Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2013

Av Helga - 22 januari 2013 10:33


Vi startade tidigt från ett hotell imorse. Eftersom frukostbuffén inte var öppen så tidigt så fanns det en låda med frukost att köpa i receptionen. När jag kom ner hade styrman redan ätit sin frukost och han hade hunnit stänga sin låda igen. Det var en frigolitlåda av den här sorten...


 


Jag måste ju bara skoja lite och sa;


- Det ser ut som du ätit en hamburgertallrik till frukost...   


Jag vet, hur fånigt som helst, men vi fick oss ett gott skratt iallafall trots att vi bara fått ca 5 timmars vila i hotellsängen.

Flyg · Humor
Av Helga - 21 januari 2013 11:39


Ordningen är nu återställd  i huset och jag har laddat mina batterier efter den intensiva festhelgen. Vi hade 18-årsfest för dotterns 16 tjejkompisar i fredags och så igår hade vi lunch för 14 personer, familjemedlemmar och släkt. Nu är jag redo för en ny arbetsperiod i luften och det blir lite inrikesflygningar till att börja med.


Jag höll ett litet tal för dottern när släkten var här och berättade bl a om pojkvännens entré när han överraskade henne i torsdags. Jag berättade även lite om hur hon kom till världen. Det gick nämligen väldigt fort - vi ringde mina föräldrar, som var barnvakter, 20 min efter att vi åkt till BB - de trodde vi hade glömt någonting hemma. Sen berättade jag en söt historia från hennes barndom. Den historien hittar du här nedanför...


Jag och dottern skulle duscha tillsammans. Efter en stund pekar dottern på mina nedre regioner och frågar;



- Varför har du morrhår där?   


Simma lugnt!


 


Av Helga - 20 januari 2013 18:00


Pustar ut efter en mycket intensiv helg med 17 gäster i fredags och "bara" 14 idag... Tur att jag är ledig ikväll och börjar sent imorgon eftermiddag så jag får vila lite innan mitt vanliga arbete börjar...


Dotterns tyske pojkvän är just nu på väg ut till Arlanda - allt roligt har ett slut men snart blir det väl roligt igen. 


Tack och hej från en trött dam - vi ses väl snart igen!


 




Av Helga - 19 januari 2013 13:21


Jag vill bara meddela er att;


Det var 18-årsfest här igår kväll och huset står kvar...


 

Av Helga - 18 januari 2013 08:30



Dottern fick sin livs överraskning inför 18-årsdagen. När hon kom hem från träningen stod hennes tyske pojkvän innanför dörren och hon hade inte haft en aning om detta innan. Nu ska hon firas hela helgen lång med tjejfest ikväll, restaurangbesök imorgon och så släktfest på söndag!


Jag funderar bara på hur min bebis kunde bli så stor och så tycker jag att det borde vara förbud på att inte ha någon omyndig unge kvar i huset!

  



 

Av Helga - 17 januari 2013 08:00


Igår kom jag hem strax före midnatt efter två jättehärliga flygdagar. Vi var ett så bra gäng och hade roligt tillsammans, bl a fick jag ett nytt smeknamn -


"fröken kanelbulle"...


 


Smeknamnet kom till pga av att jag under flera flygningar var ansvarig för att värma och servera kanelbullar till de passagerare som ville köpa av dessa. Både vi i besättningen och flera passagerare som hörde uttrycket hade roligt åt det nya smeknamnet som jag fick...

  


Idag ska jag förbereda mat till dotterns 18-årsfest imorgon. Sen ska jag ut och flyga en kvällsflight innan ledigheten i helgen.

Av Helga - 16 januari 2013 10:30


Jag var till flygdoktorn igår och ja, jag får flyga vidare... Skönt!


Det värsta med hela undersökningen är nog hörseltesten. Man ska gå in i en ljudisolerad bur och sätta sig på en stol. Sen ska man ha hörlurar på huvudet och en knapp i handen. Varje gång man hör ett ljud ska man trycka på knappen.


Pip - tryck

Pip - tryck

Pip - tryck


vänta, var det ett pip? - tryck

eller var det i mitt huvud - tryck

vågar jag svälja? tryck

Kan jag andas?

pip - tryck

Nu gick det förbi någon - pip - tryck!


Pip - tryck...


Äntligen slut - en vänlig själ öppnar dörren till buren och jag får komma ut!!


 


Kanske kommer den här notisen i pressen en dag?


- "En flygvärdinna fastnade nyligen i en ljudisolerad bur på Arlandas förteagshälsovård. Ingen hörde hennes rop på hjälp och först morgonen efter hittades hon sittandes i buren med ett galet aniktsuttryck. Pip - tryck var hennes enda kommentar till händelsen..."


 




Flyg · Humor · Hälsa
Av Helga - 15 januari 2013 08:25


Idag bjuder jag på en helt underbar bild...


 

Bilden är hämtad från www.aviationhumor.net

Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards