Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2008

Av Helga - 11 februari 2008 11:43


Sonens kommande skolresa till ett närbeläget berg med snö på återkallar minnen från när jag gjorde samma sak i en gång i högstadiet. En resa till en slalombacke där jag skulle göra premiär på slalomskidor - hur slutade det då??


Det första bakslaget kom redan när vi skulle hyra skidor och pjäxor... min pjäxstorlek fanns inte så jag fick ta ett pjäxpar som var något för små vilket på kvällen hade resulterat i tår som var som isbitar. Jag har nog aldrig haft så ont som när de här tårna tinade upp...


Jag berättade för min idrottslärare att jag aldrig åkt slalomskidor förut och han tyckte jag skulle åka upp ändå och prova - ingen instruktion här inte. Jag insåg mina begränsningar rätt snart och började knata ner för backen sidledes...


När jag kommit nästan ända ner tänkte jag att nu kan jag nog åka rakt ner för långfärdsskidor hade jag ju åkt förut även i backar. Sagt och gjort men hu så fort det gick ändå... Swisch....


Oj då, där åker ju gympamajjen... Se upp, vrålar jag - varpå han ställer sig med skidorna precis där jag kommer framforsande - pladask... och där ligger jag med hela ansiktet nedborrat i snön...


Jag kom ner iallfall och bara med en fläskläpp ;) Det kunde ju ha blivit betydligt värre!

Rösta om du vill





Av Helga - 11 februari 2008 09:10


Jag kan reta upp mig enormt på alla dessa TV-program där man ska ringa och rösta på ditten och datten.


Som på Melodifestivalen då senast:


Först ska man rösta på de som går vidare till de sista 5 platserna sedan nollställs allt och folk måste ringa IGEN... inte lite fräckt!


Jag såg i morgontidningen att Radiohjälpen fått in 1 383 435 kronor på telefonrösterna från Melodifestivalen - då var allt förlåtet!!!


Rösta på mig om du vill

Av Helga - 10 februari 2008 21:43


Jag tror aldrig jag sett så mycket på TV på en och samma dag som idag. Det var sportsportsportsport, en familjefilm och lite mer sport.


Som tack för att jag varit en trogen tittare idag och för att jag betalt TV-licensen i god tid i alla år fick jag en bonus...


Susanna Kallurs världsrekord på kvällskvisten ;)

Rösta på mig

TV
Av Helga - 10 februari 2008 14:07


Idag är inte en av mina bästa dagar... jag kände redan igår kväll när vi kom hem från sonens match att jag var väl varm och en stund senare rätt så frusen... FEBER! Har tagit febernedsättande så att jag hållt styr på temperaturen, men idag är det bara vila som gäller.


Däremot har jag tittat på andra som aktiverat sig... först reprisen på Let´s Dance och sedan skidåkning.


Maken har åkt hem till sin mamma, inte för att jag är sjuk hoppas jag ;)

Nej då, det var verkligen dags att hälsa på där och dottern skulle till matchlokalen för att "hänga" med kompisar och senare blir det en match för hennes del. Sonen har sovit hos sin bästa kompis i natt och väntas hem här fram emot kvällen.


En snabb titt hos er nu och sedan viloläge i soffan igen!

Rösta på mig

Av Helga - 9 februari 2008 21:33


Tänk att jag ska behöva säga;


Vad var det jag sa...


Utan att jag ens hört låtarna prickade jag in finalisterna till Melodifestivalen i mitt inlägg imorse :)


Jag tyckte att Amy var bäst och Christer var pinsam - så det så!!


 Kvällens vinnare är; Taaadaaaaa......

Björn Gustafsson

Rösta på mig

Av Helga - 9 februari 2008 10:15


Jag har tre systrar och just nu sitter och jag och längtar lite efter syrran med familj som är "down-under" sedan ett år tillbaka...


Jag letade efter systersonens sida på resdagboken och fann en suverän bild från hans bungy-jump på Kuta beach i november. Jag har det även på film med musik till - gissa om det ser häftigt ut.


Skulle du våga?

Rösta på mig

Av Helga - 9 februari 2008 08:45


Nu är det helg även för mig och vad ska hända idag då?


Dottern sover hos en kompis och de ska åka till storstan vid lunchtid. Vi kör inte idag så dottern åker med den familjen direkt till samlingen och vidare mot storstan.


Sonen och maken har redan stuckit iväg för att spela match med makens breddlag från området där vi bor och de ska möta ett "utsockneslag". Jag tänkte först följa med men jag kände mig trött och kände av lite huvudvärk så det blev ett piller och tillbaks i sängen med morgontidningen istället. Skönt!


Sent i eftermiddag har sonen en stadslagsmatch också och då ska jag följa med och titta. I övrigt gör vi precis vad som faller oss in...


Till kvällen ska åtminstone jag och dottern titta på Melodifestivalen. Det ska bli kul! Blir det veteranen Christer Sjögren och den unga Amy Diamond som tar hem finalplatserna??


 I den här favoritfåtöljen sitter jag säkert ikväll när jag ska se melodifestivalen... på armstödet hänger en ny filt som jag fyndade på Hemtex - med 70% rabatt kostade den bara 44,50:- (det var väldans billigt).


Fårskinnsfåtöljen kostade vi på oss en vår för två år sedan då jag jobbat heltid några månader för första gången sedan barnen föddes. Gissa om det kändes gott att kunna unna sig en specifik sak för det lilla överskottet som blev.

Rösta på mig

Av Helga - 8 februari 2008 21:32


Hemma igen efter en fredagseftermiddag och kväll ombord...


Det är faktiskt mycket trevligt att jobba på fredagar - det blir en lätt uppsluppen stämning bland passagerarna som säkert är glada att vara på hemväg efter en lång arbetsvecka. En del andra resenärer är på väg bort för att fira en minisemester och det är ju också en anledning att vara på gott humör.


Idag hade en passagerare sin ledarhund med ombord. Normalt sett tar vi bara mindre husdjur med i passagerarkabinen, om de tas med i en bur eller vattentät väska, men för ledarhundar görs undantag. Det är fantastiskt vad duktiga dessa hundar är och vilket stöd och vilken hjälp för dess ägare.


Nu ska jag strax ta en kopp grönt te och en smörgås - skönt med helg nu!

Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards