Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

En liten shoppingrunda...

Av Helga - 24 september 2014 10:39



Igår hade dottern och jag en dag på stan. Vi behövde båda köpa nya boots nu när det blivit så kallt. Det var en härlig känsla att få slänga våra gamla slitna stövletter när vi kom hem. Vi sprang runt i massor av affärer men för min del blev det bara småsaker köpta, björntråd och tvättpåsar bl a. Dottern hittade iallafall en fin svart klänning. "Den lilla svarta" bör ju finnas i varje kvinnas garderob...


Vi passade också på att använda en av våra 2 för 1 kuponger. Det blev lunchbuffé med thaimat och sushi på East City. Lite kul var det också att äta en typisk 70-talsdessert, friterad banan med vaniljglass. Allt detta kostade 85:- för två personer. Inte illa!


 


Ikväll bjuder vi min familj på vardagsmiddag. Vi blir 10-11 personer och jag ska laga linssoppa med bröd och ostar. Till efterrätt blir det äppelpaj med vaniljsås. Dottern ska också visa lite bilder från Tanzaniaresan.


 


#mat #shopping #tomat #persilja #asiatiskbuffe #friteradbanan #glass #boots #helga #tanzania #uppsala

 
 
Ingen bild

Anneli

25 september 2014 12:24

Låter som en jättemysig dag? Har du som står och går mycket något tips på skor som är både snygga och sköna? Jag har "bott" i Riekers underbara sandaler hela sommaren men nu är det ju tyvärr dags för något varmare på fötterna!

Helga

25 september 2014 12:33

Jag har ett silikonilägg vid hälen i mina jobbskor. Det är mest där jag blir trött. Köper inga billiga skitskor utan ordentliga men märket varierar. Bootsen kom ftån vagabond.

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

26 september 2014 10:36

i Göteborg ofta plus på vintern, svårt med skor....

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Mia

Mia

26 september 2014 18:51

Läckra bilder... visst är det flamberade bananer och glass på ena bilden? Blir så sugen.... Din "vardagsmeny" låter inte så dum heller... ;-)

http://miatankar.wordpress.com

Helga

27 september 2014 00:34

Ja fast bara friterade bananer. Mumsigt var det iallafall ;)

 
Åsa

Åsa

29 september 2014 22:48

Underbar dag, ju!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards