Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Möt Kiruna och möt Linda...

Av Helga - 11 januari 2013 17:00



Så underbart med en ledig fredagskväll i Helgas eget hem...   


Ja, vad var det nu för inrikesdestination som gissningstävlingen handlade om? Jo, det var ju  Kiruna. Dit reser såå många utländska turister varje dag - speciellt under vinterhalvåret. Där ska de åka hundspann, se ishotellet i Jukkasjärvi, åka till Riksgränsen och resa över till Norge bland annat...


Nyligen när jag flög till Kiruna hade vi så många icke-svensktalande passagerare så säkerhetsannonseringen fick tas på engelska först och det är ganska ovanligt på flygningar inom Sverige. Just på den här flighten var det väldigt många Engelsmän och jag älskar deras artiga stil. Förutom engelsmän var det folk från Australien, Japan, Tyskland, Frankrike och USA bland annat.


               

Bildkavalkad från Kiruna...


Som jag nämnt tidigare så har mina kollegor många andra sidor än att vara säkerhetsansvariga ombord och servera våra passagerare. En stor del av yrkeskåren har andra utbildningar och flera andra har sidosysselsättningar.


Nu ska du få möta en kollega, Linda Schilén, en trädgårdsmästare och konstnär - en fantastiskt duktig tjej!

Klicka här så kommer du till hennes blogg - uterummet.


 


Trevlig helg!!

 
 
Kimmie

Kimmie

11 januari 2013 17:25

Dit hade jag också velat åka =), och ingen fick äran av att vinna =).

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

11 januari 2013 17:33

Kimmie; nä, tyvärr ingen vinnare. Kiruna med omnejd är speciellt...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
tant Hannele

tant Hannele

11 januari 2013 20:40

jag vill ha en spark

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

12 januari 2013 12:58

Jag skulle ha frågat min man för han är duktig på geografi och historia. Kiruna skall ju flyttas snart på grund av gruvnäringen. Fina bilder du satt in.

Lindas blogg var jättefin och vilka bilder. Skall gå in och kolla lite mer. Tack för länken

Ha en jättefin lördag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

12 januari 2013 13:08

När jag i morse gick in och gissade på Kiruna så såg jag inget inlägg om svaret utan gissade som jag trodde. Bara för att ingen ska tro att jag fuskade ... Helga säger "ingen vinnare" ... nähä! Men gissningstävlingen var det nyaste inlägget ... och det nappade jag på. Känner mig som en vinnare!! :)) Eller hur??
Med glad hälsning!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

12 januari 2013 14:43

Fina bilder från den fina stadaen Kiruna där jag varit många gånger. En fantastisk stad med med många sevärdheter i och omkring staden. Jukkasjärvi med ishotellet är så imponerande men jag gillar deras lilla kapell också. Intressant och roligt att ha hittat din blogg och kunna följa dig i ditt lite ovanliga arbete.
Önskar dig en god fortsättning på det nya året !!!
Lev väl !!

http://resenarskan.bloggplatsen.se

 
helga

helga

12 januari 2013 14:58

Bra gjort Skrivmoster du är bäst nu helt klart!

Anita; Vad roligt med en ny läsare - välkommen hit!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

12 januari 2013 18:56

Tack Helga! Ser du mitt stora leende ...?! Jag tyckte ju att jag var så "bäst" ... och nu JAAA!!

Kram från mig som tog fram min skämtsamma sida!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards