Direktlänk till inlägg 5 januari 2016

Donyas meze och massor med söta gamlingar...

Av Helga - 5 januari 2016 16:58

Igår hade jag en verkligt udda flygning. Det var en charterflight och i stort sett alla passagerare ombord var runt 80 år. Det var resenärer som skulle ner till värmen och vara borta allt mellan 8 och 10 veckor. När vi skulle starta boarding ringde jag upp till gaten tidigt, som tur var. Gatepersonalen berättade att vi hade 19 personer som behövde assistans med rullstolar och rullatorer t ex. Vi började tidigare än vanligt med ombordstigningen och ändå avgick vi lite försenade. Alla var söta och fina men det var lite långsamt och stappligt med det mesta. Jag kunde inte annat än tänka på mina egna föräldrar och svärmor. Bra gjort ändå av de här äldre medborgarna att våga sig iväg på en långresa.

Precis när vi skulle till att taxa in till gaten på vår destination var det en man som svimmade. Jag rusade dit och reste upp hans ben och då fick han tillbaka medvetandet igen. Jag är faktiskt glad att det inte hände nåt mer på den här flygningen med tanke på medelåldern ombord.

Idag var jag ledig eftersom vi landade väldigt sent igår. Jag har tränat och lunchat med dottern. Vi åt på Gränby centrums food court. Minns ni den söta flickan Donya som vann Sveriges yngsta mästerkock. Hon och hennes familj har en libanesisk restaurang där, Donya´s meze. Därifrån beställde jag en Donya special, en tallrik med många olika smårätter som smakade supergott!

Imorgon bär det av söderut igen och då blir det en tidig start. Vi får se vilken typ av resenärer det blir den här gången  - det vet man aldrig i förväg.

#flyg #flygvärdinna #mat #hälsa #träna #meze

Eva

5 januari 2016 22:41

Oj, jo det var ju tur det inte inträffade fler saker på den flygningen. Härligt för alla resenärer att åka på långresa - det låter så skönt!

God fortsättning!!

Kram Eva

Åsa

8 januari 2016 21:58

Åh! Jag gillade verkligen henne! Så skön person.

Jag ska också fly landet när jag kommer upp i den åldern. Hela kalla hemska vintern.