Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Nedkopplad i sex månader...

Av Helga - 30 augusti 2011 10:00


Det var en man som steg ombord på en av mina flygningar igår kväll. Han hade laptopen öppen trots att han gick och hade besvär att få med sig alla sina andra saker in i flygplanet. Han hälsade knappt heller... Jag fick lust att rekommendera honom att läsa boken om en familj som valde att leva nedkopplad i sex månader.


 


En annan passagerare berättade att han var på väg till Australien. Han jobbade med catering till en amerikansk kändis och reste varthän kändisen var i världen för att hantera mat till fest.


Vi har alldeles nyligen bytt sortiment i vårt flygcafé (cloud shop). Då har våra handdatorer inte hängt med i utvecklingen riktigt. De menypriser vi erbjuder går inte in automatiskt. Sånt irriterar Helga!


Nu snart ut på stan... jag har sovit ut i min hotellsäng efter en sen landning igår natt. Nya flygningar i eftermiddag och ikväll...


Simma lugnt!

 
 
Åsa

Åsa

30 augusti 2011 10:47

Jag har blivit mycket bättre på att inte vara åtkomlig och uppkopplad jämt men så hysterisk som din passagerare var har jag aldrig varit. =)

Visst är det jobbigt när saker som ska funka utan problem inte gör det!

http://wessand.blogg.se

Helga

1 september 2011 04:52

Nej, när jag är ute bland folk kan jag koppla bort mina prylar... men man gör väl som man vill... Den här mannen kanske hade ngt viktigt att slutföra??

 
wiper

wiper

30 augusti 2011 11:09

Det är verkligen tråkigt att vissa inte kan koppla av från nätet ens en liten stund. Jag känner själv att jag måste vila från datan när jag är ute på nåt eller bortrest. Man blir lätt besatt och det är stressande. Tack för länken som var intressant. När jag växte upp så fanns inga datorer eller mobil men det funkade hur bra som helst och det var ett lugnare tempo. Vilket arbete den mannen hade, spännande men stressande. Förstår att du blir irriterad när inte handdatorn funkar ;)

Ha en fortsatt bra arbetsdag däruppe in the air

Sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

31 augusti 2011 20:28

Det är lätt att fastna lite för mycket i internetvärlden...

 
britten

britten

30 augusti 2011 19:00

Så nu är jag uppdaterad på flygvärdinnans blogg...Jag tycker också att det är ganska roligt att hålla tal..senast på min systers bröllop.
Så det drar ihop sig till att fylla 50--trevligt med fest. Jag valde ju att åka bort när jag fyllde 50...Visst var det en underbar helg. Jag jobbade hela helgen men vi var ute i stort sett hela tiden med barnen och det var underbart...

http://glitteroga.blogg.se

Helga

31 augusti 2011 20:27

Vi ska ha fest helgen före och på födeledan reser vi till Rom!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

30 augusti 2011 22:10

jo, läste också om den familjen, min vi gör både och :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

31 augusti 2011 20:26

Det klara nog de flesta av...

 
diana

diana

30 augusti 2011 22:11

Vissa är galet beroende av att vara uppkopplade. Ett missbruk kan man väl kalla det.

http://metrobloggen.se/diana

Helga

31 augusti 2011 20:24

Det blir nog lätt ett missbruk...

 
susjos

susjos

30 augusti 2011 22:44

Va spännande med alla möten! Det är väl därför man jobbar med människor :)

http://susjos.blogspot.com

Helga

31 augusti 2011 20:23

Det är verkligen nåt nytt varje dag ;) Jag gillar det!

 
UnderCover

UnderCover

31 augusti 2011 21:28

Ett halvår utan internet?!?
Skulle aldrig gå
Aldrig!

http://tankarochbilder.wordpress.com

Helga

1 september 2011 04:45

Hahaha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards