Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Silvermedaljer...

Av Helga - 19 maj 2013 16:39


Direkt efter flygeriet igår for vi till sonens Texas-kompis på home coming-party i deras trädgård. Kul idé att samla vännerna på grillning för att fira hemkomsten. Självklart såg vi på ESC också och jag är nöjd med vinnaren. Den låt som jag tyckte allra mest om var faktiskt Ungerns bidrag.


Vad tyckte du om årets finalister?



Idag har vi varit på en basketturnering för att se dotterns lag spela till sig en silvermedalj i ungdoms-SM. Jättekul att vara tvåa i Sverige. Guldmedaljörerna har spelare från hela Sverige som samlats på ett idrottsgymnasium. Vad jag vet har de bara en spelare som kommer från orten. De flesta i laget har också många ungdomslandskamper bakom sig. Uppsalalaget, där dottern spelar, har också importerat spelare. Iallafall EN (!!) - hon kommer från Enköping (5 mil från Uppsala).  Haha... alltså har Uppsala Sveriges bästa klubblag med lokala talanger!!!

 


Det var andra lag från vår klubb med också. Ett herrlag tog guld och ett annat tjejlag tog brons. Guld, silver och brons i Ungdoms-SM är ju inte så tokigt...


     


Nu ska jag ut i trädgården en stund också. Skönt efter en hel dag i en svettig sporthall...

 
 
Sussi

Sussi

19 maj 2013 21:09

Nja.. Jag gillade väl inte den så där jättemycket. Såg mest ut som om han höll på kissa på sig på scenen. Han trippade :)
Däremot så tyckte jag med att Danmark var en värdig vinnare. Det fanns en del bra låtar..
Robin gjorde ett bra jobb men tyvärr räckte det inte längre. Trodde nog att han skulle lyckas komma bland dom 10 bästa.

Trevlig söndagskväll

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

19 maj 2013 23:47

Det var helt fantastiskt att få vara på plats!!! Showen var ju suverän, och all eloge till Petra Mede,vilket proffs!
Jag trodde nog att Danmark skulle vinna, men min favvo var Norge!
Min kompis gillade Ungern mycket!
Är nu äntligen hemma och är såå sliten men lycklig!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

20 maj 2013 10:37

Gillade vinnaren. Och Ungern! Sen när jag hörde Malta på radion tyckte jag den var bra med.
Kanske blir några som fastnar?

http://wessand.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

21 maj 2013 07:27

jo, mycket bra och varierande låtar

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards