Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Tack och hej då...

Av Helga - 29 september 2014 13:13


Halli hallå!


Ja, nu är det den sista arbetsdagen (-kvällen) för den här arbetsperioden. Jag har blivit en riktig sjusovare och har vaknat runt 10.00 på förmiddagarna, men iofs är det inte så konstigt när man lägger sig runt 02-03 på natten.


Igår hade jag energi över till att baka bullar innan jag stack till jobbet.

 


Igår blev det lite strul på en flight. Vi fick insatt ett större flygplan eftersom 30 personer var försenade och hade missat sin anslutning tidigare under dagen. Pga att vi fått ett större flygplan fick flera resenärer nya sittplatser - alltså inte de stolar som de förbokat via nätet. De flesta tar sånt med jämnmod men en man kokade.


- Nu när jag fått en stol så långt bak och vi blir sena så kommer jag att missa min buss. Då får ni betala taxi åt mig!!!

 

Sånt går jag inte igång på!


- Du får ta den plats du fått så är det eftersom vi har fullsatt. Det är inte ens säkert att vi blir sena så vi får prata mer om det senare.

 


Mycket riktigt  landade vi före tidtabell på Arlanda och mannen såg lite småputtrig ut när han steg av...


Jag hälsade bara vänligt med ett leende!   


- Tack och hej då!

 
 
Ingen bild

Anneli

29 september 2014 15:39

Vad duktig du är som bakar bullar innan du ska jobba, det finns inte mycket som är lika gott som hemgjorda vaniljbullar!
Ha nu en skön ledighet och njut av den vackra hösten!

 
Åsa

Åsa

30 september 2014 12:24

Imponerad! Usch, vad jobbiga folk kan vara.

http://wessand.blogg.se

 
Åsa

Åsa

30 september 2014 12:37

Och förresten tycker jag inte om att du lägger bilder på bullar på bloggen. Jag brukar inte bli så sugen på varken mat eller andra kakor men just bullar!!! Jag blir alltid så sugen på att gå hem och baka direkt. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

30 september 2014 18:33

Haha förlåt då :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards