Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Slut på sommarsemestern...

Av Helga - 30 juni 2014 11:20


Så var det med det - semestern är slut! Imorgon är det "uppe med tuppen" som gäller igen...


En charter ner till medelhavet för alla frusna nordbor blir det och de två efterföljande dagarna flyger jag Turkiet och Grekland med reguljära flighter.

Bra att jag får lapa sol några minuter iallafall på flygplanstrappan   


Min ledighet har ändå varit härlig även om det inte varit kanonväder precis. Vi har gjort mycket utflykter och det tycker jag är kul! Det bästa med semestern är nog att få sova tills man vaknar... ZZZ. Jag tror de flesta flyganställda lider av sömnbrist.


Nu ska jag njuta av mina lediga dagar mellan arbetspassen resten av sommaren och hoppas på finväder snart!


Så fint och rofyllt på landet...


 

Vi gick en promenad med sonen här hemma igår och det blev en bukett rödklöver att ta med hem... 


Dottern har etablerat sig på sitt hostel i Tanzania. Hon bor med en annan tjej och arbetar som volontär på ett barnhem. Igår la hon ut bilder på instagram från en utflykt som hon gjorde med flera andra ungdomar från samma hostel. En av bilderna föreställde Kilmanjaro - så vackert!


Vår trapprenovering har påbörjats och alla eksteg är på plats. Tyvärr så skulle målaren ha semester så målningen kommer att bli av i augusti. Jag väntar med att visa resultatet tills allt är klart.


#familj #resa #tanzania #väder #semester #charter #flyg #brygga #bilder #natur #utflykter #trapprenovering

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

1 juli 2014 09:54

vi tycker om sen semester när vattnet blivit varmt

http://hannelesparadis.blogspot.se

Helga

1 juli 2014 16:23

Det gör jag också men jag kan inte välja. ..

 
wiper

wiper

4 juli 2014 07:48

Vad tråkigt att din semester är slut och vädret har ju inte varit nåt vidare. Fast man kan ha roligt ändå och njuta av dom solglimtar som kommer emellanåt. Här har vi inte fått värmeböljan än som lovades

Härligt att det varit en lyckad semester och att du fått sova ut lite, då samlar man kraft

Vad rödklöver är fina och verkligen en klassisk blomma. Vad spännande för dottern och vad härligt att hon nu är installerad där

Det skall bli kul att se trappen sen

Ha nu en bra arbetshelg och sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

11 juli 2014 21:45

Hoppas du får många sollapningsögonblick framöver!

Så häftigt med din dotter, tänk vilken erfarenhet! Och upplevelse.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards