Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Vi spelar hippie-basket...

Av Helga - 24 januari 2011 10:55



Så var jag då hemma igen sedan sjutiden igår kväll. Dottern kom hem lite senare eftersom laget åkte tåg...


Jag sa till dottern att jag tyckte att coachen i turneringen hade en ovanligt mjuk och sjysst stil mot flickorna i den här turneringen. Detta är inte dotterns ordinarie lag så jag visste inte så mycket om tränaren sedan tidigare. Dottern svarade;


- Ja, vi spelar hippie-basket i det här laget...   


    


Hippie-basket fungerar uppenbarligen bra!



Jag har hunnit jobba nu på morgonen en stund. En kort flygdag var det och det passade ju perfekt efter min lilla weekendresa. Som så ofta bokar man in massa annat att göra när man har en så här kort arbetsdag. Det blir tjejlunch på stan med gamla tjejgänget och ikväll ska vi i familjen gå på restaurang för att fira att dottern har fyllt år. På självaste födelsedagen kunde vi inte göra det...


Imorse när jag gick till tåget hörde jag fåglarna kvittra som tokiga.


Tsi-tsi-tu, tsi-tsi-tu, tsi-tsi-tu... Nu finns det hopp om våren - jag älskar det!

Flyg · Resor · Sport
 
 
Åsa

Åsa

24 januari 2011 12:32

Åh, en sån bil är det precis som jag vill ha! Med blommor och allt.
Jag tror på hippietränare. Kan ju inte bli annat än bra.

http://wessand.blogg.se

Helga

25 januari 2011 17:18

Jag gillar också den sjyssta stilen.Inget skäll utan uppmuntran istället!

 
evans

evans

24 januari 2011 16:36

Hej! Kände att det var dags att titta runt bland mina bloggvänner :) Har ju legat på latsidan...

Här har det varit plusgrader idag, så nu känns det verkligen som att våren är på väg. Härligt!

http://evans.blogg.se

Helga

25 januari 2011 17:17

Vad kul! Det var längesen...

 
Sussi

Sussi

24 januari 2011 20:20

Men vad kul att det gick så bra för din dotters lag. Helt fantastiskt att hon blev vald till Mest värdefulla spelare. Grattis till henne :)

Du har verkligen haft fullt upp i helgen. Skönt med lite tjejträff att avrunda allt med :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

25 januari 2011 17:16

Ja, det var en rolig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards