Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2008

Av Helga - 5 mars 2008 09:18


En fin, kall och solig morgon är det här. Dottern skulle iväg på friluftsdag idag och tog med sig en gammal ryggsäck som har en inbyggd pall och god matsäck fixade vi iordning. Grillad korv får de också som skolan ordnar...


Jag har börjat morgonen med att se en inspelning av det senaste Anna Pihlavsnittet som jag missade i måndags. Jag ska iväg och jobba i eftermiddag igen så det blir en lugn förmiddag för att ladda...


Ikväll hamnar jag på ett hotell i Sverige och imorgon blir det lite tid till att strosa runt - det ska bli lyxigt!


Nu till något helt annat:

När min dotter föddes hade hon en lång tofs hår mitt uppe på bakhuvudet och det såg väldigt roligt ut eftersom hon i stort sett inte hade något annat hår på huvudet. Vi gav henne smeknamnet Roger Pontare...

 Roger Pontare eller dottern??


Bloggregistret rösta?

Av Helga - 4 mars 2008 21:47


På hemväg från matchen stannade vi vid affären för att köpa en drickyoughurt bl a. Dottern ska ha med sig matsäck imorgon eftersom de har friluftsdag med skolan. I affären såldes det dagsfärska butiksbakade brödet ut så vi fick 6 stora morotsbröd för bara 20 kronor. Det blev gott med en kvällsmacka och grönt te.


Nu är båda ungdomarna strax i säng och vi vuxna ska följa deras exempel också om en stund. Det ska bli riktigt skönt eftersom jag gick upp vid 04-tiden imorse...


Godnatt go´vänner!!

Bloggregistret

Av Helga - 4 mars 2008 15:17


Det blev en härlig promenad i solen och jag njöt av att titta på allt som händer i naturen en dag som denna - är det vår?


När jag kom hem tänkte jag gå ut på uteplatsen och sitta där en stund med en kopp kaffe men det var alltför kylslaget i luften så det blev en stund på rygg i kökssoffan med morgontidningen istället. Där njöt  jag av solen som sken in genom fönstret på mig. Ahhh, ljus och värme ....


Nu har sonen precis kommit hem och vi ska ta lite av chokladkakan som blev över i helgen. Till kvällen ska vi åka på en elitmatch - det blir kul!


Titta gärna in hos Linn som lämnat en kommentar till det här inlägget. Hon har en namninsamling på gång för en familj i kris...


Bloggregistret


Se en sådan fin knopp som jag fotograferade på promenaden...

Av Helga - 4 mars 2008 08:49


Här är en underbar och solig morgon så idag är jag glad att jag slutar tidigt. Jag hinner nog ta mig en långpromenad innan ungdomarna kommer hem från skolan... en liten kort flygning till bara och sedan är det hem ljuva hem tills imorgon.


Jag tänkte på en sak nyligen när jag snabbt bläddrade igenom en morgontidning. När flyttas fokus från förlovnings-, giftermåls- och födelseannonser till dödsannonserna??? Jag har helt klart flyttat mitt fokus från födda till dödda iallafall...


Det måste ha med åldern att göra - jag känner knappt ingen som förlovar sig, gifter sig eller får barn längre. Förhoppningsvis börjar det väl om när syskonbarnen slår till.


Vad säger du? Läser du alla annonser lika mycket eller hur gör du??

 Det här är en bild från gruvan i Kiruna...


Rösta på mig?


Av Helga - 3 mars 2008 17:31


Pa det haer hotellet finns inga svenska TV-kanaler men vael internet pa rummet.Man har ett tangentbord och bilden visas pa TV-skaermen sa jag far roa mig med lite bloggning innan saengdags ... Jag gick till receptionen och koepte mig nagot att aeta och skulle aeven betala foer internettjaensten. Det visade sig att vi har en rejael rabatt sa det blev inte farligt dyrt alls. Bra!!


Nu ska jag gnaella lite ocksa - mitt kombinerade buss- och tagkort har gatt upp ordentligt i pris. Det aer trist och goer ju bara att allt fler vaeljer att ta bilen. I miljoetaenkandets tid borde istaellet priserna pa kollektivtrafiken ga ner tycker jag sa att fler valde att resa kommunalt.

Bloggregistret

Av Helga - 3 mars 2008 12:54


Jag är ute och ser mig om å jobbets vägnar... jag har ett uppehåll nu och ska fortsätta till en övernattning på hotell.


Det blir ingen lång vistelse på hotellet. Jag kommer bara att hinna få i mig en matbit, läsa lite tidningar och sova. Sova ja, det ska bli skönt!! I fredags kom jag ju i säng först vid midnatt efter en sen arbetsdag, i lördags hade vi gäster och det blev sent och igår lade jag mig i och för sig tidigt men skulle också upp i ottan - jag tror jag sov ca 5-6 timmar bara...


En av våra piloter hade åkt Vasaloppet igår och var rätt så trött i kroppen. Vår norska kabinchef retades lite med honom när hon sa;


- Åkte du Vasaloppet och blev slagen av två norrmän ;)


Bloggregistret rösta?





Av Helga - 2 mars 2008 19:19


Jag fick tillstånd av Miss Iskalla att "låna" den här roliga historien som jag tycker passar in bra här på min flygblogg...


Vid incheckningen på Umeå flygplats:


- Hej, jag skall till Stockholm. Kan du vara så snäll att skicka den här väskan till Ö-vik och den här till Göteborg?


- Tyvärr det går inte. Väskorna måste dit du ska.


-Jaså, förra månaden gick det bra och då hade jag inte ens bett om det...


Rösta på mig

Av Helga - 2 mars 2008 13:01


Här har diskats och stökats undan på förmiddagen och sedan har vi tittat på vasaloppet en del. Grattis Norge! Jag har även tittat på inspelningen av melodifestivalen från igår.


Nu ska vi sticka iväg till svärmor som fyller 82 år snart... Hos svärmor brukar vi få massor av god mat och ofta en smarrig tårta också... Dit kommer även makens båda syskon och syskonbarnen. Det ska bli kul och jätteskönt att slippa laga maten idag.


Perellis låt var faktiskt bäst igår - det var inte mycket att säga om den saken. Jag gillar dock fortfarande Rongedals låt bäst av alla i startfältet.

Bloggregistret

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards