös!

Nja, liten och liten hon är hon ju inte men ändå...

Jag är naturligtvis stolt som tuppen och fick skynda mig att torka tåren och snyta näsan så ingen skulle se att jag blev rörd..

MVM-priset skulle, om det fanns, ha gått till mig... Mest värdefulla mamman?

Av Helga - 22 januari 2011 19:37

Här en kort rapport från Malmö...

Dagen började med hotellfrukost tillsammans med ett annat par som också åkt ner hit och som bor på samma hotell som jag, hotell Grand garden. Därefter en snabb promenad bort till sporthallen. Den första macthen var tuff men våra tjejer lyckades vinna trots det.

Sen blev det lunch på köpcentret "Kronprinsen" och så var det bara att ladda om för att nöta lite mer bänk. Den andra matchen blev lätt och tjejerna vann stort. Nu tar jag kväll och myser på hotellet... Imorgon blir det en tidig start med match klockan nio...

Ha en skön lördagskväll!!

Av Helga - 21 januari 2011 20:32

Det blev en lång flygdag idag men en tupplur på sista flighten, då jag flög privat, gjorde susen. Hoppas jag inte zzznarkade ;)

Nu är jag framme på hotellrummet i Malmö och ska bara ha en lugn och skön kväll och ladda för att nöta bänk  imorgon... Det blir två matcher för tjejerna imorgon och en match på söndag...

Jag bor inte på samma ställe som dottern och hennes lag eftersom det var fullt på deras hotell. Lika bra är väl det - de har säkert väldigt kul utan föräldrar som snokar omkring i korridorerna.

Av Helga - 20 januari 2011 19:30

Imorgon ska jag både flyga i tjänsten och privat...

Först ska jag avverka en flygdag för flygbolaget och sedan till kvällen bär det av mot södra Sverige. Jag ska resa bort över helgen för att följa med dottern och hennes lag på en turnering i Skåne.

Tjejerna och ledarna tar tåget redan imorgon bitti och sedan är vi några föräldrar som alltså tar oss ner senare med flyget för att agera hejarklack! Det blir två hotellnätter vilket jag faktiskt ser fram emot trots att jag ofta bor på hotell...

Jag skriver mer sen när jag är på plats...

Av Helga - 13 januari 2011 08:00

Idag är det Tjugondag Knut och julen dansas ut...

Igår när jag var och handlade födelsedagspresenter till dottern råkade det bli en present till lilla mig också... Oops...

Jag har länge varit sugen på att gjuta saker i betong. Dels är det snyggt och så verkar det roligt också. Nu har jag boken som visar mig hur man gör...

av Susanna Zacke och Sania Hedengren

Ikväll börjar handbolls-VM med Sverige-Chile. Jag ser fram emot att få se spännande matcher på TV den närmaste tiden. Annars spelas ju detta VM i Sverige så de som vill kan ju även se matcher live.

Jag tittar gärna på sport, men utövar inte så mycket själv. Igår var jag och tittade på en division 1-match i basket samtidigt som jag ändå skjutsade dottern till/ från träningen i stan. Vårt lag vann med stora siffror och det är ju alltid kul. Jag känner flera av grabbarna i laget sedan långt tillbaka och en av dem har jag sett/ känt sedan han var en vecka gammal. Det är en av sonens bästa kompisar...

Av Helga - 28 december 2010 10:35

Dottern har åkt iväg på ett fyradagars träningsläger... hon kommer hem lagom till nästa helg.

Jag hade stämt träff med min syrra från Norrköping igår,  inne i stan - vi gick och åt lunch tillsammans och hennes flickor var också med. Ikväll ska vi träffas igen "hela bunten" -  hemma hos mina föräldrar.

Jag har haft ett presentkort på Rabalder som bränt i handväskan ett tag (sedan min födelsedag). Nu hade rean startat där med 30-50% på det mesta. Jag hittade en kofta och ett par byxor som blev mina.

Idag är det väldans lugnt här hemma. Dottern är ju som sagt bortrest, sonen jobbar och maken är ute och skottar ner snö från garagetaket. Senare ska vi åka till systemet och inhandla skumpa till nyår bl a. Vi ska även se om vi kan fynda på elektronikmarknaden. Tjock-TV:n är för tjock så vi ska se om vi kan hitta något lite smidigare att titta på...

Egentligen är jag nöjd med det vi har men maken är sugen på något lite mordernare så jag har fått ge med mig...

Jul hemma hos Helga...

Av Helga - 19 december 2010 08:00

Igår blev vi med gran... Den får stå ute nån dag innan den flyttar in i vårt hus.

Det blev också en del sport igår (från TV-soffan)... Kul att Sveriges handbollsdamer gick till final i EM!!!

Nu har det stått om att kändismamman är i Sverige så nu kan avslöja att det var Elin Nordegren, tidigare gift med Tiger Woods, som flög till Sverige.

*****************

När maken tömde diskmaskinen senast visste han inte var det lilla rivjärnet, till parmesanost m m, skulle vara.

Det ska ligga bland de andra rivjärnen i nedersta lådan, sa jag...

- Ska du också ligga där då, frågade han.

Som vanligt kontrade jag med att nu hamnar du i bloggen igen...