Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Som vanligt måste jag fjanta mig lite...

Av Helga - 5 november 2012 10:45


Idag är en riktig lyxdag. Alla de andra i familjen är tillbaka på jobb och i skolan så jag har en egodag. Först ska jag ner till stan och använda några presentkort som jag nyligen fått. Det är ett presentkort på Akademibokhandeln och två presentkort från Handelsföreningen i Uppsala, som gäller i massor av butiker.


Sen när det är dags för eftermiddagsfika går jag hem till mamma och pappa. De har just kommit hem från en resa till Turkiet. Jag tycker att de är fantastiska som sticker iväg och reser trots sin höga ålder. Till fikat kommer även min syster som bor i Karlstad. Vi kan av naturliga skäl inte ses så ofta så det ska bli riktigt mysigt att ses!


 


Imorgon är det dags att göra lite nytta för flygbolaget igen. Efter fem dagars komp- och ledighetsdagar känns det faktiskt bra att lämna hemmet lugna vrå! Jag ska bl a flyga med en kompis som jag känt sedan 80-talet - det ska bli kul!


Som vanligt måste jag fjanta mig mest hela tiden - även nu när vår dotter hade en tysk vän på besök. Igår när de skulle äta fanns det ingen plats vid köksbordet, men maken sa;


- I am finnished... och lämnade bordet.


Jag sa;


- I am not finnish - I am Swedish...


Som tur var verkar killen ha humor...


- eller så var han bara artig??   



 
 
Åsa

Åsa

5 november 2012 12:04

Helt rätt. Ungdomar behöver lära sig hur det är i andra familjer snabbt! =)

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

Anneli

5 november 2012 15:58

Du är för rolig du, Helga! Ja, visst känns det lyxigt att ha någon dag för sej själv ibland då man bara gör precis vad man själv vill!

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

5 november 2012 19:13

skönt med såna dagar

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
tant Hannele

tant Hannele

5 november 2012 19:15

Finnish.... jo, kan inte förneka :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mortuta

Mortuta

6 november 2012 08:54

Läsetips...eller kanske tips för ditt flygbolag att ha en sidoinkomst:
Har läst om en bok med anekdoter från kabinpersonalen på Finnair, det känns som om det är en längre version av dina små betraktelser av livet i luften.
Kanske nåt för dig att tipsa arbetsgivaren eller göra själv?
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

6 november 2012 10:16

Antar att du hade en toppen "Ego" dag i går ;) Vad härligt att dina föräldrar varit till Turkiet. Dom som varit dit säger att det är hur bra som helst. Är man bara frisk så kan man resa långt upp i åldern. Det är kul att träffa vänner sen förr och prata minnen. Kul på slutet ;)

Ha en jättefin arbetsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

6 november 2012 10:19

Mortuta; Tack för tipset!! Vi har en kollega som heter Annette Jernström som gett ut åtminstone 2 sådana böcker...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 november 2012 15:32

Hej Helga Men så härligt med presentkorten att shoppa för.Roligt att dina föräldrar är så pass pigga så de kan fara utomlands och må gott. Sen som du säger vad gäller fjanteriet tycker jag du kan fortsätta med det för jag fick mig ett gott skratt alla fall så fjantigt var det inte däremot kul har noterat det så man kan slänga ur sig det vid rätt tillfälle kanske själv. Ha det gott på jobbet sen då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
skrivmoster

skrivmoster

10 november 2012 08:48

Hoppas att man får vara så pigg att man orkar resa det man vill även i högre ålder. Det låter härligt med dina föräldrar!

Handla för presentkort - kan det bli bättre!

Om att fjanta sig - det tycker jag är ett självklart sätt att få leva ut sin humor och så får man hoppas att andra förstår den!!
:))

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards